annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Telefoon koppelen aan TV - casten

profile.country.NL.title
wihu61
Ontdekker

Telefoon koppelen aan TV - casten

TV: sony KDL-40WE660 - Telefoon: Motorola G6 plus

 

Bij mijn vorige (Samsung) TV gebruikte ik casting om probleemloos youtube te kijken via smartphone (en zo het gedoe met het TV-toetsenbord te omzeilen).

Bij mijn nieuwe TV lukt mij dit niet. Ik zie van alles (screen mirroring, direct wifi en nog iets waarvan ik de naam kwijt ben) voorbijkomen, maar het lukt niet om te koppelen/casten.

 

Ik ben nu zover dat mijn telefoon de wifi van de TV herkent (Direct...nog wat?) maar als ik dit wil activeren wordt een wachtwoord gevraagd. Ik heb getallen voorbij zien komen, maar het invullen erven levert niets op. Ik weet ook niet of dit is wat ik nodig heb.

 

Ik heb dus geen idee hoe ik dit moet oplossen, ik meen te zien dat het mogelijk is, maar vind de juiste weg op een of andere manier niet. Het enige waarin ik geïnteresseerd ben is Youtube via smartphone aansturen.

 

Iemand een duidelijk antwoord in te volgen stappen? 

=====================================================================

Helpdesk vertelde mij dat deze tv geen android-besturingssysteem heeft, en dat casting daarom alleen mogelijk is via chromecast. Iedereen het hiermee eens? 

 

 

 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het casten van YouTube via een wifi verbinding naar een TV is niet je van het. Het gebruik van bijv. een Chromecast of een Firestick heeft meer de voorkeur.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wihu61
Ontdekker

Och, tot nu toe vond ik de weergavekwaliteit altijd prima voor youtube.

Ik krijg via direct-wifi wel een vorm van verbinding, maar denk toch maar aan aanschaf chromecast.

Het lijkt erop dat ik ook een hdmi-splitter nodig heb, want de DVD-speler gaf in één van de hdmi ingangen geen geluid (?), zodat ik voor DVD en Chromecast m.i. maar één HDMI-ingang heb (?)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De Chromecast in de 2e HDMI-poort van de WE660 aansluiten, dan heb je geen HDMI-splitter nodig.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wihu61
Ontdekker

de 2e poort geeft bij mijn dvd-speler geen geluid

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@wihu61  schreef:

de 2e poort geeft bij mijn dvd-speler geen geluid


De 2e poort moet ook audio doorgeven, waarschijnlijk ergens een verkeerde instelling.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wihu61
Ontdekker

Heb het geprobeerd met geleende chromecast, en het werkte.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi zo, veel plezier ermee.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!