Deel jouw ervaring!
Ik heb met mijn KD-55XD8599 ook niet te klagen. Alleen jammer dat Ziggo de meeste zgn. Free to Air zenders nog steeds in SD kwaliteit uitzendt. Helaas lopen de kabelaars nog sterk achter bij de huidige technologie van de TV fabrikanten.
Hoezo lopen de kabelaars achter?
Er is toch een mogelijkheid om een Full HD abo te nemen i.p.v. gratis naar de SD kanalen te kijken.
Eigenlijk ben je met de huidige TV's om alles eruit te halen, "verplicht" om alleen HD te kijken als dit beschikbaar is.
73's
Je hebt gelijk, echter dan moet ik een uitgebreider pakket nemen. Dit kan alleen indien ik akkoord ga met een extra digitale ontvanger of de gehate Horizon box. Ik heb geen zin in een dubbele afstandbediening. Ik heb er nu al teveel in huis. Helaas is mijn TV niet geschikt voor ontvangst via de CL+ module. Vreemd maar waar. Tenminste volgens de Ziggo website. En dat voor een toestel van hooguit 2 jaar oud. Volgens de website van Ziggo zijn er slecht enkele Sony modellen geschikt voor de CL+ module waaronder niet mijn type.
Voor 100% zijn de Sony Bravia's van de laatste 10 jaar geschikt voor de huur CI+ module van Ziggo.
Ik deel je mening w.b.t. de extra box met de afstandbediening, gebruik al sinds de invoer de CI+ module met volle tevredenheid.
73's
Helaas toch niet volgens Ziggo.
Dit is ook nog eens afhankelijk in welk verzorgingsgebied je woont.
Voormalig Ziggo of voormalig Upc gebied.
Ik woon in het voormalig Upc gebied.
Dit kan een reden zijn dat de CL+ module voor mijn toestel niet wordt ondersteunt.
In ben ook woonachtig in het fUPC en gebruik de CI+ module al 10 jaar ongeveer, zonder dat er ooit een mediabox in huis is geweest. De CI+ module is ook alleen te bestellen. Probeer het nog maar eens, of langsgaan in de Ziggo winkel.
Ben trouwens in afwachting (voorjaar 2019 volgens TotaalTV) dat Ziggo het 4K signaal gaat aanbieden, daar hebben we tensotte het perfecte toestel voor.
73's
Als jij al zoveel ab's in huis hebt stel ik voor dat je een universele ab neemt waar je al je ab's in kunt zetten, probleem opgelost.
En je kunt bellen met Ziggo en zeggen, jou, ik wil die bix niet meer, kan ik ipv een module krijgen onder voorbehoud dat ie in mijn tv werkt, en als ie dan niet werkt stuur je em terug.En bovendien zou ik niet klakkeloos afgaan op wat de website van Ziggo zegt, daar staat best vaak onzin op.
Ik wil best aannemen dat de Ziggo lijst van CL+ geschikte TV's mogelijk niet volledig is. Op internet ben ik nog een Site tegengekomen die e.e.a bevestigd. Dit is: https://www.televisies.nl/tvpedia/sony-ci-plus-gecertificeerde-tv-s/
Als ik dit, tegen de informatie van Ziggo in, toch ga proberen loop ik de kans hier weer voor een jaar aan vast te zitten. Waarom levert Sony deze informatie eigenlijk niet. Het enige wat ik terug kan vinden, in de manual van mijn toestel, is dat er een zgn. CAM-sleuf aanwezig is. Of deze Ziggo gecertificeerd is, moet ik maar bij de betreffende provider te weten zien te komen. Dit moet toch beter kunnen. Is toch ook in het belang van Sony zou ik denken.
Ik heb toch maar Ziggo gebeld voor een CL+ module. Vanmorgen de module ontvangen van het type SmartCam TV
Geinstalleerd volgens de bijgevoegde instructie. Werkt perfect. Ik merk weinig van een eventueel vertraagd zappen. Bedankt allen voor jullie reactie. Ben zeer tevreden. Ik heb nu op veel meer zenders een mooi (HD) beeld. Doet inderdaad meer eer aan deze mooie Bravia TV. Type KD-55XD8599 uit 2016
Gr, Arie