annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony kdl-42w656a aansluiten op stereo boxen lukt niet meer!

Mogli81
Ontdekker

sony kdl-42w656a aansluiten op stereo boxen lukt niet meer!

Dag allemaal,

 

Heb sinds kort een sony smart tv. Ben overgestan van samsung naar sony en tot nu toe bevalt me dat prima.

 

Ik kijk digitale tv via de dreambox die ik aangesloten heb via hdmi 1 ingang. Voorheen kon ik alle kanalen via de boxen van mijn stereo horen. Ik heb 2 tulpjes rooie en witte in een verbindings scart, dit werkte voorheen perfect.

 

Als ik nu de scart in de scartingang stop en de stereo op aux zet hoor ik helemaal niks. Terwijl bij mijn vorige TV LED dit keurig werkte.

 

Heb het vermoeden dat ik wat moet aanvinken in het menu. KAn iemand mij helpen?

15 ANTWOORDEN 15
Mogli81
Ontdekker

Ja dat is exact de scart die ik heb. Zit zo een schakelknopje op. Wat betreft de tulpen ook. Alleen heb ik ook een wit tulpje.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De kleur maakt niet uit, is alleen de buitenkant.

 

Het enigste wat ik nu nog kan verzinnen is ofdat de juiste ingang op de stereoset wordt gebruikt?

Als je de RCA kabel aansluit op de stereoset en de met een (natte) vinger de andere kant aanraak moet er een brom te horen zijn.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Mogli81
Ontdekker

ik hoor inderdaad een brom als ik m aanraak. Het ligt niet daaraan denk ik want hiervoor deed alles het keurig op de samsung tv. Ik denk dat ik wat verkeerds doe bij de beeldinstellingen. Ik heb een dreambox maar heb geen satelietinstellingen gedaan , gewoon aangesloten en dan op hdmi1 gezet. Ik baal pfffff ik moet hierachter komen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is er ook misschien nog de mogelijkheid om het audio signaal uit de Dreambox?

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
schommel33
Ontdekker

Helemaal me eens. Gebruik de CI+ modulle, werkt helemaalperfect

profile.country.nl_NL.title
JeroenT
Ontdekker

Hallo,
Ik ben ook een soort leek maar de andere helpers hebben gelijk.
Op mijn 24ex320 krijg ik de scart niet aan het werk. Daar heb ik ook net een vraag over gesteld.

Maar als je een kabel koopt met aan de ene kant een koptelefoonstekkertje (3,5mm jack) en aan de andere kant een rode en witte stekker (de tulp-stekkers) dan moet het lukken.

Wel weer de koptelefoon uitgang aanzetten!
Bij mij werkt dit goed. Maar nogmaals, ik zou het liever via de scart werkend krijgen.