annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL-26S2020, standby lampje knippert 8x rood, even niet... enz.

nkamp01
Nieuw

Sony KDL-26S2020, standby lampje knippert 8x rood, even niet... enz.

Hallo,

 

Ik heb een Sony KDL-26S2020. Wanneer ik deze aan zet doet deze het ongeveer 30 seconden. Valt het beeld weg. Vevolgens druk ik op het knopje "ingangskeuze/ok" en komt het beeld weer terug. Na 30 seconden valt het beeld opnieuw weg. Dit kan 2 to 3x doen. Vervolgens gaat het standby lampje 8x rood knipperen, stopt even en gaat opnieuw 8x rood knipperen enz.

 

Kan iemand mij vetellen wat deze fout code betekent? Kan ik dit zelf vervangen? Ik heb nog niet in het schema gekeken.

 

Het betreft een Sony Bravia KDL-26S2020; Ser.nr. 1301132; 04-2006

 

Nico

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Hallo Nico, probeer het volgende eens. Haal eerst de stekker uit het stopcontact en koppel dan alle randapparatuur af, daarna stekker er weer in en kijken of het dan goed gaat. Mocht dit niet helpen, kun je wellicht proberen om hem een factory reset te geven. Fout wordt mogelijk door een externe probleem veroorzaakt. 

nkamp01
Nieuw

Hallo mr_rik,

 

Bedankt voor je reactie. Het was even zoeken maar hier zit de functie "toestel resetten"in het menu instellingen in tegenstelling tot veel andere toestellen met de combinatie van de "Up" toets en het toestel aanzetten.

 

Maar het heeft helaas niet geholpen.

Wat nog wel iets is. Ik heb de dig. KPN ontvanger los gekoppeld van het toestel.

Vervolgens op de ingangskeuze gedrukt --> menu --> instellingen --> Toestel resetten gedrukt. Dit wordt dan uitgevoerd.

Daarna de dig. ontvanger weer aangesloten --> ingangskeuze opnieuw moeten indrukken zodat AV4 (720px) wordt geselecteerd. Dan krijg je ongeveer 30 sec. beeld.

DAN VALT DE INGANGSKEUZE WEG (je hoort ook klik-klik)--> BEELD ZWART (verklaarbaar want staat niet meer op AV4 en ik denk op analoog).

Vervolgens druk ik weer op ingangskeuze --> komt het beeld terug. Wederom valt na 30 sec de ingangskeuze weg --> beeld opnieuw zwart.

Dit herhaald zich 3 of 4x.

HIERNA IS HET AFGELOPEN, GAAT HET STANDBY LAMPJE 8X ROOD KNIPPEREN, EVEN NIET EN OPNIEUW 8X ROOD KNIPPEREN. Dit herhaald zich eindeloos.

 

Oeps nu heb ik toevallig youtube nog aan staan en zie ik daar het volgende iemand uitleggen:

8 flashes- try power reset, update with USB or replace main logic board.

 

Dat laatste is niet leuk! En hoe update je met USB???? Of hoe kom je nog geschikt aan een mainboard?

 

Nico

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Oei, dit klink niet best voor een toestel van eind 2006!

 

Over de LED code (8x) heb ik helaas niks kunnen vinden.

 

Het lijkt er op dat er iets met de HDMI poort aan de hand is. Al even een andere HDMI kabel geprobeerd?

Weet niet ofdat het KPN doosje een scart aansluiting heeft, maar als deze aanwezig is probeer dan eens zonder HDMI kabel maar met een scart kabel de KPN box te verbinden met de S2020.

Probeer eventueel ook de KPN box eens op een ander toestel als je de mogelijkheid heb.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
nkamp01
Nieuw

Hallo,

 

Ik heb 2 toestellen en 2 KPN kastjes. Ik heb deze kastjes uitgewisseld en bij de andere tv werkt dit kastje gewoon. Mijn conclusie is dat het niet aan het KPN kastje ligt.

 

Vervolgens de Sony opnieuw aangesloten op de Sony tv via de SCART kabel. Dan gebeurd het volgende.

Na 30 seconden schakelt het beeld op zwart. Je hoort ook "klik-klik". Na 10 of 30 seconden komt het beeld weer terug.

Dit herhaald zich nog 2x.

Na de 3e keer gaat het beeld op zwart en gaat het standby led 8x knipperen even x seconden niet en dan opnieuw 8x knipperen.

De tv reageert niet meer op de afstandbediening. Je kunt hem enkel nog uitzetten door de stekker uit het stopcontact te halen.

 

Het gedrag is dus iets anders, maar het eind resultaat is nog steeds hetzelfde.

 

Dit is vervelend... Maar het lijkt erop dat er iets stuk is maar wat? Is het de HDMI module of... de tuner of...

 

Ik heb hiervoor een sony gehad, crt buis, maar die heeft het 20 jaar gedaan en opeens ging het licht uit de buis. Toen was de tuner ook stuk want het laatste jaar hebben we via de video recorder nog tv gekeken.

 

Deze 'nieuwe' doet het 'maar' de helft van het aantal jaren! Of zou deze nog relatief eenvoudig te maken zijn. Ik heb zelf al wel wat gerepareerd, het wordt wel steeds moeilijker.

 

Nico

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Nico, 

 

Zeer waarschijnlijk het mainboard wat stuk is. Ik denk niet dat het de moeite waard is om te vervangen. Die onderdelen zijn bijna niet te krijgen namelijk.