annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia W70B problemen

OPGELOST
jurr96
Ontdekker

Sony Bravia W70B problemen

Beste,

 

Ik heb een probleem met de Sony Bravia W70B. Ik hebe deze TV vandaag aangeschaft. De installatie verliep goed, maar ik loop tegen een probleem aan. De TV reageert niet optimaal op de afstandsbediening. De TV reageert wel als ik op een bepaalde knop van de AB druk, maar telkens komt er 00 Analoog te staan. Ik kan de TV alleen 'bedienen' via de knoppen op de TV ( hier reageert de TV wel goed op en kan ik dus naar verschillende zenders gaan ). Ik kan dus vrijwel niks met mijn afstandsbediening doen. Ik kan ook niet naar 'HDMI' gaan. 

 

Mijn vraag is dus: hoe kan dit probleem verholpen worden?

 

Alvast bedankt! 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Jur, 

 

Kan zijn dat je afstandsbediening defect is. Mogelijk dat je nog een andere Sony AB hebt (of iemand in je directe familie of vriendenkring), want die werken ook op de TV. Test dat even, kan je gelijk uitvinden of het aan jouw toestel ligt of aan de AB. 

 

Want als de aan en uit knop wel werkt en verder eigenlijk helemaal niks, lijkt het mij dat de AB niet goed werkt. 
Mocht het zo zijn dat de AB niet goed is, gewoon contact opnemen met de winkel waar je het gekocht hebt. Onder garantie kunnen zij je zo een nieuwe AB leveren :slight_smile:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
jurr96
Ontdekker

Ik heb tevens geprobeerd om het probleem op te lossen door de handleiding door te nemen, maar dit mocht helaas niet baten. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo en proficiat met je TV, de W7-reeks is echt een mooi reeks! 

 

Heb je alle folie van de tv gehaald? (Er zit vaak/meestal plastic folie op het Sony logo en eronder, mss zit er nog folie op de IR-poort van de tv...

Op welke knop van de AB reageert de tv wel?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
jurr96
Ontdekker

Hallo,

 

allereerst, bedankt voor je reactie! Ik heb alle folie van de TV gehaald. De AB reageert alleen op de aan/uit knop. Ik kan de TV aanzetten met de AB, meer kan ik met de AB niet doen. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heel vreemd en vervelend.

 

Ik zou het volgende proberen:

-Haal de batterijen uit de AB (heb je de meegeleverde batterijen gebruikt of andere?)

-Druk op alle knoppen enkele malen, misschien blokkeert een van de knoppen...

-Steed de batterijen er terug in (ook eens met andere batterijen proberen als je er hebt)

 

Probeer alles uiteraard eerst van dichtbij...indien je tv aangesloten is met internet en er is een update beschikbaar, doe dan zeker ook de update...kan in principe nooit kwaad. :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als dat ook niet helpt kan het ook zijn dat je tv een defectje heeft...als het eenvoudig kan, zou ik het persoonlijk misschien gaan inruilen...

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Klopt dit typenummer (W70b) wel???

 

Er zijn prblemen geweest met een bepaalde Bravia serie, zoals je via de zoekfunctie had kunnen ontdekken.

 

Contact de Sony helpdesk telefonisch, die kunnen je mogelijk verder helpen.

 

 

suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Jur, 

 

Kan zijn dat je afstandsbediening defect is. Mogelijk dat je nog een andere Sony AB hebt (of iemand in je directe familie of vriendenkring), want die werken ook op de TV. Test dat even, kan je gelijk uitvinden of het aan jouw toestel ligt of aan de AB. 

 

Want als de aan en uit knop wel werkt en verder eigenlijk helemaal niks, lijkt het mij dat de AB niet goed werkt. 
Mocht het zo zijn dat de AB niet goed is, gewoon contact opnemen met de winkel waar je het gekocht hebt. Onder garantie kunnen zij je zo een nieuwe AB leveren :slight_smile:

jurr96
Ontdekker

Probleem is opgelost. Defecte afstandsbediening.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Bedankt voor het vermelden! 

 

Fijn dat het probleem dan opgelost kan worden