annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony bravia KDL37-EX500 netwerkprobleem

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

sony bravia KDL37-EX500 netwerkprobleem

Ik heb sinds vorige maand een Sony Bravia KDL37-EX500.

Die is bedraad aangesloten op een Dlink DIR-655 router.

Router staat ingesteld als DHCP server met MAC beveiliging.

9 op de 10 keer dat ik mijn tv aan zet heb ik geen netwerk verbinding.

Bij controle netwerkverbinding op de tv geeft die aan dat de kabelverbinding goed is maar dat er geen netwerk -noch internet toegang is.

Al geprobeerd van een gereserveerd IP adres te gebruiken in de router, ook al een vast ingesteld IP adres gebruikt in de tv, IP en subnetmask gegevens in de router aangepast zodat die in de range vallen die steeds op de tv komen,... maar steeds met het zelfde resultaat.

Op mijn vraag aan Sony krijg ik steeds de 3 zelfde antwoorden:

1/ Firmware updaten (zijn zowel van de TV als van de router up-to-date)

2/ Tv terug zetten naar fabrieks instellingen (ook al 2x geprobeerd)

3/ DLNA software gebruiken (heeft niets met het probleem te maken gezien ik nog niet eens netwerkverbinding heb)

In de router zie je dat die steeds een IP adres aan maakt, alleen lijkt de tv dit niet over te nemen. Korte tijd later probeert de router dit dan opnieuw,...

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
lusneij
Bezoeker

Ik heb een identiek probleem gehad met mijn kdl hx700, ook aan een dir655. Mijn oplossing was een betere kabel. De dir655 heeft een ingebouwde gigabit switch. Ik denk dat de tv probeert op gigabit te verbinden naar de dir655, maar niet terugvalt naar fastethernet als dit niet lukt. Jammer genoeg kan je op de dir655 of de tv niet de snelheid van de poort verlagen. Ik ben hier achter gekomen door de router naast de tv te zetten en met een korte kabel te verbinden. Toen dit werkte, heb ik een cat6 kabel getrokken naar de plaats waar mijn router normaal staat en nu werkt het zonder problemen. Succes met het troubleshooten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
Sylverstar
Nieuw

He Patrick,

ik heb helaas hetzelfde probleem.

Mijn tv ( KDL-40HX700) deed het altijd prima met het netwerk en opeens (ik denk zelf nadat mijn tv automatisch de firmware heeft geupgrade naar .107) krijg ik ook een vaag netwerk probleem.

ik ga kijken op upgraden naar 108 watr gaat doen.....maar het lijkt me de enige oorzaak te zijn.

groet Sylvester

profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

Sylvester,

Als het bij u goed gewerkt heeft dan kan dit inderdaad een mogelijke oorzaak zijn. Mijn tv voert de firmware updates ook automatisch uit (wat dus ook weer aantoont dat de verbinding af en toe lukt). Maar helaas heeft het bij mij dus nog niet goed gewerkt sinds ik die kocht vorige maand. Vandaar dat ik alle oorzaken probeer uit te sluiten. Ik heb ondertussen ook de kabel tussen de tv en de router getest door die te gebruiken tussen mijn router en modem en daar is niets mis mee. Ik zou het graag binnenkort eens met een andere router proberen zodat ik ook een routerprobleem kan uitsluiten. We blijven in ieder geval nog wat zoeken...

Groeten, Patrick.

PS, werkt u met een dlink router of heeft u een ander merk?

profile.country.nl_NL.title
lusneij
Bezoeker

Ik heb een identiek probleem gehad met mijn kdl hx700, ook aan een dir655. Mijn oplossing was een betere kabel. De dir655 heeft een ingebouwde gigabit switch. Ik denk dat de tv probeert op gigabit te verbinden naar de dir655, maar niet terugvalt naar fastethernet als dit niet lukt. Jammer genoeg kan je op de dir655 of de tv niet de snelheid van de poort verlagen. Ik ben hier achter gekomen door de router naast de tv te zetten en met een korte kabel te verbinden. Toen dit werkte, heb ik een cat6 kabel getrokken naar de plaats waar mijn router normaal staat en nu werkt het zonder problemen. Succes met het troubleshooten.

profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

Beste,

Bedankt voor deze info. Ik heb nu ook een betere kabel getrokken en sindsdien lijkt het goed te werken.

Ik had de oude kabel in eerste instantie getest door die tussen mijn router en modem te gebruiken en toen leek die wel in orde maar achteraf toch eens een laptop eraan gehangen en eveneens geen verbinding. Dan een andere kabel getrokken en nu lijkt het dus in orde.

profile.country.nl_NL.title
Travaille83
Bezoeker

Ik heb nu sinds 2 maanden deze fantastische LCD tv. Nu heb ik mijn internet modem er op aangesloten met een dure UTP kabel. Nu deed mijn internet het ongeveer een week via de tv. Maar ineens is deze weg en kan ook niks vinden. Wel zegt de TV dat alles goed is aangesloten en dat het ready is.

Nu mijn vraag aan iedereen.

Wat moet ik nu doen????

Ik snap er niks van ook terug naar fabrieks instellingen werkt niet. En de kabel werkt nog wel als ik mijn laptop er op aansluit.

Wie kan mij helpen?

Groet,

Richard

profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

Richard,

Kan je eens bij je netwerkinstellingen in je tv zien of die een IP adres heeft gekregen van je router? Ik veronderstel dat je router als DHCP server ingesteld staat dus je IP adres zou dan in de range moeten liggen ingesteld in je router. Ook je subnet mask en server IP adres zouden dan moeten kloppen. Indien niet, dan kan je eens zien in je router of die wel probeert een IP adres aan te maken. (Was bij mij wel het geval, maar de tv nam dit niet over). Ik heb uitijndelijk een CAT 5e kabel getrokken en ook mijn router naar fabrieksinstellingen moeten resetten. Alles opnieuw instellen dan en daarna was het bij mij in orde. Is nu reeds enkele weken in orde en werkt perfect nu. De tv heeft nu een gereserveerd IP adres omdat ik anders steeds wild media server moet aanpassen als de tv een ander IP adres zou krijgen.

Succes!