Deel jouw ervaring!
Wij hebben hier een probleem waar ik met kpn vooralsnog niet uit kom, namelijk dat de tv de ingestelde resolutie van de tvbox niet meer lijkt te onthouden. Daar wordt gezegd dat het iets in de tv zelf is... maar wat?
Dit speelt sinds ons kapotte Genexis glasvezelkastje in de meterkast onlangs is vervangen. Daarvoor werkte alles nog prima en was dit probleem er niet (dus hoezo ligt het dan aan de tv, maar toch...). In de tussentijd is er ook niets veranderd (geen andere tv / instellingen of andere apparaten aangesloten). Het speelt ook alleen bij onze tv beneden, boven niet (beide Sony maar ander toestel). In de instellingen van beide tv's zie ik geen grote verschillen...
De tv-boxjes zijn al eens omgewisseld (boven > beneden) maar dat maakt niets uit. Het beeld bij de tv boven blijft prima, beneden verspringt de resolutie telkens naar 480 ip 1080 en zijn alle letters in de menu's rafelig en ook de zender-logo's.
Twee keer dachten we inmiddels de oplossing te hebben… beneden hebben we er een chromecast aanhangen, toen die plots wel geluid maar geen beeld gaf hebben we alle stekkers daar 30 seconden uit gehad. Daarna was en bleef prompt ook de resolutie weer prima, ook als de tv een paar uurtjes uit was geweest of eerder alweer uit de standby kwam. Maar de volgende ochtend was het weer mis, terug rafelige letters en verspringende resolutie.
De 2e keer de tv zelf een goeie reset gegeven (stroom eraf, aan/uit knop x-tijd ingedrukt houden, weer opstarten).
Ook hierna bleef het de hele dag goed. De volgende ochtend bij de eerste opstart ook nog prima. Maar nadat de tv toen na ongeveer een uurtje uit ging… en na 1.5 uur weer aan… waren we helaas opnieuw terug bij af.
We komen er nog niet uit, op afstand is er door kpn al een netwerkmeting gedaan… geen gekke dingen… andere hdmi-kabel (van de vorige tvboxen, die hoefden toen niet retour), updates van box, tv enz… kastjes omgewisseld, aan nog een ander beeldscherm gehangen... Niets helpt blijvend, wat kan dit toch zijn? Ik zit nu steeds op de chat met een kpn medewerker en ook in de kpn Community, maar we komen nog niet verder en het is gewoon irritant om steeds handmatig de instellingen opnieuw te moeten wijzigen bij elke opstart (ook na standby stand).
Wie weet komt hier een goed idee naar voren? Alvast bedankt.
tv beneden (met probleem) Sony Bravia KDL-50W809C (model 2015, gelijktijdig gekocht met >)
tv boven (geen probleem) Sony KDL-32R500C
V10 modem / DIW7022 kastjes
Hoe is de DIW7022 verbonden met het V10 modem?
Wat geeft de info van de zender vanuit de DIW7022, dus niet de info van de W809c?
73's
Met een door kpn destijds geleverde netwerkkabel (al jaren in gebruik zonder problemen).
Kpn geeft nu aan evt. een nieuwe te kunnen sturen om dit eens uit te proberen (maar waarom zou dit van de ene op de andere dag ineens het probleem kunnen zijn... en werkt het soms een dag wel goed, dan weer niet?)
En welke info bedoel je precies, waar zou ik dat moeten vinden?