annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 46NX700 geen analoge audio out?

profile.country.nl_NL.title
BassieBas
Bezoeker

Sony 46NX700 geen analoge audio out?

Hoi,

Op de een of andere manier is het niet mogelijk een nieuw topic te starten op deze site (zowel met Firefox 5.0 als met IE 7.0 niet), dus dan maar even op deze manier:

Ik ben sindskort de trotse eigenaar van deze tv, maar ik kan mijn huidige home cinema set niet aansluiten.

Deze set heeft namelijk geen ingangen voor optische- en hdmi-kabels.

Er  zitten geen rood/witte tulpjes op de tv, maar is er een mogelijkheid  het geluid toch analoog uit de tv te krijgen zodat ik gewoon mijn  huidige home cinema set kan blijven gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Bas

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
L.Peetoom
Ontdekker

Beste BassieBas,

Aannemende, dat er geen digitale coax geluidsingang op je home cinema set zit en er wel een 2e scartplug op je TV zit (volgens mij is die aanwezig als ik het goed zie in de gebruiksaanwijziging), is er de mogelijkheid om een verloopkabel van scart(plug) out naar RCA(pluggen) aan te schaffen (de bekende rode en witte tulpstekkers) en deze aan te sluiten. Ook is er de mogelijkheid om een Scart out naar RCA adapter te kopen, als je al een analoge tulpstekker audiokabel hebt. Beide oplossingen werken uiteraard alleen, als er op de 2e scartplug een uitgaand analoge audio signaal aanwezig is, waar ik wel van uit ga. Dit zou je voor alle zekerheid aan de technische hulpdienst van Sony kunnen vragen.

Deze twee oplossinge zijn relatief goedkoop - ergens tussen de 2 en 5 euro voor de adapter en tussen de 5 en 13 euro voor een kabel (zie diverse on line kabel leveranciers).

Ik hoop, dat dit antwoord je helpt.

MVG,

Lo.

profile.country.nl_NL.title
BassieBas
Bezoeker

Bedankt voor de snelle reactie!

Er zit slechts één SCART-aansluiting op de tv, maar ik ga even kijken naar een verloopstekker/adapter.

Top!

Groeten,

Bas