annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slechte 3D Sony TV: kopie mail verstuurd naar klantenservice Sony

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Slechte 3D Sony TV: kopie mail verstuurd naar klantenservice Sony

Hallo allemaal,

 

hieronder de kopie van de mail, die ik verstuurd heb naar de klantenservice van Sony. Verder heb ik nog twee berichten geplaats over de slechte 3D ervaringen met de Sony KDL-65W855a. Verder een uitstekende t.v. voor het kijken in 2D: goede zwartwaarden, contrast, scherpte en kleurweergave....met een puntje van kritiek wel is waar, maar daar val ik niet over....zie mail hieronder:

 

 Assen, 4 mei 2014

Aan de klantenservice,

Op 20-3-2014 heb ik bij de Media Markt te Assen de KDL-65w855a aangeschaft. Grandioze 2d-weergave. Goed contrast, kleur en scherpte. En vooral hele goede zwartwaarden. Niet van die grijzige balken bij bioscoopfilms, wat vele andere t.v.'s wel hebben. Kritische noot: wel bij lichte achtergrond een lichte vorm van verticale banding zichtbaar. Dit valt vooral op wanneer de camera heen en weer bewegingen maakt. Verder is bij een algeheel wit scherm, zowel links als rechts verticale schaduwlijnen zichtbaar. Deze lijnen schijnen ook voor te komen bij de W905 serie van Sony, lees ik op diverse forums op internet. Deze verticale schaduwlijnen hebben ook een naam en worden "pillars" genoemd.

De pillars en verticale banding, vallen alleen op als je er erg op gaat letten. Verder hebben vele lcd t.v.'s in mindere of meerdere mate van verticale banding. Dat is een lot uit de loterij.

Dus ja, met de pillars en verticale banding kan ik dus leven, zeker omdat daar tegenover staat het goede contrast, zwartwaarden, scherpte en kleurweergave.....en natuurlijk niet te vergeten het schermgrootte.
65 inch kijkt erg mooi 🙂

Wat betreft de 3d weergave ben ik erg teleurgesteld en vind het soms niet om aan te zien. Dubbele ondertiteling, crosstalk en ghosting. Ik vind het niet kunnen voor een t.v. die een aantal maanden geleden op de markt is gekomen. Bij een model uit 2010 of 2011 kan ik het me nog enigszins voorstellen.

Heb hier dus ook contact over gehad, zowel telefonisch als per mail. De t.v. is gelukkig voor een reparatie in aanmerking gekomen, maar heeft helaas geen effect gehad. Heb de t.v. sinds afgelopen woensdag weer bij mij thuis staan. Monteur gaf aan, geen afwijkingen gevonden te hebben, maar was het wel met me eens, dat een t.v. in deze prijsklasse en bouwjaar toch wel een beter 3d beeld zou moeten produceren.

En die t.v. zijn er!!!! Vanaf augustus 2013 tot heden heb ik diverse t.v. mogen ervaren wat 3d betreft:

Als eerste de 55pfl6008 van Philips. Deze heb ik aangeschaft in augustus 2013. Goede 3d weergave: geen crosstalk, geen ghosting en de ondertitels werden niet dubbel weergegeven. Helaas had deze t.v. erg veel last van backlightbleeding en clouding. Deze t.v. omgeruild voor de:

Sony 55 w805: het zelfde verhaal als de 55pfl6008. Prima 3d, maar helaas ook last van backlightbleeding en clouding. Vooral in de avonduren zeer goed te zien. Zwart is grijs ipv zwart. Wolkachtige contouren door het beeld. Omgeruild voor de 55pfl8008 van Philips...

Deze t.v. had net als de sony kdl-65w855a een actief 3d systeem. De twee vorige modellen hadden een passief 3d systeem, dus ja, niet helemaal eerlijk om mee te vergelijken dus.....
Maar goed, de pfl8008 had dus wel actief 3d en......een goede 3d weergave.....zeer weinig tot geen crosstalk, geen ghosting en vooral de ondertiteling was gewoon erg goed te lezen....het kan dus wel....maar het kan ook anders met deze t.v.....

De 55 pfl8008 heeft Easylink. Dat is hetzelfde wat Sony heeft, maar dan heet het Bravialink.
Bij de Easylink van Philips had je de optie: pixelpluslink (zo herinner ik mij de naam, kan ook net iets anders heten)....maar goed....wat doet deze functie: zet je deze functie op aan, dan neemt de t.v. de instellingen over van de 3d-bluray speler. Dit zou voor een beter beeld moeten zorgen. Maar met deze instelling op aan, werd de ondertiteling zeer dubbel weergegeven. Net zoals deze Sony kdl-65w855a dus doet. Zet je deze functie uit, dan werden de ondertitels wel goed weergegeven.

M.a.w. laat je de 3 blu-ray speler zijn werk doen, dan worden de 3d blu-ray's goed weergegeven....inclusief ondertitels.
Laat je de pfl8008 zijn werk doen, door de pixel plus link te activeren, dan worden de ondertitels dubbel weergegeven.

Ik hoopte dus, dat Sony ook in de bravia link zo'n functie had zitten, zodat je deze uit kan zetten en de blu-ray speler zijn werk laat doen ipv de t.v.

Helaas zit deze functie er niet. (misschien softwareupdate?)

Ondanks de goede 3d beeldkwaliteit, maar ook 2d, heb ik ook deze t.v. helaas niet meer ivm met vele softwarematige storingen. O.a. spontaan uitvallen t.v. en weer aan gaan, beeld en geluid loopt niet synchroon, t.v. loopt vast...grrr....
Onderdelen niet meer leverbaar, dus geld retour en nieuwe uitgezocht...

De 55pfl7008 van Philips...goede 3d, redelijke 2d, en jawel hoor, softwarematige storingen!!!!!

Dus ja...de Sony kdl65-w855a is mijn 5de t.v. in amper een half jaar tijd......

Let wel: ondanks de beroerde 3d weergave, ga ik deze t.v. niet omruilen voor een ander model of merk, omdat ik qua 2d weergave van deze t.v. erg tevreden ben. En dat kijk ik natuurlijk wel het meeste. Verder ben ik dan bang, dat een ander model of merk weer andere klachten zal hebben, zoals backlightbleeding, slecht contrast, zwartwaarden etc.

Wel vind ik het erg jammer dat deze t.v. de 3d zo beroerd weergeeft. Ik ben een echte 3d liefhebber en heb bijna 70 originele real 3d blu-ray's in mijn kast liggen....
Topfilms zoals: Hugo, Avatar, The Hobbit, Life of Pi in 3d uiteraard en diverse animaties zoals: The Croods, Finding Nemo, Verschrikkelijke Ikke deel 1 en 2, Shrek....stuk voor stuk zagen deze 3d blu-ray's er super gaaf uit op de vorige modellen t.v.'s.
Veel diepte, mooie pop-ups.....zoals bij Verschrikkelijke Ikke....een scene waar de punt van een raket boven je salontafel hangt. Bij de kdl-65w855a heeft deze raket twee punten!!!
Dit is slechts een voorbeeld, maar als ik zou willen, kan ik hier een boekwerk van maken. Ik kan precies aangeven bij welke film op welk tijdsfragment er crosstalk, ghosting en dubbele ondertitles voorkomen bij de sony kdl-65w855a en bij de overige modellen niet.

Maar dat ga ik niet doen....want dan blijf ik bezig....

Ik lees verder op diverse forums, dat veel sony t.v. met slechte 3d weergave kampen. Google er maar eens op. In deze forums heb ik veel herkenning: dubbele ondertiteling, ghosting en crosstalk.
Lijkt me toch dat Sony na een aantal jaren dit probleem verholpen zou moeten hebben.

Ik hoop dus ook dat in de toekomst hier een software-update voor komt of een hardwarematige oplossing, zoals een betere 3d omzetter.
Of misschien ligt het aan de synchronisatie tussen t.v. en de 3d brillen. Kortom, werk aan de winkel nog voor Sony.

Ik zou graag zien, dat deze mail ook wordt doorgestuurd naar de afdeling die hierover gaat en dat deze afdeling zich natuurlijk gaat buigen over deze problematiek wat de 3d weergave betreft.

Ook heb ik op de Sony forum dit probleem kenbaar gemaakt. Verder zou ik het niet nalaten om diverse reviews te publiceren over dit fenomeen.

Let wel: dit lijkt misschien 1 grote klachtenbrief, maar zoals ik al eerder aangaf ben ik erg tevreden met de overige kenmerken van de Sony kdl65-w855a. Te weten:

- uitstekende 2d weergave, met als licht puntje van kritiek de verticale banding en pillars.
- softwarematig steekt deze t.v. goed in elkaar. Alles draait soepel, geen vastlopers. Kortom, de t.v. kan alle handelingen aan.
- geen beeld en geluidssynchronisatieproblemen
- t.v. start snel op
- regelmatig een software-update (nu alleen nog voor 3d weergave).
- smart t.v. gedeelte werkt prima.

Nu nog een oplossing voor het 3d gedeelte en de t.v. is de Mercedes van de t.v.'s 🙂

Heel graag zou ik een reactie willen op mijn mail. En natuurlijk zou ik ook graag willen weten over het verloop van het oplossen van de klacht over 3d weergave.

Met vriendelijke groeten,

Ferry

 

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Hoi Kelvin,

 

Ook ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen met de klantenservice.

 

Zodra er nieuws is, laat ik het weten. 

 

Groetjes Ferry

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Hoi Kelvin,

 

ook ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen met de klantenservice.

 

Zodra er nieuws is, laat ik het je of je collega het weten.

 

Groetjes Ferry

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker


KelvinV schreef:

Hoi Ferry, 

 

Bedankt voor je antwoord. We horen graag hoe het verder verloopt met de klantenservice. :slight_smile: 



Hoi Kelvin of andere community manager,

 

Ik ben vandaag (19 mei) gebeld door een Sony medewerker. Dan volgt hier de uitslag:

 

uiteraard voldoet de 65w855a aan de specifacties die Sony stelt aan deze t.v. op het gebied van 3D.

Voor dit antwoord was ik al bang. Je kunt er dus helemaal niets mee. Een reparatie hoef ik niet te verwachten, want volgens Sony is deze t.v. niet stuk. Een software-update komt er ook niet, want ja, de t.v. is namelijk niet stuk.

 

En toch is dit naar mijn ervaring de 65w855a de slechtste t.v. qua 3D weergave. Ook aan personen die ik wat 3D beelden heb voorgeschoteld geven aan het 3D beeld niet prettig te vinden. Inmiddels ook bij de Media Markt geweest en daar een andere 65w855a bekeken. Zelf originele real 3D blu-ray's mee genomen. Ook de medewerker van de Media Markt geeft aan, dat deze t.v. wel erg veel last heeft van crosstalk, ghosting en dubbele ondertitels in vergelijking met andere merken die werken met actieve 3D.

Zelf nog een Samsung bekeken met actieve 3D. Deze had helaas ook wat last van de genoemde klachten, maar beduidend minder erg. Daar kun je in ieder geval beter naar kijken.

 

Wat mij bevreemd, is dat de mensen aan wie ik heb laten zien, de 3D weergave van de 65w855a, allemaal aangaven dat het niet in orde was, maar dat het bij Sony zelf wel in orde blijkt te zijn......ineens....want op 16 april heb ik deze mail van Sony ontvangen:

Geachte heer


Bedankt voor uw reactie.

We hebben helaas geen andere oplossing voor dit probleem dan een reparatie.
Softwarematig hebben we alles getest en de problemen blijven bestaan.

U kunt een thuisservice aanvragen middels onderstaande link.

http://services.sony.nl/support/nl/repair



Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Hans
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands




__________________________________________________________

From: xxxx
To: customersupport.nl@eu.sony.com 
Cc:  
Sent: 15/04/2014 17:09:04 
Subject: Sony Support Email 10306284

 

 Aan de klantenservice,

via deze weg wil ik mijn klacht met dossiernummer 10306284 nog een keer onder de aandacht brengen.
Ik hoop dat er snel toestemming wordt gegeven voor een reparatie. Ik ben een behoorlijke 3d liefhebber en ik zou het erg prettig vinden dat ik binnenkort op een normale manier 3d kan kijken zonder dubbele ondertiteling, crosstalk en ghosting problemen.

F.E. Piek

 

Tsja, hier geven ze aan geen softwarematige oplossing voor het PROBLEEM hebben. Dus met andere woorden, ze hebben het PROBLEEM gezien, anders hadden ze wel aangegeven dat de t.v. voldeed aan de eisen van Sony. Softwarematig kunnen ze het niet oplossen, dus waarschijnlijk ligt het aan de hardware......

 

En nu ineens zijn er geen problemen meer. De t.v. doet het ineens prima en voldoet aan de eisen van Sony.

 

Ik ben zwaar teleurgesteld en ga nog zeker broeden op een vervolgactie.

 

Groeten,

 

Ferry

 

 

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Aan de community manager,

 

Zoals ik al eerder aangaf, laat ik het hier nog niet bij zitten. Deze mail heb ik vandaag naar Sony gestuurd. Verder heb ik ook telefonisch contact gehad met Sony. De mail is ontvangen en doorgestuurd.

In de mail verwijs ik naar een antwoord dat ik heb gekregen van Sony op 16 april 2014. Deze mail staat onder mijn verzonden mail.

 

Verder heb ik telefonisch duidelijk aangegeven dat ik geen CONCLUSIE wil, zoals de t.v. voldoet aan de specificaties, maar dat ik DUIDELIJKHEID wil. En de duidelijkheid die ik wil is: heeft de geteste t.v. bij Sony dezelfde klachten bij 3D weergave, dus crosstalk, ghosting en dubbele ondertitels, JA of NEE. Zo moeilijk hoeft het antwoord dus niet te zijn, lijkt me.

 

Hier dan de mail:

 

Aan de klantenservice en technische dienst van Sony,
 
Dat ik alsnog op deze mail reageer van 16 april 2014 heeft een reden: gisteren op 19 mei heb ik telefonisch contact gehad met een callcentermedewerker van Sony. Deze medewerker gaf mij het bericht door, dat de 3D-weergave voldoet aan de specificaties die Sony stelt aan de 3D-weergave. Hier wordt dus uit geconcludeerd dat de t.v. in orde is (conclusie vind ik erg kort door de bocht, want het antwoord is absoluut alleen maar vaag en onduidelijk).
 
Aanschouw het grote contrast met de mail die me gestuurd is door Sony!!! In deze mail wordt WEL gesproken over PROBLEMEN!! Dus het antwoord wat de medewerker moest doorgeven is dus 180 graden gedraaid!!!
 
Wat vind ik hiervan:
 
Ik vind het ronduit schandalig dat er vanaf 24 maart (eerste telefonisch contact met Sony) tot gisteren nog steeds geen DUIDELIJKHEID is over het functioneren van de 3D weergave van de 65w855a!!
Verder vind ik het absoluut niet kunnen, dat een probleem wat al zo'n lange tijd speelt, afgehandeld wordt door een callcentermedewerker! Deze medewerker kan alleen maar het antwoord doorgeven en als ik wat verder vraag kan hij mij daar geen antwoord op geven. Logisch voor zo'n medewerker.
Deze benadering via de telefoon door een callcentermedewerker vind ik ronduit onbeschoft en klantonvriendelijk.
Veel liever had ik iemand gesproken van de technische dienst, zodat ik ook mijn vragen kan stellen. Of via de mail een technisch rapport ontvangen. Met duidelijkheid over: welk testmateriaal is gebruikt? Is op de geteste t.v. ook crosstalk, ghosting en dubbele ondertitels waar te nemen???
 
Ik zou dan bij deze ook graag een mail of telefoontje van de technische dienst van Sony willen ontvangen. Waarin DUIDELIJKHEID wordt gegeven. Dat de t.v. voldoet aan de specificaties die Sony stelt, vind ik dus echt onduidelijk:
Wat houden die specificaties in???
Doet de geteste t.v. het wel goed??? Dus geen last van crosstalk, ghosting of dubbele ondertiteling???
In dat geval zou ik graag in aanmerking willen komen voor dat exemplaar, want dan zijn mijn 3D problemen opgelost!!!
 
Of zijn de crosstalk, ghosting en dubbele ondertiteling wel gezien, maar valt dit onder de specificaties van Sony??
 
Dus heel simpel gezegd…..zijn mijn genoemde 3D klachten wel of niet gezien op het geteste toestel???
 
Ik wil hier graag snel wat duidelijkheid over, want ik heb dit probleem uiteraard kenbaar gemaakt bij de Media Markt te Assen. Deze problemen staan zwart op wit en ik heb de Media Markt voor ontvangst laten tekenen. Ze helpen me pas verder als er duidelijk van Sony komt.
 
Ik ga ervan uit, dat deze duidelijkheid er snel gaat komen. Zo niet, dan zal ik absoluut informatie gaan inwinnen bij de consumentenbond, kassa of tros radar hierover. Of dit de "normale" gang van zaken is.
 
Voor mij in ieder geval niet. De afhandeling is traag, contact verloopt moeizaam, ik voel me als consument niet serieus genomen en in mijn ogen is er nog steeds geen duidelijkheid!!
 
Groeten,
 
Ferry Piek
 
 
Verzonden met Windows Mail
 
Van: customersupport.NL@eu.sony.com
Verzonden: ‎woensdag‎ ‎16‎ ‎april‎ ‎2014 ‎09‎:‎22
Aan: Ferry Piek
 

Geachte heer


Bedankt voor uw reactie.

We hebben helaas geen andere oplossing voor dit probleem dan een reparatie.
Softwarematig hebben we alles getest en de problemen blijven bestaan.

U kunt een thuisservice aanvragen middels onderstaande link.

http://services.sony.nl/support/nl/repair



Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Hans
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands




__________________________________________________________

From:  
To: customersupport.nl@eu.sony.com 
Cc:  
Sent: 15/04/2014 17:09:04 
Subject: Sony Support Email 10306284

 Aan de klantenservice,

via deze weg wil ik mijn klacht met dossiernummer 10306284 nog een keer onder de aandacht brengen.
Ik hoop dat er snel toestemming wordt gegeven voor een reparatie. Ik ben een behoorlijke 3d liefhebber en ik zou het erg prettig vinden dat ik binnenkort op een normale manier 3d kan kijken zonder dubbele ondertiteling, crosstalk en ghosting problemen.

F.E. Piek

 
profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Update:

 

De onderstaande bevindingen heb ik in de eerste instantie op Kieskeurig.nl geplaats, maar vind ik ook prima kunnen op deze site. Hier dus een kopie van wat ik op kieskeurig.nl heb geplaatst:

 

Afgelopen week is mij duidelijk geworden, waarom de 65w855a een slechte 3D weergave heeft. 
Dit heb ik eigenlijk per toeval ontdekt. Ik wou een animatie kijken "Cloudy with a chance of meatballs". In de eerste wou ik de 2D versie kijken, maar ik was bij deze animatie toch ook wel benieuwd of de 3D er ook zo beroerd zou uitzien op de 65w855...of misschien niet?? 

Dus niet!!!! Ik was gewoon VET onder de indruk van de prachtige 3D beelden 🙂 
Mooie kleuren, veel diepte en af en toe prachtige pop-ups...en waar ik helemaal blij mee was.....GEEN dubbele ondertitels!!! WAUW...wat heb ik genoten zeg.. 

Maar goed, nadat ik dus zo genoten had, rees natuurlijk bij mij meteen de vraag hoe het nou kon, dat deze animatie er zo mooi uitzag in 3D en het grootste gedeelte van 3D collectie zo beroerd? 

Ik zag het volgende op de achterkant staan van de 3D blu-ray van "Cloudy with a chance of meatballs"...........SONY!! 

Ik dacht.....dit kannie waar zijn.....ach...misschien is het toeval.... 
Dus ik in mijn kast gedoken waarin mijn collectie 3D blu-ray's staan en alle SONY 3D blu-ray's eruit gevist. 

In totaal heb ik 7 3D blu-ray's eruit gevist. Mijn overige 63 3D blu-ray's zijn dus van andere filmmaatschappijen zoals bijvoorbeeld Warner Bros. 

Ik heb alle 7 3D blu-ray's bekeken op de 65w855a in combinatie met een Sony 3D blu-ray speler BDP-S4100. 

En jawel hoor.....alle 7 3D blu-ray's van Sony werden prima weergegeven!!!! 
Natuurlijk zijn ook de Sony 3D blu-ray's niet helemaal vrijgesteld van ghosting of crosstalk of her en der wat dubbele ondertiteling....(dat heb je nou eenmaal bij actieve 3D) 
Maar dat is te verwaarlozen. Heel af en toe is daar sprake van. Absoluut NIET storend! 
En wat een wereld van verschil met de overige 3D blu-ray's... 
Die zijn soms echt niet om aan te zien!!! In plaats van af en toe crosstalk, dubbele ondertitels.....in de meeste gevallen...vooral de dubbele ondertitels! 

Welke conclusie trek ik hier zelf uit?? 

De Sony 65w855a met actieve 3D techniek speelt PRIMA 3D materiaal af....mits deze voorzien zijn van het SONY logo. 
Deze uitgebrachte 3D blu-ray's voldoen namelijk precies aan de technische specificaties die Sony stelt aan 3D. 

Vandaar dus de mooie weergave......helaas geldt dat niet voor mijn overige 63 3D blu-ray's 😞 

Ik heb mijn bevindingen kenbaar gemaakt aan Sony. Ik verwacht hier eigenlijk nog wel een reactie op....maar voor mij is het verhaal eigenlijk al wel duidelijk. 

Dat er 1 Sony 3D blu-ray goed afgespeeld wordt op de 65w855a...ok...dat kan toeval zijn. 
Dat er twee goed afspelen....mwah...dan wordt de toevalkans voor mij al een heel stuk kleiner.... 
Vanaf 3 stuks vind ik het absoluut geen toeval meer....laat staan het afspelen van 7 stuks, die het allemaal prima doen!!! 

Sony doet het dus prima met Sony!! (ik vermoed het belang i.v.m. de eigen filmindustrie Sony Pictures...maar ach...dat is wat ik denk). 

Maar mijn vermoeden wordt naar mijn idee wel een beetje bevestigd door hoe Sony nu bezig is met de "Mastered in 4K" blu-ray's (voor de duidelijkheid...dit zijn geen 4K blu-ray's, maar 1080p blu-ray's die zijn gemastered van een 4K film); deze blu-ray's hebben een breder kleurbereik en een hele hoge bitrate, zodat wanneer deze blu-ray wordt ge-upscaled door een 4K t.v., er meer details verschijnen zodat deze blu-ray bijna niet van native 4K te onderscheiden is!! 

Uiteraard kun je dat alleen bij deze "Mastered in 4K" blu-ray's waarnemen als je in bezit bent van...... 

Een Sony 4K t.v. en dan ook nog een exemplaar met het "Trilominos" beeldscherm, want dit scherm kan alleen het breder bereik weergeven. 
De extra details kunnen alleen maar op een Sony worden weergegeven in verband met hun upscaling techniek. Alleen deze techniek is tot nu toe in staat de extra details weer te geven. Oh ja....en dan heb je ook nog een Sony blu-ray speler nodig die het brede kleurbereik kan weergeven! Dit zijn de blu-ray spelers met het "Trilominos" logo. 

Voor wie dit allemaal niet in huis heeft staan en deze "mastered in 4K" blu-ray's afspeelt op een ander merk t.v. kan het logo "mastered in 4K" slechts zien als een goed keurmerk. Je hebt in ieder geval goede 1080p kwaliteit!

Ik ben dus op het punt van de 3D weergave van de 65w855a dus ook erg teleurgesteld. Vooral om te ontdekken hoe eigen Sony is. Dat alles wat 3D weergave afgesteld is op de eigen normen van Sony en dat een 3D blu-ray van een andere filmmaatschappij niet goed weer te geven valt. 

Ook ben ik erg teleurgesteld over de service van Sony hierover. Ik ben al vanaf 24 maart bezig met dit 3D probleem en nog steeds geen erkenning hiervoor! 

Toch wil ik positief afsluiten; los van de 3D problemen is het een uitstekende t.v. 
Dit heb ik ook al eerder vermeld. Prima 2D beeld en voor de rest doet die het gewoon erg goed. Daar hoor je me dus ook niet over klagen. 

Dus nogmaals, voor wie een uitstekende t.v. wil, voor goede 2D weergave is en blijft dit een uitstekende keus. 
Voor wie 3D wil....en nog geen 3D blu-ray's heeft...koop alleen 3D blu-ray's met het Sony logo of..... 
koop een t.v. van een ander merk als je niet alleen 3D blu-ray's van Sony wilt kopen. 

Nou, dit was het. Ik hoop dat wie dit leest er wat aan heeft gehad. Verder mag je me altijd een vraag stellen hierover of een opmerking plaatsen. 

Groetjes, 

Ferry

Anonymous
Niet van toepassing

Hartelijk dank voor de uitvoerige feedback, Ferry.