annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

satelliet los toevoegen lukt niet.

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

satelliet los toevoegen lukt niet.

via de "voorkeur"satelliet, heb ik van alle vier de sat de originele "fast scan lijst"van CD binnen, en kan ook prima kijken via de kaart.  MAW: de hardware lijkt in orde.  Zowel de drie ASTRA's en de HOTBIRD kan ik zenders/kanalen bekijken.

 

Nu probeer ik een algemene scan te doen (alle zenders) want ik wil wat extra zenders kijken, welke niet in de lijst staat van CD. Maar ik kan niet de sat's ingeven in de lijst. Deze blijft gewoon grijs. Ik kan wel de DiSecq gegevens instellen ( A, B, C, D) maar in alle vier de gevallen blijft de SAT staan op ASTRA 1 (19,2), en dat kan ik niet veranderen, deze blijft grijs.

 

Waar kan ik dat instellen?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk gebruik je de Twin LNB voor de ontvangst van de Astra's en Hotbird.

 

Dit doet zich voor als er maar 1 schotel wordt gebruikt, als en nog een schotel aanwezig is wordt deze op de SUB aansluiting aan gesloten en wordt SAT keuze actief.

 

Het probleem als je de fast scan van CD niet gebruikt is dat je de voorkeuze lijst zelf moet aanpassen, alle zenders staan door elkaar heen, al hebben we daarvoor SonyEditor (Setedit).

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

[quote]Waarschijnlijk gebruik je de Twin LNB voor de ontvangst van de Astra's en Hotbird [/quote]

 

Nou, ik heb nog veel meer....een grote schotel met 8  QUAD-LNB's, dus voor 8 satellieten. Elke LNB met 4 uitgangen, 2 uitgangen via dubbele DiSecq switches verbonden met m'n sat ontvanger.

Ik heb de vier leukste sat's (ASTRA 1, 2, 3 en hotbird via een switch aangesloten op de SONY main. De CD fastscan gaat goed......prima, het hele HD-boeket van CD wordt ingeladen, niks mis mee........

Maar de andere satlijst blijft hardnekkig op ASTRA1 staan voor alle vier de posities, en is niet te wijzigen (keuze vakje blijft grijs), hoe ik de DiSecq ook instel. Ik wil dan inderdaad mijn eigen ljstje maken (beetje gelijk als die van digitennne) en wat meer erbij die niet in de lijst staan van CD.

 

Ik heb naast de schotel met 8 LNB's, ook een draaibare schotel, maar daar kan de sony helemaal niet mee overweg, hij ondersteunt geen USUALS, vandaar dat ik nog ff mijn sat reciever hou, en aangesloten zit op de HDMI poort.

profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Iemand enig idee hoe ik de zenderlijst van de TV (satteliet) kan exporteren ik kan het niet activeren bij instelliongen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tijdelijk de HDD loskoppelen als je deze gebruikt.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Bedoel je nu de zenderlijst exporteren of de stteliet toevoegen ?

 

Loskoppelen van HDD voor lijst exporteren werkt  niet het blijft niet mogelijk om deze instelling te activeren bij technische instellingen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik reageerde op of iemand enig idee heeft om de satellietlijst te exporteren, dat was toch je vraag?

 

Nogmaals de HDD loskoppelen en een USB stick in bijv. USB2 poort plaatsen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Ja het werkt, thanx erg nuttig dit forum

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor de feedback.

 

Dit topic al gezien?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ja, kan wel degelijk.

 

Als je door dat achtelijke menu gaat van de SAT tuner. Eerst kiezen voor ALGEMENE SAT. Dan voor NORMALE SCAN. Dan kom je uiteindelijk in het menu waar je de 4 SAT posities ziet met de START knop onderin. Hier kan je met de pijltjes dus naar de SAT positie scrollen. Dus OK, dan als hij nog niet aan staat, de postie aanzetten. Dan bij LNB configuratie de DISEQC goedzetten. Daarna SCANTYPE veranderen van :VOLLEDIGE SCAN" naar "HANDMATIGE SCAN". Nu worden de opties wel WIT. Hier kan je nu de andere SAT kiezen.

 

Ja, de persoon die dit menu bedacht heeft, heeft vast nog nooit zelf een schotel gebruikt. Heb al eerder aangegeven dat ze toch eens naar ENIGMA moeten kijken.