annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

"Gekozen programma niet afgestemd"

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
AdmarS
Bezoeker

"Gekozen programma niet afgestemd"

Ik heb sinds een maand dat ik bij de digitale zenders RTL 7 niet meer kan kijken. Hij zegt dan "Gekozen programma is niet afgestemd". Nu heb ik de tv opnieuw geprobeerd in te stellen zowel bij digitaal als bij analoog, maar beide helpt niks. Kan RTL 7 bij de analoge zenders wel gewoon bekijken. Heb ook al de nieuwe software geïnstalleerd die ik vorige vond op jullie site, maar ook dat hielp niks. Dus wil graag weten wat ik hier aan kan doen en hoe het komt??

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Dergelijke klachten worden meestal veroorzaakt door een te zwak cq. kritisch antenne signaal. Dan kan het zijn dat sommige digitale zenders niet worden ontvangen (ligt aan de betreffende transport stream waar deze zenders in zit, daar de ene transport stream gevoeliger is als de andere; zodoende kan het zijn dat bepaalde zenders wel werken en andere weer niet).

Goede bekabeling is erg belangrijk bij digitale tv (dubbel afgeschermde coax, metalen pluggen enz). Lange/matige coax kabel, splitters, doorlussen via hdd recorder ed kan al problemen geven. Ook kunnen andere electrische apparaten instralen op je kabel/plug, welke problemen kan veroorzaken.

Het makkelijkste om dit te proberen is de tv even rechtstreeks a/t sluiten op het AOP met een korte goede kabel. Als het dan werkt weer langzaam terug bouwen om te achterhalen waar probleem zich voor doet.

Signaal sterkte is ev ook in het menu v/d tv (systeem info).

Succes!

Mvg Roel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Ik denk dat om je verder te kunnen helpen, je eerst  moet aangeven,

- wie je TV-programma-provider is (Ziggo? UPC?).

- kijk je via een decoderkastje of via een CAM module

profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Dergelijke klachten worden meestal veroorzaakt door een te zwak cq. kritisch antenne signaal. Dan kan het zijn dat sommige digitale zenders niet worden ontvangen (ligt aan de betreffende transport stream waar deze zenders in zit, daar de ene transport stream gevoeliger is als de andere; zodoende kan het zijn dat bepaalde zenders wel werken en andere weer niet).

Goede bekabeling is erg belangrijk bij digitale tv (dubbel afgeschermde coax, metalen pluggen enz). Lange/matige coax kabel, splitters, doorlussen via hdd recorder ed kan al problemen geven. Ook kunnen andere electrische apparaten instralen op je kabel/plug, welke problemen kan veroorzaken.

Het makkelijkste om dit te proberen is de tv even rechtstreeks a/t sluiten op het AOP met een korte goede kabel. Als het dan werkt weer langzaam terug bouwen om te achterhalen waar probleem zich voor doet.

Signaal sterkte is ev ook in het menu v/d tv (systeem info).

Succes!

Mvg Roel

Dit probleem had ik ook. Samen met Tele2 ondersteuning eruitgekomen. 

Hij zei dat de tv ingesteld stond op het verkeerde 'bronkanaal', dwz AV1, AV2 etc. Op mijn afstandsbediening (Sony TV RM-ED009) zit geen AV knop, maar dan moet je het ronde knopje hebben rechts boven de ronde OK knop met de pijltjes eromheen. Recht onder het blauwe rechthoekje. Symbool bij die knop is een TV schermpje met een pijltje dat erin gaat. Druk je daarop dan krijg je een menu met van boven naar beneden TV, AV1, AV2 video, AV3, AV4 etc. en als laatste PC. Loop de AV kanalen nu af en kijk waar een tv programma verschijnt. Bij mij was dat onder A4. Dan werkt ook de afstandsbediening dat bij je decoder hoort weer. Pffft. Gedoe, maar wel gelukkig opgelost zonder kosten. Heb jij een andere afstandsbediening als ik dan kun je op internet de handleiding van je afstandsbediening opzoeken en dan kijken waar je AV kunt instellen. Succes!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De hier bovengenoemde ronde knop onder de blauwe toets is AV toets om de ingangsbron te kiezen.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!