Deel jouw ervaring!
Ik heb problemen met het afspelen van opgenomen videocontent op mijn USB-stick.
Het programma wordt netjes opgenomen op de geregistreerde usb stick en ik kan het programma ook afspelen, maar naar ongeveer 10 seconden stopt het afspelen. Ik krijg dan de melding dat de ger. hdd (usb stick) niet gevonden is. Dit gebeurt bij diverse programma's van verschillende zenders (zowel HD als SD). Tevens maakt het niet uit of ik opneem via Guide of handmatig ingestelde rec.
De USB stick is een Verbatim 64 Gb USB 2.0 ( lezen 10 MB en schrijven 4 MB).
Moet volgens mij snel genoeg zijn op te kunnen opnemen en afspelen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heeft u misschien de mogelijkheid om het uit te proberen met een andere externe HDD of USB stick. Dit om uit te sluiten of de Verbatim het probleem is.
U heeft gelijk dat als 4Mb opnemen lukt dat 10Mb snel genoeg zou moeten zijn om af te spelen.
Ondanks het feit dat ik dacht dat het niet aan de usb stick zou liggen (zou nl. toch snel genoeg moeten zijn), heb ik toch een 1TB externe HDD aangesloten op de USB REC om te kijken of dit wel zou lukken. Met het opnemen en afspelen geen probleem! Conclusie is dus dat je bij het bepalen van de USB stick op moet letten of deze wel snel genoeg is om het videocontent af te kunnen spelen.
Overigens is het opgenomen beeld gelijk aan het beeld wat uitgezonden wordt. Zeer mooi dus.
Had de extrene HDD een eigen voeding?
Er is spraken van geweest dat als men de REC functie gebruikt, dit alleen mogelijk is d.m.v. een extrene voeding.
73's
Volgens mij moet je met een snelle usb stick ook kunnen opnemen en afspelen. De HDD die ik nu aangesloten heb heeft een externe voeding.
Op de HDD USB-poort van de 2011 serie toestellen is het beschikbaar vermogen niet toereikend.
Of dit ook nog in de 2012 serie van toepassing is (blijkbaar wel)?
73's
Dit is niet geheel correct. Zelf gebruik ik op mijn EX720 uit 2011 een externe HDD (1TB 2.5" Lacie) zonder externe voeding. Deze werkt feilloos.
Het is echter wel zo dat de TV's gevoelig zijn voor wat je eraan hangt. Een externe HDD met extra voeding van Toshiba werkt bij mij bijvoorbeeld niet.
Op zich vind ik het voorval van rehoman wel vreemd dat je zonder problemen kan opnemen maar niet kan afspelen.
Ben het wel eens met pa3eia dat het beschikbaar vermogen van de USB poort een belangrijke factor hierin is.