annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

pc verbinden met KDL-32WD759 met HDMI kabel

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

pc verbinden met KDL-32WD759 met HDMI kabel

Laatst kon ik bij een etentje in een restaurant heel goed oude foto's vertonen vanaf een geleende laptop naar een tv, via een HDMI-kabel. Dat ging buitengewoon gemakkelijk en goed. Daarom probeerde ik weer eens mijn Windows 10 desktop met een HDMI-kabel te verbinden met mijn tv Sony KDL-32WD759 . Dat ging, helaas niet zo gemakkelijk en niet zo goed. Via HDMI2 werd de tv niet gedetecteerd, wel via HDMI1. Is dat niet vreemd? Maar goed: weet iemand hoe het gemakkelijk en goed moet? Het moet een fluitje van een cent zijn.

Tags (2)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het verschil tussen de 2 HDMI-poorten is dat de ene ARC heeft en de andere niet.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

@pa3eia Bedankt.
Inmiddels heb ik het aan de praat. Bij al mijn pogingen deed HDMI2 het opeens toch. ( Na jouw opmerking moet ik nog nagaan of HDMI1 een beter resultaat geeft.)
Maar ik had geen geluid op de TV. Ik las dat ik ergens de TV als Uitvoerapparaat voor geluid moest instellen, maar de TV werd nergens als keuze getoond.. Maar opeens toch weer wel. en wel aldus:

Rechtsklikken op luidspreker op de taakbalk>Geluidsinstellingen openen>Geluid>Uitvoer>Uitvoerapparaat kiezen>SONY TV.
Ik zou blij zijn als iemand een link heeft naar het op deze wijze oplossen van het volgende probleem: "Geen geluid op TV" na verbinden van TV met laptop/pc met een HDMI kabel. Hoe vindt de pc de TV voor geluid als die optie "verstopt" is?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Brampie2  schreef:

Maar ik had geen geluid op de TV. Ik las dat ik ergens de TV als Uitvoerapparaat voor geluid moest instellen, maar de TV werd nergens als keuze getoond.. Maar opeens toch weer wel. en wel aldus:

Rechtsklikken op luidspreker op de taakbalk>Geluidsinstellingen openen>Geluid>Uitvoer>Uitvoerapparaat kiezen>SONY TV.


Dan ontbreken waarschijnlijk de drivers of de audio-instelling in de laptop voor audio via HDMI.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Voor het aansluiten van een PC/Laptop is geen standaard handeling aangezien dit verschilt per computer en het aan de hardware/videokaart/geluidskaart ligt die wordt gebruikt.

Tegenwoordig wordt het zo aansluiten bijna niet meer gebruikt omdat je meestal kan casten naar de TV.

Hier kun je wel een standaard uitleg vinden;

 

https://nl.wikihow.com/Een-pc-aansluiten-op-een-tv-via-HDMI

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

@HereIsTom Hartelijk dank.
Ja, de laatste tijd werk ik ook draadloos, en dat gaat best goed.. Met deze TV is dan wel een Chromecast nodig voor streamen (van bijvoorbeeld ballet-video's). Maar na de ervaring met vertonen van foto's op een TV via HDMI ging ik de HDMI-methode toch weer proberen.
En, toevallig, gisteren werd die methode ook gebruikt bij een feestelijke borrel voor een jubilaris bij een sportclub, voor mp4 filmpjes.
De HDMI methode moet dus blijkbaar nog niet vergeten worden.
Bij mij is het vrij snel goed gekomen. Het moeilijkste was het ontbreken van geluid op de TV. Ook dat kwam goed, al weet ik niet meer precies waardoor. Maar als je googelt op bijv. "geen geluid met HDMI", dan zijn  er legio tips te vinden.