annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NPO UHD

profile.country.NL.title
hendrie1963
Ontdekker

NPO UHD

Hallo allemaal,

Ik zit even voetbal te kijken naar npo1 UHD. Wie heeft hier ervaring met UHD?

Is het normaal dat het beeld donkerde is dan normaal HD? Ik heb net een week een sony KD-43XE7004 en in het boek staat ook niet alles.

Alvast bedankt allemaal.

Hendrie

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit ervaar ik ook, helaas geen mogelijkheid om de NPO UHD te ontvangen maar dit op de FTA's UHD van de Astra's.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hendrie1963
Ontdekker

Je kunt hem ook via options en dan "scene kiezen". Dan heb je verschillende opties. Bij mij is dat algemeen of sport het beste.

profile.country.NL.title
ruversc46
Ontdekker

Hier beeld erg flets.

Probeer de kleur e.d. aan te passen, maar bij UHD zenders is die functie niet beschikbaar, klopt dat?

Ben in bezit van KD-49X8309C.

profile.country.NL.title
hendrie1963
Ontdekker

Heb je misschien het beeldmodus op levendig staan. Via option naar beeldmodus en daar heb je 3 opties. Levendig, standaard en gebruiker. Want op levendig is wel heel erg flets. Ik krijg het idee dat de normale HD veel scherper is als UHD. Ik heb de schotel rechtstreeks op de tv aangesloten en als ik naar ARD kijk dan heb ik signaalsterkte van 100% en signaalkwaliteit ook 100%.  En bij UHD heb ik signaalsterkte 100% en signaalkwaliteit 80%. En op je vraag terug te komen ik kan hem bij mij wel veranderen op de UHD zender.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

ALs het goed is zou er toch in HDR UHD uitgezonden worden? Kan het helaas zelf niet controleren (Canal Digitaal moest weer zo nodig een extra security laag toevegen, waardoor mijn officiele (oude) CI module dit nou net weer niet aan kan). Dus als het inderdaad in HDR is, dan ziet je kleuren pallet er geheel anders uit.

profile.country.NL.title
hendrie1963
Ontdekker

Er word ook wel HDR uitgezonden maar ik vind het beeld veel te donker. Het is nog allemaal veel te veel ingewikkeld.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit is een gevol van uitzendingen in HDR bekijken ja. Je beeld wordt een stuk donkerder omdat je TV de helderheid probeert toe te passen op delen van het scherm die het nodig hebben. 

 

Alleen de grap is, als je TV geen goede backlight heeft dan valt het vies tegen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Omdat het UHD-beeld van wedstrijden van het WK Voetbal in Rusland via een andere route en techniek in Hilversum worden aangeleverd dan het reguliere HD-beeld. Liep het geluid van NPO 1 UHD drie seconde achter. Het niet synchroon lopen van beeld en geluid werd veroorzaakt omdat het Nederlands commentaar bij de wedstrijden gelijk met de aanvoer van het HD-beeld vanuit Rusland wordt geleverd. Vooral bij de openingsceremonie was het niet synchroon (sync) lopen van het geluid hinderlijk zichtbaar. Maar ook bij doelpunten tijdens live wedstrijden was het probleem duidelijk en hinderlijk aanwezig.

 

Apparatuur

Eerder liet NPO aan Totaal TV weten dat in Nederland geen apparatuur beschikbaar is om UHD-beeld drie seconden te vertragen. De apparatuur werd snel in het buitenland besteld. Zaterdagmorgen is de benodigde apparatuur in de uitzendketen van NPO 1 UHD geplaatst. Hierdoor loopt het geluid en beeld bij alle live uitzendingen van het WK Voetbal vanaf vandaag synchroon.

 

Beeld

Problemen met flets beeld bij NPO 1 UHD zijn te herleiden vaan de door de kijker gebruikte UHD-televisie. Deze dient de techniek HDR/HLG te ondersteunen. Is dit niet het geval dan is flets beeld waarneembaar. De meeste televisiemodellen van 2017 en 2018 ondersteunen HDR/HLG.

 

Bron: TotaalTV

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ruversc46
Ontdekker

Duidelijk verhaal, bedankt daarvoor.

Las nog wel dit bericht van Sony voor tv's uit 2015:

HLG
Volgens planning zullen de in 2015 uitgebrachte Android TV's door middel van een toekomstige software-update HLG ondersteunen. Voor informatie over bijwerken raadpleegt u:  Een software-update uitvoeren .

Artikel-ID : 00163032 / Laatst gewijzigd : 19-12-2017

Ik weet niet wat de plannig is, maar was fijn geweest als we deze update nu hadden gehad 🙂