annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Mijn TV KDL-40W4720 aan mijn bekabeld netwerk hangen via een homeplug

profile.country.nl_NL.title
Verreck
Bezoeker

Mijn TV KDL-40W4720 aan mijn bekabeld netwerk hangen via een homeplug

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn Sony TV, KDL-40W4720 met netwerkaansluiting in mijn netwerk kan opnemen? Ik heb bekabeld netwerk met een router. Ik wil hem aansluiten via een homeplug maar het lukt mijn niet.

Verreck

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Welkom Verreck,

Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn aub.

Wat precies lukt er niet ?

Krijg je een foutmelding of iets dergelijks ?

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Bedoel je met een 'homeplug'  'de netwerk-bekabeling via je stroom-netwerk?

In principe zou dit moeten werken:

- ene homeplug in de buurt van je router in een stopcontact en netwerkkabel in je router, in een normale uitgang (niet 'uplink' oid).

- andere homeplug in de buurt van je tv in een stopcontact en netwerkkabel in je tv

- vervolgens in netwerk menu van de tv de tv automatisch laten zoeken naar je router.

- als je TV niet een IP adres krijgt dat met 192.168 begint is het mis..

- je kan testen of het aan je bekabeling ligt door bijvoorbeeld van een laptop je wifi uit te zetten en hem in te pluggen in de netwerkkabel bij je TV. Krijg je dan wel verbinding met je netwerk/router/internet - dan ligt het niet aan de homeplug verbinding. Ik denk echter dat het daar wel aan ligt, want bedraad aansluiten gaat als de draad er is bijna altijd goed vanaf de TV.

Heb je meerdere homeplug apparaten? Dan de gebruiksaanwijzing daarbij bekijken. Ik denk dat je ze 1-aan-1 moet aansluiten: je kan het niet af met 1 homeplug bij je router en 1 bij een computer en 1 bij je TV. Je moet waarschijnlijk een frequentie kiezen voor je ene paar homeplugs die verschilt van je andere paar homeplugs.

Ze moeten waarschijnlijk ook op een stopcontact in je wand zitten. Niet op een verdeeldoos oid.