annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

mediaserver instellen

OPGELOST
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

mediaserver instellen

Sinds ik mijn onbeveiligd netwerk veranderd heb in een beveiligd netwerk , herkent mijn KDL-W605 mijn laptop niet meer .Als ik de tv laat zoeken naar mediaservers , vind hij mijn laptop niet . Het is de bedoeling dat ik via mijn netwerk ook mijn films die op mijn laptop staan , draadloos kan bekijken op de tv die ergens anders staat. De tv is verbonden met internet via wifi alsook de laptop.

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Opgelost ! Heb " Serviio " geinstalleerd , ik kreeg mijn laptop maar niet ngesteld als mediaserver...Met Serviio is blijkbaar alles opgelost en .....werkt véél sneller dan vroeger.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Opgelost ! Heb " Serviio " geinstalleerd , ik kreeg mijn laptop maar niet ngesteld als mediaserver...Met Serviio is blijkbaar alles opgelost en .....werkt véél sneller dan vroeger.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt om het te delen! Handige info!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan ps3mediaserver waarmee meer mogelijk is.

 

Is het wel slim om een film te streamen als beide aparaten zijn aangesloten d.m.v. wifi?

Lijkt mij problemen op te leveren.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Euh ,problemen als beide zijn angesloten via wifi ?? In een eerder topic heb ik al gewag gemaakt van problemen met films bekijken via een op tv aangesloten externe HDD. Sony beweert dat er een heleboel extensies kunnen afgespeeld worden via een externe hdd maar ik heb ondervonden dat ik al mijn film heb moeten converteren naar mp4 formaat op mijn hdd en als ik er ook maar één of een paar mkv's tussen zet , is het gedaan met de pret en 'ziet' de tv de films  zelfs niet meer . Deze hdd is aangeloten op mijn tv via usb .Nu staan allerlei formaten door elkaar op een andere externe hdd , aangesloten op mijn laptop en die kan ik probleemloos bekijken op mijn tv via wifi nadat ik serviio heb geinstalleerd.

Er zijn idd waarschijnlijk nog andere 'serversoftware' maar deze werkt alvast bij mij . Voor mij 'de' oplossing voor het bekijken van films op tv in allerlei formaten .