Deel jouw ervaring!
ik heb een Sony TV Bravia en een USB UWA-BR100 sinds ik van wifi-router veranderd ben, vind ik geen connectie meer met het internet op mijn TV . Wat is de fout ? ik krijg een melding te zien <5008>
Ik gok dit:
Je naam van je wifi netwerk is waarschijnlijk veranderd met je nieuwe router
Je wachtwoord voor je wifi netwerk is waarschijnlijk veranderd met je nieuwe router
De oude instellingen doen het niet meer.
De oude instellingen zijn destijds niet door uzelf maar door de installateur gedaan.
De TV zou opnieuw vanaf nul via wifi je netwerk moeten zoeken, dat kan je doen in het home-instellingen menu.
Schakel evt. even over naar bedraad, en dan weer terug naar wifi.. dan vraagt de TV vast wel weer om je netwerknaam en je wachtwoord.
dank voor het antwoord en vooral sorry voor het laattijdig reageren !
hélaas werkt je aanbeveling niet en misschien komt dit door het feit dat de foutmelding "5006" is ipv "5008",in ieder geval de tv erkent alle locale componenten en alles loopt goed tot op het ogenblik dat het syteem de connectie met internet dient te maken , dan zegt het systeem "verbinding niet geslaagd" en foutmelding "5006".Kan iemand me raad geven ?? dank bij voorbaat
Krijgt je TV wel een IP-adres van je (nieuwe) Router?
1.
Begint dat IP adress met 192.xxx.xxx.xxx of met 169.xxx.xxx.xxx ?
In het laatste geval: zelf een IP adres toekennen aan je TV, het niet door je Router laten regelen.
2.
Heb je beveiliging van je router voor wifi op MAC adress ingesteld? dan moet je het MAC-adress van je wifi-usb-stick als 'toegestaan' opgeven aan de router.
3.
foutmelding-op-nummer weet ik verder niet - moet je de sony helpdesk voor bellen - die monitoren en reageren op dit forum ook.
Krijgt je TV wel een IP-adres van je (nieuwe) Router?
1.
Begint dat IP adress met 192.xxx.xxx.xxx of met 169.xxx.xxx.xxx ?
In het laatste geval: zelf een IP adres toekennen aan je TV, het niet door je Router laten regelen.
2.
Heb je beveiliging van je router voor wifi op MAC adress ingesteld? dan moet je het MAC-adress van je wifi-usb-stick als 'toegestaan' opgeven aan de router.
3.
foutmelding-op-nummer weet ik verder niet - moet je de sony helpdesk voor bellen - die monitoren en reageren op dit forum ook.