annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Knop HOME doet 't niet meteen...

profile.country.NL.title
ElTollo1978
Ontdekker

Knop HOME doet 't niet meteen...

KDL-40W905A: De knop 'HOME' op de afstandsbediening doet 't niet meteen, maar pas als ik eerst een andere knop (zoals SEN) ingedrukt heb. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
ElTollo1978
Ontdekker

Blijkbaar een probleem wat vaker terugkomt: http://community.sony.nl/t5/Televisies/HOME-menu-niet-direct-bereikbaar-als-TV-42W655-op-HDMI-staat/...

Iemand al een antwoord?

KelvinV
Bijdrager

Ik heb contact gehad met Sony, en zij adviseren het volgende:

- Reset de afstandsbediening: batterijen eruit en alle knoppen twee maal indrukken.
- Mocht dat niet werken controleren of de tv een update nodig heeft:
http://www.sony.nl/support/nl/product/KDL-40W905A/downloads/RB1EUA_4001
- Mocht de tv up to date zijn of de update geeft geen effect de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen:
HOME (eerst via de SEN knop dan) - instellingen - systeem settings - algemene instellingen - fabrieksinstellingen - 2 maal ja.

Mocht er gebruik gemaakt worden van een kaart in de zijkant dient deze eruit gehaald te worden voor het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Mochten de bovenstaande stappen geen effect hebben raden ze aan om telefonisch contact op te nemen met de ondersteuning. 020-658 18888

danvandu
Nieuw

Voor mij werkte het door 1x de Sync Menu knop in te drukken en daarna Home of Options. Sony kwam met de oplossing om bij Instellingen -> Externe ingangen -> Hdmi-instellingen -> Controle voor Hdmi uit te zetten.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het kan inderdaad zijn dat je een kanaal bekijkt waarbij je afstandsbediening via HDMI control (CEC) een andere functie heeft. 

Bijvoorbeeld op een PS4 kan je met dezelfde afstandsbediening de console (beperkt) bedienen. 
De home knop fungeert dan alsof je op de PS knop drukt op de controller. Dus krijg je niet je controle over de TV. 

Via Sync options -> use remote for TV, werkt hij weer als normaal. Je kunt deze hele optie ook uitzetten inderdaad door HDMI control uit te schakelen.