annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDLW805A - uitgang HDMI 3 (spelcomputer) springt niet automatisch terug bij uitschakelen

profile.country.NL.title
DudokD77
Ontdekker

KDLW805A - uitgang HDMI 3 (spelcomputer) springt niet automatisch terug bij uitschakelen

We hebben sinds kort een nieuwe spelcomputer (nintendo switch) aangesloten op de uitgang HDMI 3.

Op HDMI 1 zit de Horizon box van Ziggo.  Hier sprong hij altijd automatisch naar toe als we de box aanzetten.

Als we de spelcomputer aanzetten springt hij wel automatisch naar HDMI 3, maar bij uitzetten spelcomputer en aanzetten Horizon box op HDMI 1 springt hij niet automatisch naar HDMI 1.

 

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen zodat hij weer wel naar HDMI 1 springt bij inschakelen box.

 

Alvast bedankt.

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid

Hi DudokD77,

 

Wij zullen jouw vraag doorzetten, maar wellicht kan 1 van de andere Community-leden jou in de tussentijd verder helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ellen

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hi @DudokD77

 

Dit is niet mogelijk. De techniek die dit doet heet CEC. Eigenlijk springt het over naar het kanaal van het apparaat wat je zojuist aanzet. 

 

Dus je Ziggo box aanzetten als je je switch op standby zet, zorgt ervoor dat het beeld weer terugspringt. 

profile.country.NL.title
DudokD77
Ontdekker

Hi Vinc_E

 

bedankt, maar dat is juist het probleem hij springt niet naar hdmi 1 als ik de switch uit heb gezet en de ziggo box aan. hij blijft gewoon op hdmi 3 staan (switch)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De juiste ingang kiezen met de source knop (TV scherm met pijl van links, links boven).

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DudokD77
Ontdekker

Met de source knop lukt wel, maar dan is het handmatig.

Kan ik hieruit opmaken dat het niet mogelijk is om dit automatisch te laten gaan bij inschakelen Ziggo box?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het terugschakelen naar de vorige ingang funcioneerd zoizo niet.

Naar een ingang schakelen wordt met het inschakelen van een extern apparaat d.m.v. schakelpuls gedaan.

 

Maar is het niet een instelling in de Horizonbox die sinds kort is aangepast?

 

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DudokD77
Ontdekker

Ik zal vanavond eens in de instellingen van de Horizonbox kijken.

laat het nog weten

profile.country.NL.title
DudokD77
Ontdekker

Helaas, geen instellingen in de Horizonbox.

 

Dat hij niet terug gaat naar de vorige ingang bij uitschakelen dat begrijp.

Maar helaas springt hij ook niet automatisch bij inschakelen horizon box.

Kan het zijn dat er bepaalde ingangen de schakelpuls niet hebben?

 

Zie wel bij het handmatig switchen bij HDMI 1 en Scart een symbool met een pijltje staan.

Kan het hier mee te maken hebben?