Deel jouw ervaring!
Beste,
Ik stream via mijn NAS Synology DS107 films naar de TV, de films bestaan grotendeels uit .MKV bestanden.
De TV zit met de optische uitgang weer aangesloten op mijn home cinema set (STR-KS1100) die wanneer ik normaal tv kijk automatisch het juiste audio spoor selecteerd in de vorm van 5.1 DD / DTS of gewoon 2 kanaals stereo.
Het viel mij zojuist op dat wanneer ik films stream de meeste films met standaard 2 kanaals geluid PCM worden weer gegeven, echter wanneer de film start komt er wel in beeld te staan dat er b.v. DTS audio gedetecteerd is.
ik heb ook een aantal films waar wel het juiste audio spoor DD 5.1 of DTS geselecteerd word, dus de tv kan het wel..
Wanneer ik de films waarbij niet automatisch DD 5.1 / DTS geselecteerd word (en deze films het wel degelijk hebben) afspeel op mijn asrock ION330 die direct verbonden is met de 2e optische ingang op de home cinema set word wel weer meteen het juiste audio spoor geselecteerd.
Iemand ideen hoe ik dit op kan lossen, zit 'm in de tv lijkt me...
NOTE: Wanneer ik op audio toets druk krijg ik de melding dat de functie niet beschikbaar is voor de huidige invoermodus.
Groeten,
Rob
Hoi Rob,
Voor dit specifieke probleem kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.
Ze zijn van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 18.00 te bereiken op 020-658 1888.
Hopelijk wordt dit snel voor je opgelost, laat ons even weten hoe het afloopt.
Groetjes,