annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL40W5500 Communicatie server lukt niet

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
ddeboer
Bezoeker

KDL40W5500 Communicatie server lukt niet

Hallo,

Mijn KDL40W5500 is via een router (bedraad) met de W7 Ultimate x64 PC verbonden. Volgens de Bravia kan verbinding met de beide accounts op de server gemaakt worden. Bij een poging bestanden van de PC af te spelen of te tonen gaat het echter fout. Er kunnen wel directories ingelezen worden en ook de namen van bestanden in de mappen worden getoond. Afspelen echter ho maar! Er komt dan na lang wachten de boodschap "geen toegang tot de server".

Dezelfde bestanden (hoofdzaklijk JPG en MP3) zijn echter wel toegankelijk d.m.v. een W7 laptop, die op dezefde thuisgroep staat. Het delen van de bestanden zou dus goed moeten staan ingesteld. Ook kan ik niets vinden aan de instellingen van de Windows mediaspeler. Als je echter vanuit de Windows media speler opdracht geeft een bestand via de TV af te spelen, gaat het wel goed. Aansturen via  de TV lukt met geen mogelijkheid. Merkwaardig genoeg ging het een half jaar gelden wel goed. Ik kan echter niet vinden, wat er ondertussen veranderd is.

Groeten,

ddeboer

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke informatie verwijderd.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
ddeboer
Bezoeker

Even een update. Het ziet er naar uit, dat de Bravia en mijn PC weer "on speaking terms" zijn. Omdat ik geen verschillen tussen de instellingen van mijn laptop (die het wel deed) en mijn desktop kon vinden, heb ik alles maar eens van het begin af aan opnieuw opgezet. Dus de netwerkverbinding, de thuisgroep, Norton Internet Security, etc. Daarna liep de boel weer. Kan zijn dat er bij de netwerkinstellingen wat verkeerds is blijven hangen. Het TCP/IP gebeuren kent zo zijn eigenaardigheden, heb ik van specialisten begrepen. Daar worden zaken in een z.g. cache opgeslagen, die je niet zo snel met nieuwe instellingen kunt overrulen. Je moet dan eerst de cache wissen d.m.v. speciale commando's of (zoals ik nu heb gedaan) de hele boel opnieuw opzetten.

Blijft een beetje onbevredigend, dat er geen duidelijk oorzaak was te vinden.

Groeten,

ddeboer

PS. De firewall instellingen stonden goed. Als Norton uitgeschakeld is, blijft ook de W7 firewall uit, tenzij je die bewust weer inschakeld.

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke gegevens verwijderd

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

mogelijk een firewall instelling?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Windows firewall???

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
ddeboer
Bezoeker

Zelfs met geheel uitgeschakelde firewall (Norton Internet Security 2012) geen verbetering. Ook nog maar eens geprobeerd Norton helemaal te verwijderen; ook geen effect. Wat opvalt is, dat het icoontje van mijn account in de lijst op de Bravia er soms wel en dan weer niet is. De servertest geeft wel steeds de beschikbaarheid van de beide accounts op de computer weer. Om het nog gekker te maken: sommige bestanden van de niet actieve account kunnen wel worden weergegeven. En nog een opmerkelijke zaak: Een draadloos verbonden laptop, ook met W7 (echter in dit geval de 32 bits Home edition) ook weer met Norton Internet Security 2012 doet het wel goed.

Ben nu bezig alle instellingen van de beide accounts en bestandsdeling (Laptop en desktop) met elkaar te vergelijken. Daar zou iets verschillend moeten zitten. Ik laat het weten zodra ik wat gevonden heb.

Groeten,

ddeboer

Message was edited by: -Tycho-

Persoonlijke informatie verwijderd

profile.country.nl_NL.title
ddeboer
Bezoeker

Even een update. Het ziet er naar uit, dat de Bravia en mijn PC weer "on speaking terms" zijn. Omdat ik geen verschillen tussen de instellingen van mijn laptop (die het wel deed) en mijn desktop kon vinden, heb ik alles maar eens van het begin af aan opnieuw opgezet. Dus de netwerkverbinding, de thuisgroep, Norton Internet Security, etc. Daarna liep de boel weer. Kan zijn dat er bij de netwerkinstellingen wat verkeerds is blijven hangen. Het TCP/IP gebeuren kent zo zijn eigenaardigheden, heb ik van specialisten begrepen. Daar worden zaken in een z.g. cache opgeslagen, die je niet zo snel met nieuwe instellingen kunt overrulen. Je moet dan eerst de cache wissen d.m.v. speciale commando's of (zoals ik nu heb gedaan) de hele boel opnieuw opzetten.

Blijft een beetje onbevredigend, dat er geen duidelijk oorzaak was te vinden.

Groeten,

ddeboer

PS. De firewall instellingen stonden goed. Als Norton uitgeschakeld is, blijft ook de W7 firewall uit, tenzij je die bewust weer inschakeld.

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke gegevens verwijderd