annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-32WD759 verbeterpunten: 1) Guide + 2) Opnemen

profile.country.NL.title
AZXXXX
Ontdekker

KDL-32WD759 verbeterpunten: 1) Guide + 2) Opnemen

Beste, 

 

Enkele weken geleden een Sony Bravia KDL-32WD759 B aangeschaft. Bevalt goed. Echter twee punten ter verbetering:

 

1) Guide/Gids

De guide reageert vaak traag. Soms lang zwart beeld, voordat dat de guide in beeld komt. Daarna reageert de tv niet of heel laat wanneer je wilt scrollen. 

Ik heb ook een oudere tv KDL-26EX320, met zelfde interface voor de guide, maar deze reageert veel beter.

Ik hoop dat dit nog verbeterd kan worden middels software update, of dat iemand mij een tip kan geven door instellingen aan te passen.

 

2) Opnemen

Als ik de TV aandoe terwijl de TV aan het opnemen is, wordt de opname afgebroken. Ik zou willen dat de opname wordt voorgezet. En dat ik het opgenomen programma van het begin kan gaan kijken.  Dit is ook hoe mijn oude tv KDL-26EX320 werkt.  De KDL-32WD759 B lijkt anders te werken. Ook hier hoop ik dat dit nog verbeterd kan worden middels software update, of dat iemand mij een tip kan geven door instellingen aan te passen.

 

Met vriendelijke groet,

 

AZ

 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste AZ,

Welkom op het forum.

Gefeliciteerd met je aankoop en heel erg bedankt voor de feedback.

We stellen feedback van onze klanten erg op prijs en nemen dit met ons mee.

Hopelijk kan iemand op het forum je advies geven over de twee punten die je ter verbetering hebt aangegeven.

Met vriendelijke groet,

 

 

Amal_S
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@AZXXXX

Opnemen:

Misschien is het een open deur maar om gelijktijdig te kunnen opnemen en TV kijken, moet je TV beschikken over minstens 2 tuners. Zover ik de specificaties heb kunnen bekijken heeft deze TV slechts 1 tuner. Had je vorige/andere misschien wel 2 tuners?

Gr, Arie

profile.country.NL.title
AZXXXX
Ontdekker

Bedankt voor je reactie. Oude sony TV heeft geen 2 tuners. Daarmee kan ik wel kijken naar het kanaal dat op dat moment word opgenomen. Met nieuwe TV stopt TV met opnemen als ik de TV aandoe.

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@AZXXXX

Nieuwer is niet altijd beter.

Vooral het nieuwe Android besturingssysteem zrg nogal eens voor verrassingen. Zaken die je eerder als logisch en normaal bent gaan beschouwen, staan ineens weer ter discussie. Vooral bij Sony valt mij op. Na de zoveelste generatie TV's is niets mij meer vreemd. Steeds blijkt alles anders te werken.

Zoals bv. Hoofdtelefoon bediening, Externe Audio aansluiting, bediening Audio return Channel (ARC), Scartaansluiting, Klokje in beeld, en ga zo maar door.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
AZXXXX
Ontdekker

Oplossing voor de trage tv guide gevonden. Door de tv te verbinden met een betere coax kabel is het probleem verholpen. TV Guide reageert nu weer naar behoren.

 

Nu nog het probleem oplossen van het onderbreken van de tv-opname. Dit gebeurt bij het aandoen van de tv, tijdens het opnemen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tijdens een opname is het alleen mogelijk om naar een ongecodeerd kanaal te kijken, i.v.m. de tekortkoming van de CI+ module.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
AZXXXX
Ontdekker

Bedankt voor uw reactie.  

Ik zal het probleem proberen te verduidelijken. Als de televisie aanstaat en ik vanuit de guide een programma opneem, kan ik dat programma live bekijken, terwijl er wordt opgenomen. Ik kan ook iets later het opgenomen programma vanaf het begin bekijken. Ik kan zelfs televisie uitdoen en later televisie weer aan doen, terwijl er nog wordt opgenomen en programma vanaf begin bekijken. Als ik dan televisie aandoe blijft televise doorgaan met opnemen. Dit werkt allemaal zoals verwacht.

 

Probleem is met een geplande opname via de timer. Als ik dan de televisie aandoe tijdens het opnemen, stopt de televisie direct met opnemen. Dit is niet de bedoeling. De televisie moet gewoon doorgaan met de opname waar die mee bezig is.  Dit is mijn inziens een bug, ik hoop dat hier nog een oplossing voor komt.

 

Groeten,

 

AZXXXX