annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

kdl-32v5500 geen ontvangst net5, rtl7 bij Ziggo

crediteur
Ontdekker

kdl-32v5500 geen ontvangst net5, rtl7 bij Ziggo

Ik heb een ci+ module v1.1 van @Smit. Sinds de nieuwe zenderindeling van Ziggo heb geen goed ontvangst meer van Net5, RTL7 en nog enkele programma's. Ik moet steeds via Home de zenders naar boven halen. Wie heeft een oplossing

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat bedoel je met de zenders naar boven halen? 

 

Is de 1.1 module nieuw? Want volgens mij zijn de 1.3 modules beter ondersteund met Ziggo sinds ze hun televisienetwerk omgegooid hebben. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Een CI+ module heeft niks met de ontvangst te maken van de digitale kanalen, deze decodeerd alleen de digitale kanlen.

Het lijkt er sterk op dat er een ontvangst probleem voordoet, nadat Ziggo een nieuwe zenderindeling heeft toegepast.

De nieuwe zenderindeling maakt tegenwoordig gebruik van hogere frequentie's waardoor de kwaliteit van de binnenhuis coaxinstallatie aan nog meer hogere eisen moet voldoen.

Sluit de V5500 eens rechtstreeks aan (zonder splitters ect.) op het AOP, ofdan deze zenders ook nog op zwart staan?

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
crediteur
Ontdekker

De bekabeling is goed (3 jaar oud en aangelegd door gerenomeerd bedrijf en goed bevonden door ziggo monteur). Heb ook de tv rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten. Het probleem blijft bestaan en is ontstaan na zenderwisseling. Ik moet steeds op Home drukken om zenderontvangst te krijgen Als ik het niet doe, dan heb ik zwart beeld

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Schiet mij maar lek!!!

Dus als je de home toets indrukt heb je opeens wel weer beeld.

Nog nooit iets hierover gelezen, je oplossing kan ik ook (nog) niet voorstellen.

 

Aan je binnenhuis installatie kan het dus niet liggen.

Mogelijk nog wel aan de aansluiting in de muur, maar dat is een Ziggo probleem om op te lossen.

Al lijkt het mij dat het geen signaal probleem is (menu toets).

 

Het is even wat werk, maar je zou de reset naar fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren, wat door Sony op de V5500 pagina wordt geadviseerd.

Is de software van de V5500 up-to-date?

 

suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
crediteur
Ontdekker

Ik heb verschillende malen in het verleden naar fabrieksinstellingen teruggezet. Ik heb ook de laatste firnware update van 2013 op tv staan. Ik weet niet of nogmaals terugzetten helpt.

Ziggo heeft een nieuwe contactdoos in de muur gezet, omdat hij kapot was en een laag signaal gaf. Volgens hun was signaal bij de tv nu perfect. 

profile.country.NL.title
robbaltu
Ontdekker

Op de KDL-37W5500 precies hetzelfde euvel. Mijn ouders hebben hun CI-card vervangen door een Horizon-box. Wijzelf lossen het op door bij bijvoorbeeld zwart scherm op RTL7, de EPG op te roepen, hierdoor wordt het beeld van RTL7 vreemd genoeg wel geactiveerd. Echt handig is het natuurlijk niet; ik zal ook eens de home-knop proberen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Even voor een (nog) helder beeld van het probleem te krijgen, heb jullie het over RTL7 of RTL7hd?

 

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mavande1612
Nieuw

Ik heb sinds de nieuwe zenderindeling exact hetzelfde probleem met met mijn 32V5500 sony televisie en de Smit CI+ v1.1 module. Iemand al bekend met een oplossing voor dit probleem?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Voor de standaard digitale kanalen (30) is er geen CI+ module meer nodig.

De combinatie V5500 en CI+ v1.1 geeft problemen , dit is op te lossen met een nieuwe CI+module.

 

Als er enkele digitale zenders ontbreken, is het mogelijk dat het AOP bepaalde hoge frequentie niet doorlaat.

Ziggo vervangt dan gratis het AOP.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!