annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-32EX500 bedraad verbinden

profile.country.NL.title
Denvro
Ontdekker

KDL-32EX500 bedraad verbinden

Vraagje.

Via via een oudere tv gekregen en daarover gelezen dat hij met een uwa-br100 of bedraad op internet kan. Nu is die eerste niet meer verkrijgbaar en heb ik de tv verbonden met mijn modem. Bij instellingen zie ik dan dat de verbinding oke is, maar verder alleen mislukt meldingen. Wat moet ik nog doen om het voor elkaar te krijgen en wat zijn eigenlijk daadwerkelijk de mogelijkheden qua internet op dit oudje? 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Geef de EX500 eerst eens een fabrieksreset.

 

Als het goed is krijgt de EX500 automatisch het ip-adres vanuit het modem, voor de rest hoef er niks worden ingesteld.

 

Om eerlijk te zijn kan je nagenoeg helemaal niks met de XE500 als je deze met het thuisnetwerk verbind, eventueel streamen vanaf een PC/laptop die als mediaserver moet worden ingesteld

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Denvro
Ontdekker

Bedankt voor de reactie met uitleg.

Dan zal ik beter niet verder gaan puzzelen als het toch alleen om streamen gaat.

Dit type op google ingetikt en toen ik uitkwam op de specificaties las ik het een en ander, maar het werd mij toch niet helemaal duidelijk wat er precies bedoeld werd met die functie.

Is er met die uwa-br100 wel meer mogelijk, want die zijn 2de hands misschien nog wel te vinden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Denvro  schreef:

 

Is er met die uwa-br100 wel meer mogelijk, want die zijn 2de hands misschien nog wel te vinden.


Hoezo moet er met de BR100 meer kunnen dan met de UTP-aansluiting of met de ingebouwde Wifi?

Alle 3 verbinden alleen de EX500 met het thuisnetwerk, de software in de EX500 maakt het verschil alleen mogelijk wat wel kan en wat niet. De EX500 heeft met de huidige zware toepassingen veel te kleine processor en geheugen aanboord.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Deze TV is 11 jaar oud en helaas kun je er niet veel meer mee dan gewoon TV kijken.

Wat had je er dan verder mee willen doen?

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Denvro
Ontdekker

...sorry dat ik deze vraag heb gesteld!

Ik ben nog niet thuis in al dat gedoe, omdat ik tot ongeveer 2014 nog gewoon naar mijn goede JVC 'toeter' tv uit 2003 keek.

Hierna een platte Samsung en dat was ook een krijgertje zonder mogelijkheden. Alleen digitaal te kijken met een decoder.

Nu heb ik deze gekregen en die blijkt eigenlijk al zonder decoder veel zenders digitaal weer te geven. Verder gaan zoeken en iets gelezen over internet/wifi, dus ik werd alleen benieuwd naar de mogelijkheden.

Met deze antwoorden weet ik nu dat ik er niet veel meer mee kan, kan ik mijn speurwerk staken en gewoon genieten deze mooiere en betere tv dan de vorigen.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Denvro  Geeft niet, juist goed om vragen te stellen, nu weet je het.

De huidige Sony Android TV’s zijn met Internet en dus echte Smart TV’s, hiermee kun je bijv. films en series bekijken via o.a. Netflix en filmpjes op YouTube.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Je zou er een Apple TV o.i.d. aan kunnen hangen. Als je geen hoge eisen stelt aan de mogelijkheden is er vast wel een gebruikt exemplaar voor weinig geld te vinden. Dan heb je in ieder geval een aantal apps zoals YouTube en Netflix tot je beschikking.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je kan ook op een van de HDMI-poorten eventueel een stick plaatsen om de EX500 met het thuiswerk te verbinden.

 

Meer info 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!