annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

internot

profile.country.nl_NL.title
arnoldzoetermeer
Bezoeker

internot

ik heb een 55hx920 heel mooi beeld maar ik probeer via ziggo verbinding met smartcard op internet te komen, lukt mij helaas niet...

ziggo hulpdienst wist het niet en verwees naar sony.

via netwerk ,netwerkinstellingen, draadloze instellingen, scannen, eigen ziggo netwerk geselecteerd, de wpa-sleutel ingevoerd, op enter gedrukt, configureren ip adres en proxyserver op auto gezet, opslaan en verbinden gedaan

tot slot verschijnt het scherm resultaten verbinding draadloos.

Helaas staat hier netwerk op tv gevond. lokale toegang mislukt en internettoegang mislukt......

Als ik de pagina selecteer de pagina voor het configureren van het ip adres en proxyserverinstellingen niet op auto zet maar op gebruiker (dat was het advies van de sony klantenservice),

vervolgens verschijnt ip adres instelling handmatig en ik vul daar mijn ip adres in,

dan verschijnt de tekst: ongeldige waarde. Controleer de waarde bij het ip adres of de standaardpoort.

Wie heeft voor mij de oplossing?

de sony consumentenlijn had geen tijd mij verder te helpen, ik moest maar gewoon het scherm volgen of anders Ziggo bellen......

EEN DAG LATER EEN AANVULLING:

het bleek simpel;

kies configureren ip adres handmatig;

vul je ip adres NIET in op de eerste regel maar vul dat wel in bij de derde regel standaard poort;

vul op de eerste regel wel de eerste 9 cijfers van je ip adres in, maar dan tot slot een willekeurig nummer bijv. 100 als laatste drie cijfers.

Dan nog

netmask 255 255 255 0

DNS regel 8 8 8 8

en secundaire DNS 8 8 4 4

et voila!

Jammer dat de telefonische hulpdienst van SONY mij dat niet kon uitleggen; behalve ongeinteresseerd in mijn ogen ook onkundig.

Message was edited by: arnoldzoetermeer

Message was edited by: arnoldzoetermeer

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De melding dat "het netwerk gevonden is" wil niet zeggen dat je ook toegang via de router tot het internet heeft.

Waarschijnlijk gaat het fout met de WPA-sleutel (letters/hoofdletters) dan zie je wel het draadloze netwerk maar je krijg geen toegang.

Zet de WPA-sleutel maar eens even tijdelijk uit in de router en probeer dan nog eens verbinding te maken.

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!