annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HX820 Service Scrambled melding

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

HX820 Service Scrambled melding

Hallo allen,

Vorige week een nieuwe KDL55 HX 820 gekocht en uiteraard mijn SMIT Ziggo CAM CI+ module meteen erin gestopt. Wat ik ontzettend irritant vind is dat iedere keer bij het aanzetten van de TV ik de melding krijg:

AUTHENTICATION START .... wachten en dan ....

SERVICE SCRAMBLED

en dan 5 seconde later, krijg ik gewoon beeld.

Is hier iets aan te doen, weet iemand of dat te verhelpen is want ik vind het behoorlijk irritant.

De TV is geupdate naar laatste firmware.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste, Dit is normaal gedrag v/d lcd-tv en wordt vnml. bepaald door de complexe CI+ techniek (welke opgedragen worden door de content-leveranciers zoals Warner Bros, Hollywood enz. die digitaal kopieren tegen willen gaan), het merk/type CAM welke wordt gebruikt, welke zich ook allemaal anders gedragen, en ev. ook nog door de betreffende provider. Dus na opstarten v/d tv de melding "authenticatie start" en/of na zappen de melding "deze zender is gecodeerd" voor een paar seconden is normaal gedrag; de tv heeft even de tijd nodig (diverse malen (de-) coderen, handshake enz). Omdat hier zoveel variabelen aanwezig zijn is dit software matig voor de lcd-tv niet allemaal op te vangen (door bijv. visueel de foutmeldingen niet meer te tonen in beeld, maar gewoon "even geduld aub" oid). Sinds digitale tv zijn dit ook nieuwe verschijnselen, waar we wellcht aan moeten wennen... Gr Roel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste, Dit is normaal gedrag v/d lcd-tv en wordt vnml. bepaald door de complexe CI+ techniek (welke opgedragen worden door de content-leveranciers zoals Warner Bros, Hollywood enz. die digitaal kopieren tegen willen gaan), het merk/type CAM welke wordt gebruikt, welke zich ook allemaal anders gedragen, en ev. ook nog door de betreffende provider. Dus na opstarten v/d tv de melding "authenticatie start" en/of na zappen de melding "deze zender is gecodeerd" voor een paar seconden is normaal gedrag; de tv heeft even de tijd nodig (diverse malen (de-) coderen, handshake enz). Omdat hier zoveel variabelen aanwezig zijn is dit software matig voor de lcd-tv niet allemaal op te vangen (door bijv. visueel de foutmeldingen niet meer te tonen in beeld, maar gewoon "even geduld aub" oid). Sinds digitale tv zijn dit ook nieuwe verschijnselen, waar we wellcht aan moeten wennen... Gr Roel