annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Horizontale lijnen in beeld tijdens HDR weergave 75XD9405 4K TV

profile.country.NL.title
djr662
Ontdekker

Horizontale lijnen in beeld tijdens HDR weergave 75XD9405 4K TV

Ik vroeg me af wie van de 75XD9405 eigenaren last hebben van horizontale strepen/lijnen in beeld tijdens HDR weergave? Dit euvel doet zich voor tijdens het afspelen van 4K/HDR UHD schijven, HDR streaming content en HDR gaming content.

 

Dit is een welbekend probleem van dit model en is met geen enkele combinatie van (beeld) instellingen weg te krijgen. Ik heb de TV sinds juni 2016 en geen enkele firmware update sindsdien heeft het probleem weten te verhelpen. Ik baal hier heel erg van want het stoort mij ontzettend. Tevens ben ik van mening dat een dergelijk mankement niet hoort op een TV waarvoor ik destijds 6999 Euro heb betaald.

 

Heeft iemand anders met deze TV dezelfde ervaring?

 

 

 

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi djr662, 

 

Dat is erg vervelend.  Heb je al contract gehad met support? Zou je mij je CaseID kunnen sturen in een prive bericht? 

 

Daarnaast zou je nog kunnen proberen de TV in deze setting te zetten: 

x.jpg 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
djr662
Ontdekker

Beste Roos,

 

Ik heb hierover contact gehad met support.

 

Overigens moet de TV wel in de verbeterde indeling staan, anders komt er ook geen HDR signaal door. :slight_smile:

profile.country.NL.title
djr662
Ontdekker

Update.

 

Op 18-12-2017 is de externe firma Selectro Service Group bij mij langs geweest en zij hebben het probleem met de HDR lijnen geconstateerd. De desbetreffende monteur geeft dan al mondeling te kennen dat dit niet te verhelpen zal zijn middels een reparatie. In een toegestuurd reparatierapport (22-12-2017) geven zij te kennen dat zij eea aan Sony zullen melden en vervolgacties aan mij zullen doorgeven.

 

Omdat ik op 16-1-18 (!) nog steeds niets gehoord heb van zowel Sony als Selectro, besluit ik om zelf maar telefonisch contact op te nemen met Selectro. Dan blijk dat Selectro al contact heeft gehad met Sony maar dit helemaal niet terug gekoppeld heeft aan mij. Blijkbaar heeft Sony te kennen gegeven dat zij het probleem niet zien. Haastig wil Selectro ineens een reparatie voor mij inplannen. Over het gebrek aan communciatie en terugkoppeling van hun kant wordt met geen woord gerept.

 

Ondertussen had ik ook al contact opgenomen met Sony Support maar zij wisten nog steeds van niets en vroegen zelfs aan mij of ik het reparatierapport van Selectro aan hun wilde doorsturen? Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat degene aan wie Selectro verslag dient aan te brengen, een heel andere afdeling van Sony is dan Sony Support. Klaarblijkelijk hebben deze Sony afdelingen onderling een gebrekkige communicatie, anders had Sony Support mij allang op de hoogte kunnen houden.

 

Ik vind dit alles een nogal vreemde en bovendien treurige gang van zaken.

 

Tenslotte wil ik even vermelden dat dit model TV bekend staat om het probleem met de horizontale strepen. Op meerdere AV internet fora valt dit terug te lezen. Zo ook op een internationale variant van het Sony Community forum:

 

https://community.sony.com/t5/4K-Ultra-HD-TV/75x940D-horizontal-lines-on-screen-during-HDR-titles/td...

 

Ik hoop echt dat Sony mij snel een oplossing kan bieden.