Deel jouw ervaring!
Hoe krijg ik de CanalDigital HD zenders van m'n schotel met 4 lnb's op m'n TV. Gebruikte Dig.setup---Aut.sat.afst.---voorkeur sat.---normale scan---Can.Dig.HD---volgende--scherm( Astra 1-2-3 en Hotbird) en gaf ze A_B_C_D . Free to air hd kanalen werken, ook BVN. Bij CanDig. kanalen zoals NPO 1 HD krijg ik als mededeling ,,Gekozen programma is niet beschikbaar" In de reeks beneden aan het scherm zijn de CanDig. kanalen wel zichtbaar.
Wie kan mij hierbij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zo ongeveer 25 jaar, schat ik, ben ik abonnee van CanalDigital en heb verschillende schotels en satelliet ontvangers gebruikt. De laatste jaren een Multytenne Twin met 4 lnb’s en 2 uitgangen en een Clarke ET9000 satelliet ontvanger. Altijd goed beeld en geluid op m’n Sony Tv. Zelf altijd alles uitgericht en ingesteld. Nooit geen probleem. De Multytenne moet uitgericht worden op Astra 1 en dan ontvang je ook 2, 3, en Hotbird.
Om het ons wat makkelijke te maken hebben we een Sony KD 49X8505B met DVB/S tuner aangeschaft. Alles in een. (Mijn vrouw is 77, ik ben 83.)
De firma Foka, waar ik de Sony gekocht had, stuurde een monteur, die het ook niet voor elkaar kreeg en uiteindelijk de TV meenam. Hij kwam weer terug met het bericht, dat ze alle HD zenders van CanalDigital er op kregen. Maar natuurlijk niet met het gebruik van een Multytenne maar van een andere schotel. Bij ons lukte het weer niet en kwam de monteur tot de conclusie dat de tuner in de TV te zwak was, omdat ik met de Clarke Tech satelliet ontvanger geen ontvangst problemen heb met de Multytenne.
Conclusie: De signalen van de zenders van Astra 3 zijn te zwak (Dat om meer bandbreedte te krijgen, hoorde ik) en de tuner van de TV is ook te zwak. De Sony KD 49X8505B is een door CanalDigital gecertificeerde TV. Dus verwacht ik geen problemen met de ontvangst van de CD zenders. Bovendien was nergens vermeld dat de combinatie Multytenne- Sony KD 49X8505B niet goed werkt. Niet door CanalDigital en niet door Sony! Ik ga nu over op een kabelabonnement. Het beeld van de Tv is fantastisch en verder werkt alles goed. Ik ben blij met m'n aankoop!:smileyhappy:
Welkom,
Probeer het eerst eens met een "volledige scan" i.p.v. "normale scan".
73's
De X8505b staat toch wel op Nederland/Nederlands?
Staat het digitale afstembereik wel op "volledig" i.p.v. op "normaal" ?
73's
Zo ongeveer 25 jaar, schat ik, ben ik abonnee van CanalDigital en heb verschillende schotels en satelliet ontvangers gebruikt. De laatste jaren een Multytenne Twin met 4 lnb’s en 2 uitgangen en een Clarke ET9000 satelliet ontvanger. Altijd goed beeld en geluid op m’n Sony Tv. Zelf altijd alles uitgericht en ingesteld. Nooit geen probleem. De Multytenne moet uitgericht worden op Astra 1 en dan ontvang je ook 2, 3, en Hotbird.
Om het ons wat makkelijke te maken hebben we een Sony KD 49X8505B met DVB/S tuner aangeschaft. Alles in een. (Mijn vrouw is 77, ik ben 83.)
De firma Foka, waar ik de Sony gekocht had, stuurde een monteur, die het ook niet voor elkaar kreeg en uiteindelijk de TV meenam. Hij kwam weer terug met het bericht, dat ze alle HD zenders van CanalDigital er op kregen. Maar natuurlijk niet met het gebruik van een Multytenne maar van een andere schotel. Bij ons lukte het weer niet en kwam de monteur tot de conclusie dat de tuner in de TV te zwak was, omdat ik met de Clarke Tech satelliet ontvanger geen ontvangst problemen heb met de Multytenne.
Conclusie: De signalen van de zenders van Astra 3 zijn te zwak (Dat om meer bandbreedte te krijgen, hoorde ik) en de tuner van de TV is ook te zwak. De Sony KD 49X8505B is een door CanalDigital gecertificeerde TV. Dus verwacht ik geen problemen met de ontvangst van de CD zenders. Bovendien was nergens vermeld dat de combinatie Multytenne- Sony KD 49X8505B niet goed werkt. Niet door CanalDigital en niet door Sony! Ik ga nu over op een kabelabonnement. Het beeld van de Tv is fantastisch en verder werkt alles goed. Ik ben blij met m'n aankoop!:smileyhappy:
Jammer dat de combi technisch van de 4 lnb's en de X8505B.
Om nu de tuner van de X8505B de schuld tegeven gaat iets te kort door de bocht, de ET9000 is waarschijnlijk speciaal ontworpen voor 4 LNB's.
De LNB's hebben een spanning en voldoende vermogen nodig voor de juiste werking, de X8505B is helaas waarschijnlijk niet ontworpen voor 4 LNB's aan te sturen, maar voor 1 a 2 LNB's.
Als de signaalsterkte van Astra 3 te zwak is, is dit op te lossen door een iets grotere schotel, misschien ook wel door de schotel "nog" beter uit te richten.
Zelf heb ik het idee dat de X8505B geen 4 LNB's aan kan i.v.m. de spanning en vermogen.
Ik denk niet dat de kabelprovider alle zenders kan aanbieden die je nu op Astra 1,2 en 3 en de Hotbird allemaal kan aanbieden.
De beeldkwaliteit van de kabelprovider i.c.m. een CI+ Module t.o.v. CanalDigital zal ook wel beter zijn.
Zoals je kan zien is hier de kabelprovider UPC i.c.m. de CI+ Modulle.
Gisterenavond zitten genieten van de Nieuwe Wildernis van de Oostvaardersplassen op NPO1 in HD, de beelden waren tot in detail (druppels, ijskristal, haartjes enz.) haarscherp te zien.
Noot:
voor perfect ontvangst van digitale kanalen via de kabel is het van uitste noodzaak dat de binnenhuis bekabeling van perfecte hoge kwaliteit moet zijn, het valt en staat bij de kwaliteit van de pluggen coax en splitters.
suc6,
73's