annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI - digicorder Telenet oudere Bravia

profile.country.BE.title
cactusman
Nieuw

HDMI - digicorder Telenet oudere Bravia

Allen,

Ik heb hier een Bravia KDL-32V2000 van 11/2006

Daar heb ik altijd een videorecorder aan gekoppeld via een scart op AV2 (smartlink)

Nooit problemen gehad.

Bij aanschaf Digibox verliep ook alles correct via een scart-connectie.

Nu, we zijn ondertussen een HD digicorder rijker en natuurlijk willen we nu de HD TV ten volle benutten.

Dus, leuk de kabelschema's gevold van Telenet.

1) antenne is doorgelust via kontaktdoos - digicorder - videorecorder - TV  Dit werkt

2) zoals op schema een hdmi-kabel van de digicorder naar de TV (AV4)

3) De videorecorder is naar de TV gelust met een scart op AV2

4) er is geen connectie tussen digicorder en videorecorder

ALs ik alles opzet KRIJG ik GEEN signaal door op AV4.  De digicorder doet de setup - installatie steeds via de scart.

Weet iemand een oplossing ?  We wensen natuurlijk wel de videorecorder te behouden gezien daar en een HD op zit met beeldmateriaal en een DVD-speler-opname in steekt.

Alvast een dank

Message was edited by: cactusman

Message was edited by: cactusman

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Misschien een setting in je digicorder.

Ik las dit: http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=5988

04-04-2010, 18:30    #3   byter
--------------------------------------------------------------------------------

HDMI niet ondersteund krijg je normaal als je op andere resolutie staat dan 720p of 1080i. In ieder geval zo is het ook bij de INDI HD boxen.

Vermoedelijk staat de resolutie nu dus op 576i (voor SCART).

Huisje -> instellingen -> Digibox/Digicorder -> beeldscherm -> resolutie aanpassen & bewaren.

Het vervelende is wel dat als je de resolutie aanpast naar 720p/1080i je via SCART je menu niet meer hebt en die eigenlijk om een bevestiging gaat vragen wat je dan volgens mij niet zal zien. Na een aantal seconden springt die terug op 576i als je het niet bevestigd.

==========

met als antwoord:

Bedankt voor de tip.
Resolutie stond inderdaad op 576i en het vervelende is zoals je zegt dat je via SCART op 1080i het menu niet ziet om te bevestigen waardoor de resolutie na enkele seconden automatisch terug springt op 576i.

De truk bestaat er blijkbaar in om op SCART de resolutie te veranderen naar 720p of 1080i en dan snel je TV op HDMI te zetten (dewelke dan terug op gang komt) waar je dan wel je menu ziet om te bevestigen.
Je moet wel snel zijn, maar het is gelukt.

Waarom kon niemand op de helpdesk mij vorige week deze tip geven ?
Dat had wel iets eenvoudiger geweest ...

profile.country.BE.title
cactusman
Nieuw

Kan niet volledig volgen.

1) als ik enkel HDMi gebruik en alles van nul opstart zie ik op een bepaald ogenblik 'installation' verschijnen op de digicorder.  De TV daarentegen blijft zwart op AV4

2) als je de Digicorder met een scard en met een HDMi koppelt aan de TV, dan wordt de string per definitie en is ook zo geprogrameerd door de TV en digicorder via de scard gestuurd.  Je kan dit niet onderbreken of aanpassen.  Van het ogenblik dat je hoe dan ook een scard gebruikt, krijgt die voorrang.

Dus, als je de resoluite op 1080i of 720p zet en dit doorgeeft naar de digicorder dan mag je doen wat je wil, maar zolang de scard blijft zitten wordt de HDMi niet, nooit geactiveerd.

3) Inderdaad, als je verder met de scard werkt krijg je plots de menu niet meer te zien.  Inderdaad, vermoedelijk omdat de resoluite te groot is.  Maar dat betekent dan wel dat die resoluite is aangenomen.  DUs dat hoef je niet meer te bevestigen.

Ondertussen heb ik van iemand een handige tip gekregen om de resoluite van een digicorder terug te ressetten.  Een factory reset past dit NIET aan, omdat dit een parameter is die in de smartcard wordt opgeslagen.

De truk bestaat erin om om de digicorder de BACK-toets in te drukken tesammen met de toets "pijltje rechts".

Als je dat doet schakelt de digicorder opnieuw de 521-resoluite in als basis.

DUs, mijn probleem is nog steeds niet opgelost en ik heb ook geen antwoord vanwege Sony hierover.

Volgende TV zal wel geen Sony meer zijn.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

- je kan nog een andere HDMI kabel proberen

- je kan nog je reset-resolutie truc proberen met de HDMI wel en de Scart niet verbonden.

- ik denk dat de 2006 tv geen 1080i, wel 720p aan zou moeten kunnen.

- anders weet ik het ook niet,

succes geprikkelde cactusman!