annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Guide openen met favorieten

OPGELOST
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Guide openen met favorieten

Ik zou graag de programma guide standaard willen openen met mijn favorieten. Nu opent hij standaard met alle zenders op TV. Op mijn vorige Sony TV kon ik dat wel instellen en vond dat reuze handig omdat ik met mijn standaard abonnement toch maar slechts een 40-tal zenders kan ontvangen waarvan ik de meeste in mijn favorieten heb opgeslagen. Nu wordt ik steeds geconfronteerd de alle Zenders welke ZIGGO beschikbaar heeft. Kan dit worden opgenomen in een wensen lijstje richting Sony?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Broekhua, 

 

 

Een favorietenlijst is enkel oproepbaar via de Discover toets van je remote.

 

Maak je gebruik van een CI + module? Dan zou ik je adviseren de volgorde van je kanalen te wijzigen met de sorteerfunctie in het Digitale afstemmings menu.

Heb je geen CI+ module en kijk je enkel de Free to Air (gratis) kanalen? Dan heb je dus geen beeld op RTL4HD maar wel op programma 928? In dat geval adviseer ik je je toestel opnieuw af te stemmen op Ziggo maar als netwerkID niet 05555 te gebruiken maar 04444. Met 04444 komen alle free to air kanalen netjes in volgorde en zijn ook zo beschikbaar in de Guide.

 

Succes, 

 

Roos

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

31 ANTWOORDEN 31
Anonymous
Niet van toepassing

Bedankt voor de feedback. We zullen het doorzetten naar het development team!

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Broekhua, 

 

 

Een favorietenlijst is enkel oproepbaar via de Discover toets van je remote.

 

Maak je gebruik van een CI + module? Dan zou ik je adviseren de volgorde van je kanalen te wijzigen met de sorteerfunctie in het Digitale afstemmings menu.

Heb je geen CI+ module en kijk je enkel de Free to Air (gratis) kanalen? Dan heb je dus geen beeld op RTL4HD maar wel op programma 928? In dat geval adviseer ik je je toestel opnieuw af te stemmen op Ziggo maar als netwerkID niet 05555 te gebruiken maar 04444. Met 04444 komen alle free to air kanalen netjes in volgorde en zijn ook zo beschikbaar in de Guide.

 

Succes, 

 

Roos

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik ben op de hoogte van de procedure via 04444. Echter dan heb je nog steeds een stortvloed van zenders waar je niet op zit te wachten zoal de locale zenders. Als je de Guide opent, kun je via het Action menu de gewenste guide bron kiezen. Echter deze keuze wordt niet onthouden door het systeem. Een volgende keer moet je dan weer opnieuw je keuze maken. Erg omslachtig. Was bij mijn voorgaande Bravia instelbaar en werd je keuze onthouden.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Arie, 

 

Dit is waarschijnlijk zo is ingesteld bij Ziggo en wij kunnen hier op dit moment niks aan doen. Wel zou je een favoriete lijstje kunnen instellen (maar dan heb je inderdaad niet de guide hierbij). Wel gaan we dit doorgeven aan Ziggo en onze development team, zodat zij er wat mee kunnen doen. 

 

Groet, 

 

Roos

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De volgorde van de digitale voorkeur zenders zijn aan te passen via: Home - Instellingen - Zender installatie - Digitale Set-up - Digitale afstemming - Programmalijst bewerken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@RoosSBNL

Ziggo kan hier niets aan doen. Ik heb mijn favoriete zenders aangegeven in fav 1. Echter deze zijn niet rechtstreeks op te roepen via de guide. Als je de guide oproept krijg je ten alle tijden de volledige lijst (TV) van alle opgeslagen zenders. Via extra handelingen in het zgn. Action menu kun je van bron wisselen en dan een der favorieten lijsten bekijken. Echter deze keuze moet steeds opnieuw gemaakt worden elke keer als je opnieuw de guide oproept. Bij mijn vorige Bravia kon je instellen welke lijst je standaard wilt oproepen als je de guide knop gebruikt. Dit is puur een instelling van de Sony TV zelf en staat los van hetgeen ZIGGO aanbied. Ziggo zorgt alleen voor een bepaalde standaard sortering die per ontvangst regio wisselt waarbij de code 04444 specifiek is gemaakt voor diegene die alleen het basis abonnement heeft van € 18,75. Alleen Sony kan dus mijn wens in vervulling laten gaan.

Het sorteren van de programma's via Digitale afstemming zie ik als een noodoplossing welke steeds opnieuw moet worden uitgevoerd als je opnieuw een zenderinstallatie uitvoert. En dat is een hele klus.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Arie, 

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik zal het aan ons delevopment team laten weten.

 

Groet, 

 

Roos

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom moet er steeds opnieuw een zender installatie uitgevoerd worden? Normaal gesproken wordt die alleen bij een schone installatie gedaan, daarna worden de "nieuwe"of verplaatste zenders automatisch bijgewerkt zodra dit nodig is. Als je de voorkeur zenderlijst op een USB-stick exporteerd is deze later weer te importeren in het toestel, dit werkt zelfs bij een schone installatie.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
xs2ad2
Ontdekker

Dit is niet wat ik bedoel, als ik een favorieten lijst hebt aangemaakt heb ik nog niet kunnen vinden of ik die zo in kan stellen dat hij deze opent wanneer ik de gids open.