annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt weg

Inge85
Ontdekker

Geluid valt weg

Ik heb sinds kort de Sony xd83 en het gebeurt steeds dat het geluid even 1 seconde wegvalt. Dit gebeurt als ik tv kijk (via kpn) maar ook als ik gewoon via de tv zelf naar bijv Netflix kijk. Via Google kom ik dit probleem vaker tegen, maar heb nog geen goede oplossing gevonden, iemand die mij kan helpen? 

 

Ook gaat de tv soms s nachts weer vanzelf aan. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling...

 

Alvast bedankt! 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

 

Audio i.p.v. "auto1" op "auto2" instellen.

 

Is de firmware van de XD83 up-to-date?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Inge85
Ontdekker

Hoe controleer ik de firmware? Ook kan ik audio1 of 2 niet vinden bij de instellingen. Ik ben van een oude tv met nog een dikke, uitstekende kont naar deze tv gegaan. Er gaat een hele wereld voor me open, maar ik begrijp nog weinig van deze wereld... 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de XD8305 nu verbonden met het thuisnetwerk?

Zoja, help toets - systeem - software update

Als het goed is doet de XD8305 dit automatisch met het opstarten.

 

Om de firmware versie  te contrroleren:

 - helptoest - systeem informatie

 - op ondersteunings pagina van de XD8305.

 

De "auto1 of 2" instelling is te vinden in Instelingen - Audio

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@Inge85 Het is wel van belang dat je je tv voorziet van de laatste software-update, zoals @pa3eia ook al aangaf. Hiermee worden vaak grotere en kleinere problemen in het besturingssysteem opgelost/verbeterd waardoor je tv beter/stabieler gaat draaien.

Als je je tv rechtstreeks op het 'internet' hebt aangesloten via wifi of je internetkabel, dan kun je dit in het menu/de instellingen vinden (menu > instellingen > over > controleer op software-update). Mocht je hem niet met je thuisnetwerk hebben verbonden, dan kun je ook op de site van Sony je tv-type opzoeken en daar de recentste firmware-versie downloaden en op een usb-stick zetten, om daarna je tv te updaten (howto staat hiervan op dezelfde internetpagina waar je de firmware kunt downloaden).

Inge85
Ontdekker

Inmiddels de laatste software update gedaan. Bij alles wat ik nu via de tv kijk, bijv Netflix doet het geluid het prima. Kijk ik tv via m'n kpn kastje nog niet. Dat kan nog liggen aan de skartkabel, maar er komt vandaag of morgen een HDMIkabel, hopelijk gaat dit dan ook goed!

 

Audio 1 en 2 heb ik nog steeds niet kunnen vinden. En tv blijft af en toe aangaan, dus daar zoek ik nog even voor verder! Bedankt allemaal! 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Mooi dat het tot dusver goed gaat. Dat het geluid van je KPN-box niet goed gaat nog kan inderdaad liggen aan de scartkabel, mocht het straks wanneer je hem met een HDMI-kabel hebt aangesloten nog niet goed zijn, dan zou ik even contact opnemen met KPN, hoogstwaarschijnlijk ligt het dan aan de KPN-box.

 

Wat betreft het herstarten, je kunt hem nog even een reboot geven (powerknop op je afstandsbediening 10 seconden ingedrukt houden). Wat je ook nog kunt testen is 's avonds alle randapparatuur er afhalen (weet niet wat je er naast je KPN-box verder op hebt aangesloten nog), en eens kijken of hij dan nog vanzelf aan gaat.