annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

GEEN GELUID VIA HDMI 3

profile.country.NL.title
williambielderman
Ontdekker

GEEN GELUID VIA HDMI 3

Ik heb 12 januari de televisie type KD-49XE9005  gekocht. De link naar mijn audiset met hdmi 3 doet het 2 van de 3 keer niet als ik de televisie aan zet.  Hoe kunnen we dit probleem oplossen.

Mijn amplifier is de Yamaha RX-V1073

In afwachting van een oplossing...........

 

 

6 ANTWOORDEN 6
Anonymous
Niet van toepassing

Hi William,

 

Op de ondersteuningspagina vond ik de een aantal hulpartikelen die hier betrekking op zouden kunnen hebben.

 

In de helpgids staat bijvoorbeeld een sectie over "geen of weinig geluid met een thuisbioscoopsysteem", en ook is er een artikel "een audiosysteem aansluiten", heb je dat al eens geprobeerd? 

 

Je zou ook alvast even een berichtje kunnen sturen naar Support

 

Groet, 

Arthur

profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Hallo, hoe is je tv met je amplifier verbonden ? met een HDMI- Kabel?

Als je tv kijkt staat je tv in het HDMI menu geselecteerd op HDMI-3, ook je amplifier?

Hebben je tv en je amplifier een HDMI-arc ( Audio Return Channel ) aansluiting, als je gebruik maakt van een HDMI-kabel gebruik die uitgang dan. Wel aanpassen in het HDMI menu van je tv.

Of misschien kan een optische kabel uitkomst bieden.

Hopelijk heb je hier iets aan.

profile.country.NL.title
williambielderman
Ontdekker

De versterker arc-aansluiting  is met een hdmi kabel aangesloten op de hdmi 3 arc aansluiting van de tv.  Deze functie werkt 2 van de 3 keer niet. Een keer op de 3 wel dus. De versterker werkte perfect op mijn vorige tv.

Tevens geeft het hdmi menu van de tv aan dat de versterker is aangesloten.

Voor zover is dit volgens mij oke.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@williambielderman, het is zeer waarschijnlijk dat het aan de HDMI kabel ligt. Dit soort vreemde issues horen met digitale signale niet te kunnen namelijk. 

 

Ik betwijfel dat het aan je receiver of TV ligt, want dan zou je meer klachten hebben dan alleen dit. 

profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Mocht het idd aan je HDMI kabel liggen,  koop dan die ook 4k ondersteunen. Heb ze van ``Monster`` te koop bijv bij BCC. Hopelijk is het inmiddels opgelost.

profile.country.NL.title
williambielderman
Ontdekker

Helaas ik heb ook nieuwe kabels geprobeerd.
wat ik inmiddels begrepen heb is dat veel fabrikanten van tv’s verschillende software gebruiken en dat er dus geen standaard is voor de arc!
Bij Sony is het niet gelukt dus is de televisie terug naar de winkel!

Verstuurd vanaf mijn iPhone