annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid van TV naar HCS

profile.country.nl_NL.title
kloaknet
Bezoeker

Geen geluid van TV naar HCS

ik heb de volgende apparaten:

TV Sony 32KDL EX722 (in de TV zit een CI+ module voor digitenne)

HCS Sony DAV-DZ340

Mediaspeler PCH C200

De 1.4 HDMI kabel loopt van de HCS naar de TV, op de TV zit de HDMI aangesloten op HDMI 1 met ARC.

De PCH zit via een HDMI kabel aangesloten op de TV HDMI 4.

In deze configuratie komt het geluid van de TV (bijvb NED1) over de HCS. Als ik via de PCH video/audio afspeel komt het geluid ook over de HCS.

Nu wil ik ook zonder dat mijn tv aanstaat audio af kunnen spelen van de PCH naar de HCS. Hiervoor heb ik een optische kabel tussen de PCH en HCS gebruikt.

Wanneer de optische kabel is aangesloten stuurt de TV nog steeds het geluid over de HDMI naar de HCS (iig schakelt de TV automatisch over van eigen speakers naar de HCS als deze aan gaat), maar de HCS geeft het geluid niet weer (PCH staat uit). Het HCS speelt wel gewoon correct het geluid af van de PCH.

Opvallend is is wanneer de PCH helemaal uit staat er ook geen probleem is. Start ik nu de PCH op (nadat de stroom er af is geweest) wanneer de TV en HCS aan staan, dan werkt alles goed. Zet ik de TV en HCS nu in standby en weer aan, dan is het geluid van de TV weg als ik naar bijvb NED1 wil kijken. Dit is ook wanneer de PCH in standby staat. Zet ik de PCH weer aan en speel ik wat af, dan komt het geluid van de PCH door en niet van de TV die aan staat.

heeft iemand een idee wat de oorzaak is van dit probleem? de HCS snapt het dus wel wanneer de PCH vanuit niets wordt opgestart, maar niet meer wanneer de TV en HCS in de standby hebben gestaan.

0 ANTWOORDEN 0