annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geen geluid op nieuw KD-43XE7077

pedero55
Nieuw

geen geluid op nieuw KD-43XE7077

Mijn tv-kabel is aangesloten op een Thomson Digital Cable HD Receiver THC300; deze is via een HDMI kabel ingeplugd in de TV via de HDMI-ARC plug. Ik heb op deze wijze via "input = HDMI-ARC" prima beeld, maar geen geluid. Kijk ik naar Netflix, dan heb ik prima geluid. Wat ik ook probeer en geprobeerd heb, het probleem lost zich niet op. Wie weet raad?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de THC300 wel zo geprogrameerd dat de audio over de HDMI moet gaan?

Andere HDMI kabel al geprobeerd?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pedero55

Is de HDMI/ARC ingang/uitgang wel de juiste keuze om je decoder op aan te sluiten. In bepaalde gevallen wordt hierop juist het Audio signaal vanuit de TV teruggestuurd. ARC = Audio Return Channel.

De TV zou jou Decoder wel eens kunnen aanzien voor een extern Audiosysteem. En dan worden de speakers van de TV automatisch uitgeschakeld.

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als dat zo is, kun je checken middels de knop "SYN MENU" of je audiosysteem gebruikt wordt. Zo niet, kun je het daar aanzetten. 

JoelCu
Nieuw

HDMI niet in de 3de ingang inpluggen lost je probleem op. Ingang 1,2 en 4 maakt in theorie niks uit. HDMI ingang 3 gebruik je alleen wanneer je wilt dat je geluid wordt afgespeeld via een extern systeem.