annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen controle voor HDMI op componenten

profile.country.nl_BE.title
marc0859
Ontdekker

Geen controle voor HDMI op componenten

De controle voor HDMI werkt niet tussen mijn Sony KDL-46EX711/ STR-DA2400ES en BDP-S350. De BD is aangesloten via HDMI IN BD op mijn receiver en dan via HDMI out aangesloten op de TV. De controle voor HDMI werkt niet, alle toestellen dienen apart gestart en gestopt te worden. Het laten "zoeken" door de TV naar aangesloten HDMI componenten zegt telkens dat er geen zijn...Een bijkomend probleem is dat zodra ik de controle voor HDMI aanzet op de receiver ik wel beeld maar geen geluid meer heb via de receiver.

Op alledrie de toestellen is controle voor HDMI aangezet.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en opgelost gekregen?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Een tv kan "slechts" 1 audiosysteem tegelijk besturen; U heeft er 2 aangesloten. Beste is om bij 1 v/d 2 controle voor hdmi uit te zetten (helaas).

PS: ook opletten met aangesloten media spelers welke het hdmi-protocol niet volgen; of deze loskoppelen (niet gebruiken dus) of geen controle voor hdmi gebruiken.

Gr

marc0859
Ontdekker

Roel_C,

Bedankt voor het antwoord, maar misschien heb ik mij niet duidelijk genoeg gemaakt: er is maar 1 audiosysteem aangesloten op de TV: de STR-DA2400ES. Ik heb ondertussen een kleine test gedaan: m'n BD player direkt aangesloten op de TV  (dus de receiver ervan tussen gehaald) met HDMI kabel en ook de BD player wordt niet herkent door de TV (bij beiden stond de controle voor HDMI aan).

Er zijn alleen maar Sony componenten aangesloten, dus geen andere merken. (maar bedankt voor de tip)

Groeten,

Marc

profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Mijn ecuses, ik had me 1 letter vergist (BDV-... ipv BDP-... ).

Had U al eens een fabrieks reset op uw lcd-tv geprobeerd en dan eens opnieuw de hdmi-app lijst updaten?

En via het "sync-menu' knopje op uw remote?

Gr

marc0859
Ontdekker

Beste,

Dank voor de tips. Voor wat betreft de knop Sync Menu op de remote: ook deze geeft geen aangesloten apparaten weer. Ik zal wel Uw tip (resetten en opnieuw zoeken ) uitvoeren en U laten weten wat de uitkomst is... (heb er wel niet veel hoop op, want toestel is nog maar onlangs gekocht en zou dan toch de fabrieksinstellingen moeten hebben bij aankoop)

Nogmaals bedankt en beste groeten,

Marc