annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

dvd en digitale tv

Catharina100
Ontdekker

dvd en digitale tv

Hallo allemaal

Ik heb mijn dvd recorder op de sony bravia smart tv aangesloten maar nu "springt"de tv na het afsluiten van de dvd-recorder op "analoog"...

Hoe kan dat?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Het toestel krijgt een signaal vanuit de dvd-recorder dat deze wordt aan- of uitgezet.

73's 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Catharina100
Ontdekker

Hallo pa3eia

Dat vind ik wel een beetje een raar antwoord; waarom is dat dan een analoog signaal?

Ik heb nooit eerder gemerkt dat de tv bij het aanzetten van de dvd op "analoog" ging..

De tv is een KDL-40HX75, de dvd-recorder een Panasonic DMR-EH53 en de receiver een Pioneer VSX-1020-k

Wellicht ligt het toch ergens anders aan?

Groet

Catharina

Tags (1)
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zodra de DVD wordt aangezet reageert de HX75(0) en schakeld naar de DVD ingang.

Zodra de DVD wordt uitgezet reageert de HX75(0) en schakeld terug naar de laatste bekende ingang.

Het kan zijn dat de kabel tussen de DVD en de HX75(0) defect is, ook is het mogelijk dat de aansluiting in de DVD of HX75(0) defect is.

73's

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

1. Is de aansluiting met een scartkabel? scart =analoog. Bij sommige dvd spelers zit een scartkabel waarvan de ene kant op de dvd moet en de andere op de tv moet. Controleer de belettering op de kabel of dat het geval is. Kan de panasonic ook met hdmi op de bravia worden aangesloten of is het al best een ouwetje? Dat kan je proberen en misschien ben je dan van naar analoog omschakelen af.

2. In het instellingen menu van de bravia zit (zat in ieder geval in de oudere series) een optie analoog uit te schakelen in de menus. Mogelijk beinvloedt dat ook de omschakeling bij uitzetten van een dvd speler over een scartaansluiting.

succes

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Optie 2 is in de HX75(0) software niet aanwezig.

73's