annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dual shock ps4 controller

Factory84
Ontdekker

Dual shock ps4 controller

Misschien is de vraag al gesteld, maar ik kon hem niet vinden.

 

Het is momenteel niet mogelijk om je ps4 controller aan zowel de tv als de ps4 te koppelen. Als je namelijk je controller aan de tv koppelt, kun je niet meer gamen op de ps4. Bij het opstarten van een game geeft de ps4 namelijk aan dat er geen controllers verbonden zijn. Je moet dan eerst de controller aan de ps4 verbinden met een usb kabel, anders kun je de ps4 zelfs niet eens meer bedienen, omdat de tv de controller blijft overnemen.

 

Ik zou graag mijn tv bedienen met mijn ps4 controller en daarmee ook over kunnen switchen naar mijn ps4 zonder allerlei kabels in te moeten steken of zaken te ontkoppelen.

 

Wordt er momenteel gewerkt aan dit probleem? Komt er een oplossing?

Ik hoor het graag!

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is geen probleem, dat is normaal. 

 

De PS4 controller koppelt middels Bluetooth aan één apparaat. Dat is logisch, want anders zou het alle PS4's in de buurt aanzetten tegelijk. 

Als je de controller aan je TV koppelt, is hij daar partner van. Dus je claim dat het niet werkt is niet correct.

Factory84
Ontdekker

Ik kan wel vanuit mijn tv met de controller de playstation opstarten. Ook in de menu's van de ps4 werkt de controller dan. Maar zodra ik wil gamen werkt de controller niet meer. Het mag dan misschien zo horen. Ik vind het een ernstige tekortkoming. En met mij vele gamers. Zie het als een zeer welkom verbeterpunt.

 

Daarnaast... Als een controller eenmaal gekoppeld is aan de tv en je ontkoppeld deze, dan blijft hij toch weer aan de tv koppelen zodra je op de ps-knop drukt. Waardoor je je Playstation dus niet meer op kan starten. Dit is pas verholpen als je de tv van de stroom hebt gehad en android opnieuw gestart is.

 

Als je dat geen probleem vindt, maar normale functionaliteit. Dan krab ik mij toch achter de oren. Naar mijn mening is het een functie, die in haar huidige vorm totaal geen toegevoegde waarde heeft en toe is aan een upgrade.

 

Je mag toch meer verwachten van apparaten die onder dezelfde Sony-vlag vallen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik begrijp dan niet wat je precies doet. 

 

Hou je niet de home+share knop ingedrukt voor bluetooth modus? Op die wijze valt de controller aan andere apparaten te koppelen. En via dezelfde handeling kan je deze ook weer terugzetten naar de PS4 modus. 

Factory84
Ontdekker

Ik wist niet dat het koppelen bij de ps4 ook zo ging. Ik zal het eens proberen. Bedankt voor je reactie.

Factory84
Ontdekker

Ik heb het getest, maar dat werkt dus niet. De PS4 koppelt de controller niet met de ps en share toets ingehouden, de tv blijft hem "overrulen." Ik blijf dus bij mijn vraag voor een oplossing.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt de controller koppelen met de TV met die combinatie. Het lampje gaat wit knipperen dan. 

Als je wilt koppelen met de PS4, gebruik je de USB kabel. Dat is de enige standaard methode om met een andere PS4 te koppelen. 

Factory84
Ontdekker

Ok, knap waardeloos. Ik weet genoeg, ik hoop dat Sony hier iets aan doet in de toekomst.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat is er waardeloos aan precies dan? 

Als je de controller voor het eerst moet koppelen met je PS4 gebruik je ook een kabel. Hetzelfde als je de controller wilt koppelen aan andermans PS4, bijvoorbeeld als je deze meeneemt. 

Factory84
Ontdekker

Wat waardeloos is, is dat ik niet vanaf mijn bank mijn smart tv kan bedienen en vervolgens naadloos kan switchen naar mijn ps4 om een game te spelen zonder de controller opnieuw te moeten koppelen d.m.v. een kabel. Apparaten van hetzelfde merk zouden gewoon samen moeten kunnen werken. Dat is een stukje functionaliteit. Iets wat in dit geval ontbreekt.