annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Digitale zenders wel ingeladen in de smart-tv maar niet te bekijken

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
Urbain1951
Bezoeker

Digitale zenders wel ingeladen in de smart-tv maar niet te bekijken

Goeie dag,

Heb voor de eerste keer een flatscreen aangeschaft en dacht die zelf te kunnen installeren zoals vroeger. Het betreft een Smart-Tv Bravia Sony KDL40EXP720. Ik ben toch enigzins ontgoocheld over de gebruikershandleiding , op papier zowel als op het scherm. Dit terzijde. Ben er dus wel in geslaagd om de analage posten binnen te halen, alsook de digitale posten die normaal zichtbaar zijn op de Telenet HD-digicorder. De electronische gids werkt , denk ik toch, normaal. Maar en hier komt het probleem : enkel de vier eerste programma's (toevallig de posten van Eén en Canvas) zijn bekijkbaar. Kies ik een andere, uit die plus minus 250 posten uit, dan geeft de TV een vokomen zwart beeld met in de linker bovenhoek een klein geruit vierkantje. Zou iemand me kunnen zeggen welke instelling ik over het hoofd heb gezien a.u.b.  ? De digitale programma's via de digicorder zijn perfect te bekijken nochtans. Van harte bedankt voor een reactie.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Als je de HD-recorder met HDMI kabel verbonden hebt,
moet je HDMI-1 (of 2 of 3, waar die op zit...) selecteren, en dan met de afstandbediening van de recorder zappen.

Als je naar AV1 schakelt, dan schakel je naar een analoge aansluiting voor randapparatuur. Was dit een tikfout en bedoelde je HDMI-1? Of heb je de HD-recorder zowel met HDMI aangesloten, als met een Scart-kabel ? Of mis ik nog een derde randapparaat of kabel-aansluiting ?

---

Je hebt een CI+ (CA-)module nodig, met een smartcardje erin, wil je op de televisie door alle digitale kanalen kunnen zappen met de afstandsbediening van de TV.

Je hebt die CI+ (CA-)module niet nodig, als je met de HD-recorder en de afstandsbediening die daarbij hoort wil zappen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Zijn de eerste 3 digitale zenders waarvan je wel beeld ziet niet Free-To-Air bij de provider?

En dat voor de andere digitale zenders een CI+ module met een kaart en abo nodig?

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
Urbain1951
Bezoeker

Dank je voor de snelle reactie.

Ik weet niet of dat free-to-air zenders zijn. Misschien wel. Maar alle andere zijn gewoon vrije zenders, een paar met een betaalabonnement.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Heb je een CI+ module in de TV ingestoken, met daarin de smartcard,
die vermoedelijk wel in de Telenet HD-recorder zit?

of is alleen de kabel aangesloten?

profile.country.nl_BE.title
Urbain1951
Bezoeker

Die kant is volledig oké. De Telenet HD-recorder is aangesloten via een HDMI ingang. Maar dezelfde zenders , weliswaar in een totaal andere volgorde, moeten normaal ook te bekijken zijn wanneer ik AV1 als ingang. Daar zijn dus maar 2 kanalen te bekijken. Ik heb nergens iets gelezen over een dergelijke module. Indien die nodig mocht blijken (als die er al standaard niet inzit) zou ik ook die twee programma's toch niet kunnen bekijken. In één van de settings is er wel sprake van een CA-module, en die is blijkbaar niet geplaatst.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Als je de HD-recorder met HDMI kabel verbonden hebt,
moet je HDMI-1 (of 2 of 3, waar die op zit...) selecteren, en dan met de afstandbediening van de recorder zappen.

Als je naar AV1 schakelt, dan schakel je naar een analoge aansluiting voor randapparatuur. Was dit een tikfout en bedoelde je HDMI-1? Of heb je de HD-recorder zowel met HDMI aangesloten, als met een Scart-kabel ? Of mis ik nog een derde randapparaat of kabel-aansluiting ?

---

Je hebt een CI+ (CA-)module nodig, met een smartcardje erin, wil je op de televisie door alle digitale kanalen kunnen zappen met de afstandsbediening van de TV.

Je hebt die CI+ (CA-)module niet nodig, als je met de HD-recorder en de afstandsbediening die daarbij hoort wil zappen.