annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bluetooth hoofdtelefoon

profile.country.NL.title
albersylnic
Ontdekker

Bluetooth hoofdtelefoon

Vraag: Kun je ook een bluetooth hoofdtelefoon koppelen aan de sony tv ( kdl-55XD8599 ).

Heb het zelf al geprobeerd en zelfs de winkel waar ik de tv gekocht had lukte het niet.

Wat is hier de reden van of kun je alleen maar sony producten gebruiken ?? of ondersteunt

hij geen bluetooth hoofdtelefoons.......

 

Gr.Ap.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas ondersteunden de huidige Android Bravia's nog geen audio bluetooth audio signaal.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
albersylnic
Ontdekker

Maar zou dit met een softwareupdate van Sony opgelost kunnen worden.....

En zou je dit ook met een usb dongle kunnen verhelpen ?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nee helaas niet. Tv's gebruiken bluetooth over het algemeen voor 3D of voor een afstandsbediening. 

 

Audio doorgeven als kanaal naar bluetooth doet naar mijn weten geen enkele TV. 

 

Je kunt proberen een dongle te kopen die via Toslink met de TV verbonden wordt: http://www.howtogeek.com/219326/how-to-add-bluetooth-headphones-to-your-hdtv/

profile.country.NL.title
onnokalverda
Lid

Ik vind het wel een gemis. Soms wil je tv kijken zonder anderen te storen en als je een draadloze headset hebt dan is het jammer dat je die niet kunt gebruiken.

 

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Wel als je een soortgelijke adapter als in de link hieronder via de hoofdtelefoon aansluiting aansluit.

http://www.ebay.nl/itm/272271723640?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

profile.country.NL.title
onnokalverda
Lid

Uiteraard zijn er oplossingen. Ik heb ook zo'n apparaat (LogiLink: BT0024). Het nadeel is dat ze een lichte vertraging in het geluid veroorzaken en dat je hem steeds in de headphone uitgang moet steken als je wilt luisteren. Doordat de tv aan de muur hangt is dat niet zo handig: eerst de klep verwijderen dan met enige moeite de ingang vinden en na afloop de klep er weer opzetten. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om de bluetooth van de tv ook geschikt te maken voor koppeling van een headset. Ik vind het jammer dat de mogelijkheid er niet is om direct (liefst nog via nfc) een bluetooth headphone aan te sluiten,

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Op de STRDN1060 AV versterker van SONY is het wel mogelijk omdat ze daar een apparte TX en RX optie hebben gemaakt. ZOu het mogelijk zijn in de volgende firmware dan tenminste zo'n optie mee te nemen? Dan kunnen we tenminste nog iets ermee. Ook dit is natuurlijk vrij primitief. Iedere Android telefoon kan gewoon beide kanten op. Du swaarom een Android TV het dan niet kan, blijft vaag.

 

Wat ik wel jammer vind op die STRDN1060 is dat al sje dan de headset gekoppeld hebt, het geluid via de speakers geheel verdwenen is. DUs je moet hem weer eerst ontkoppelen voor je speakers het weer willen doen. Wilde die bleutooth koppeling eigenlijk gebruiken om geluid in de keuken te krijgen van de TV,  zodat ik hem niet heel hard hoef te zetten. De rest van het gezin heeft bijna een gehoorbeschadiging als ik tijdens het koken ook wil horen wat er op TV gebeurd.