annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld viel weg - Sony w905 55"

murayaz7
Nieuw

Beeld viel weg - Sony w905 55"

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken de sony kdl 55w905 in bezit en ben er erg tevreden mee. Gisteren gebeurde er echter iets vreemds. Tijdens het streamen van the walking dead vanaf mijn ps3 (bekabeld – gebruik ps3 media server op mijn macbook pro retina) werd mijn beeld zwart een aantal seconden. Nu weet ik niet of mijn tv aan en uit ging of dat het beeld gewoon zwart werd. Toen het beeld zwart werd, begon de illumination lampje onderaan de tv verschillende kleuren te geven terwijl deze normaal alleen brand bij gebruik van de afstandsbediening en bij het aanzetten van de tv. Terwijl het beeld zwart werd, bleef ik wel geluid horen van de serie. Er zijn dus geel geluids issues. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het geluid niet van mijn tv komt, maar van mijn KEF speakers die zijn aangesloten op een versterker. De ps3 is met een optische kabel aangesloten op de versterker. Na een paar seconden dat mn beeld zwart werd kreeg ik weer beeld en brandde de illumination lampje niet meer en kon ik de serie afkijken.

Is dit een bekend probleem? Moet ik me zorgen maken? Zie hieronder de details van  gisteren.

-          De tv stond ongeveer 4 uur aan

-          TV idle stand by stond toevallig op 4 uur, maar de tv zelf stond niet “idle” aangezien ik het 4 uur heb gebruikt.

-          Ik keek iron man 3 via ps3 media server zonder problemen voordat ik the walking dead keek

-          Ik heb de laatste tv software, namelijk PKG4.401EUA

-          Ik heb de laatste sony ps3 firmware

-          Ik heb de kabels bekeken en de hdmi kabel was goed aangesloten op mijn tv en ps3. Voor de zekerheid heb ik het unplugged en er weer ingedaan.

-          Ik heb een monster kabel van 2007 (kostte me destijds teveel geld – 100 euro)

-          In de woonkamer staat de upc horizon box. Een kabel van de horizon box is getrokken naar een belkin router in een andere kamer. De belkin router is bekabeld aangesloten op de ps3 en op de macbook pro retina.

-          De tv is verbonden met het internet via wifi op mn upc horizon media box, aangezien de wifi van de belkin router niet sterk is

-          Ik stream al 5 jaar via ps3 media server en heb tot dusver niet het probleem gehad met mijn vorige tv sony s2530 32”

 

Kan iemand mij hiermee helpen? Vanavond zal ik de tv testen met TV idle stand weer op 4 uur, echter zal ik het geluid laten komen vanaf de speakers van de tv zelf. Mocht het probleem zich weer voldoen, dan kan ik checken of het geluid dan ook wegvalt.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

 

 

Ben niet zo'n voorstander van streamen via het Wifi-Netwerk, bedraad heeft toch de voorkeur in het streamen van video.

 

Ook de beruchte "Horizon box" van UPC heeft zijn eigenaardigheden.

Meer info Horizon: Chelloo/UPC forum

 

Waarom niet gebruik maken van de CI+ module i.c.m. de W905, dan komt de W905 veel meer tot zijn recht in audio/video.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
murayaz7
Nieuw

Hi,

 

Ik stream niet via het wifi netwerk, maar stream bekabeld. Ik heb een router waar de ps3 en de macbook met kabels zijn aangesloten. Dus via mijn ps3 stream ik films, series etc bekabeld. Ik ben ook niet een voorstander van wifi.

 

Nu ff opzoeken wat een CI+ module is.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben toch bang dat de "Horizon Box" het streamen van films niet kan verwerken en dicht slipt.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!