annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

authenticatie-proces / sony kdl26ex302

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
boserma
Bezoeker

authenticatie-proces / sony kdl26ex302

laatst de sony bravia KDL26EX302 gekocht met de nieuwe versie software m8.722.

ik kijk digitale tv met de CI+ module van Ziggo. het probleem is nu het authenticatie-proces.

in plaats van dat het authenticatie-proces 1x wordt doorlopen (zoals het hoort als je voor de eerste keer de module in de tv steekt) wordt bij dit toestel elke keer als je'm aan doet het authenticatie-proces opgestart.

de digitale zenders kan ik wel daarna elke keer (voor zo lang het duurt?) ontvangen.

ik kon'm ter reparatie aanbieden: t'wachten is op nieuwe software medio maart...

inmiddels is het 13 april en de KDL26EX302 is alweer een paar weken voorzien van de nieuwste update, de M8.724. Overigens gaan mijn complimenten uit naar Sony omdat een medewerker deze up-date persoonlijk bij mij thuis kwam installeren. Maar....het probleem is onverandert: het authenticatie-proces blijft elke keer weer opstarten. Na ja, ik zal dit probleempje maar voor lief moeten nemen. Het TV-beeld/TV-functioneren is verder prima.

Verder maakte deze medewerker mij attent op mijn tv-kabel die niet uit een stuk bestaat, maar verlengt is met behulp van conectoren. Deze dus:

images.jpg

Dit zorgt voor signaal-verlies waar LCD-TV's erg gevoelig voor zijn. Zo kan het zorgen voor het op eens verschijnen van blokjes in je beeld. Of dat je beeld 'bevriest'. Wat bij mij weleens gebeurt, met name bij een voetbalwedstrijd... t'Is maar dat het het weet.

Message was edited by: boserma

33 ANTWOORDEN 33
thwigma
Nieuw

Klopt, je kan de software niet overschrijven met dezelfde versie; ook kun je de oude versie niet downloaden en her-installeren. Zal moeten wachten op geheel nieuwe versie. Waarom Sony, ondanks alle consumentenklachten, daar nog steeds niet mee komt begrijp ik geheel niet.  

Heb nergens nog bericht gezien dat e.a.a. zou zijn opgelost. Neotion is juist ongeschikt voor Sony; schijnt in inividueel geval wel eens geholpen te hebben bij Delta. Bij mij werkte dit advies ook niet. Kon gelukkkig nog binnen 14 dgn terugsturen (voordeel Internetwinkel). Heb de zaak nu aangemeld bij de site Klachtenkompas.nl via de Cosumentenbond. Deze stuurt het in principe door naar Sony en volgt de afhandeling op. Ben benieuwd maar begreep dat Sony nog niet voorkomt in het bestand.

Ik heb de CAM+ module-TV natuurlijk niet gekocht om handmatig de module er regelmatig in-en uit te moeten halen bij (betaal) zenderwisseling !  Kanaal-installeren gaat nu wel goed via Automatische installatie. Gegevens zoals frequentie, taal (Swedisch ?!) etc hoef je niet meer in te stellen.

Message was edited by: thwigma

thwigma
Nieuw

Na mijn 10e up-date, medio nov 2011, met firmware M8.728, begon het gedonder met mijn KDL-26EX302 geleverd april 2010. Bij aankoop-check bij Sony, zei deze dat de CAM+ wel zou werken met DELTA-kabel omdat zij hetzelfde protocol gebruiken als ZIGGO. Dit beaamde DELTA, ondanks dat toestel nog niet was gecertificeerd. Formeel garanderen wilde beiden dus nog niet. Maar het werkte wel perfect ! Nu dus niet meer ! De CAM+ Authenticatie bleef hangen met bekende foutmelding (niet op de 'vrije zenders' zoals NED 1,2 en 3). Na de CAM erin-/uit, werkte het weer. Na terugzetten naar fabrieksinstellingen, kon toestel helemaal geen digitale kanalen meer vinden cq ze installeren ! Welwillende web-winkel Modern heeft toestel 2 x laten repareren maar hier in Zeeland werkte het nog steeds niet. Bij reparatie-afd in Lelystad had men ZIGGO en daar zou het wel hebben gewerkt ???!!!

DELTA verwijst weer naar SONY omdat een ander-nieuw SONY toestel KDL-32EX500, wel perfect op dezelde kabelaansluiting bij mij thuis werkte met CAM+.

Al mijn CAM's zijn van fabrikaat Smits en werken alleen in deze Sony-TV niet, ondanks dat ze speciaal zijn aangeraden voor SONY TV om bg problemen te voorkomen !

SONY-CASE Nr.: 272.020.87. STRIKT FORMEEL ANTWOORD cq OPSTELLING SONY 11 jan. j.l:

inhoudelijk antwoord men niet op mijn vragen. Sony merkt nog op:  officieel ondersteund de Bravia tv firmware geen Delta en kunnen daar dus geen garantie voor geven.

Delta zou een niet-geautoriseerde provider zijn !! Maar DELTA heeft wel de Sony KDL-26EX302 model 2010 inmiddels als gecertificeerd toestel op hun aanbevelingslijst staan !!

Verwarring nu dus kompleet, nog zachtjes uitgedrukt !

Maar weer eens gebeld met DELTA om hun dit antwoord van Sony voor te leggen.

Nu reageert Delta activer: zijn inmiddels meerdere dezelfde klachten bekend met dit toestel na up-date. Maken excuus omdat men een uitgebreide mail van mij van ca 1 week eerder, als 'afgedaan' had afgelegd ipv met de nieuwe kennis te reageren ! Was voor help-desk medewerker zeker te moeilijk allemaal.

ADVIES DELTA: probeer nog eens digitale kanalen te installeren maar nu met landinstelling

'SWEDISCH' en dan met taal NEDERLANDS;  ''klinkt erg logisch''.

Installatie kanalen zou wel even kunnen duren. En waarrempel, nu lukt het wel.

Helaas is het oude Authenticatie-vastlopen probleem met de CAM er nog steeds al lijkt het wat minder.

De consument zit klem tussen leveranciers van de hard- en software wat blijkbaar niet goed communiceert en wordt het bos ingestuurt. Ik had overwogen dit aan te kaarten bij de CONSUMENTENBOND-Stekeligheden  want je hoort vaak over dit soort zaken waar je moeilijk grip op krijgt en met de brokken blijft zitten.  Misschien is deze story nog bruikbaar voor andere consumenten met dit probleem.

Het is een zooitje. Iets voor consumentenbond of Kassa. Mij werd nog geadviseerd om eens de Neotion-CAM te gebruiken terwijl CAM-verkoper dit mij eerder had afgeraden omdat die juist bij SONY-TV, problemen zou geven.

Hopelijk komt Sony snel met een nieuwe up-date (na overleg met Kabelaars) maar ik zal niet gauw meer up-dates van software gaan downloaden. Je kan intussen niet de laatste up-date firmware, nog eens proberen te overschrijven om zo de 'hick' eruit te krijgen.

AAVULLING:

Op 13 maart 2012 komt Sony met een refresh-update van de ''discussie'' pagina. Hoop dat ze van alle commotie iets hebben opgesteken en zorgen dat er ook een nieuwe up-date (na afstemming met de kabelaars) komt voor de M8.728 van nov 2011 welke al de problemen heeft veroorzaakt. Een concreet antwoord/excuus cq oplossing is mij nog nooit gegeven.

VERVOLG: Helaas ook in het nieuwe discussie-forum geen enkele reactie van Sony. Onbegrijpelijke opstelling ! Minachting van consumenten. Blijkbaar weet men er zelf geen raad mee. Waarom komt Sony niet met een nieuwe firmware up-date ?

Het valt mij nog op dat en ZIGGO en DELTA dit toestel-model 2010 hebben gecertificeerd; volgens hun recente overzichten (bijgewerkt in 2012) met de OUDE-firmware M8.721 waarmee het CAM-probleem zich niet voordeed.

AANVULLING 08 juni 2012:

nog steeds geen nieuwe update van Sony. De certificatie van Delta-kabel, blijkt de oude versie firmware te betreffen (deed hij het wel goed) en niet de nieuwere M8.728 waarmee de problemen begonnen. 

Helaas kan je die niet overschrijven met de oude versie.

Delta overlegt wel met Sony maar levert blijkbaar niet veel op. De klant staat in de kou. Iets voor Klantentevredenheids onderzoek ?

Ik heb geen CAM+ gekocht om over te gaan op ''insteek-handbediening''

Inmiddels lukt kanaal-installeren via Automatische installatie goed. Hoef dus geen frequentie.etc gegevens meer in te stellen dus ook niet meer de Taal op Swedisch te zetten.

EINDE 03 aug 2012:

Stand van zaken na intensieve communicatie met Sony via Konsumentenkompas.nl:

Sony blijft halsstarrig op formele standpunt staan ondanks dat problemen kwamen na laatste up-date met firmware Sony. Sony kan/wil niets doen. Distancieert zich tenvolle van Delta-kabel, welke dit toestel met de versie M8.721, als gecertificeerd op de lijst 2012 heeft staan. Het werkte met deze versie goed.

rvdzwet
Bezoeker

Ik heb sinds twee maanden een Quantis CI+ module. Deze geeft geen meldingen over authenticatie proces. Het kan zijn dat dit bericht weggedrukt wordt, want hij is wel enkele seconden aan het "denken".

Ik heb wel 2x een probleem gehad waarbij ik alleen NED1 digitaal kon kijken. Toen moest ik echt de stroom eraf halen om het op te lossen, naar standby gaan hielp niet.

Verder bevalt hij prima.

gr

Ruud

thwigma
Nieuw

Bedankt voor de suggestie !! In aug 2014 las ik toevallig 'onze frustratie' nog even terug en las je goede resultaat met de huidige (goedkope) module van Quantis. Formeel voor ZIGGO; ik heb DELTA.

Zag achteraf in de handleiding ook DELTA installatie-instellingen staan, dus blijkbaar kan er meer.

Een van mijn CI+ was kapot  dus ik dag, laat ik het hiermee maar eens proberen en eventueel wissellen.

En waarlijk, ik ben de foutmelding/vastvriezen kwijt op de KDL-26EX302 !!!!!!

Alleen beeld RTL- is soms  wat vlekkerig.