annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audio probleem

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Audio probleem

Goedemiddag,

Afgelopen zaterdag mega problemen ondervonden met mijn audio/video installatie.

Bijna alles werkt weer. :slight_smile: behalce het audyosignaal van mijn 55XE9305 naar mijn Denon AVR4520.

 

De tv geeft het audiosignaal wel door naar de Denon, gelukkig, maar geeft de melding " Tv speaker actief door communicatiefout audiosysteem", zie foto.

IMG_0613_1.jpg

Wanneer ik dan via het action menu naar speakers ga, aanklik "Audiosysteem" springt ie daarop maar gaat binnen een minuut weer terug.

Wanneer ik de optische kabel verwijder hoor ik niks, logisch, maar dat was gisteravond niet het geval, toen hoorde ik gewoon het tv geluid nog steeds.

Irmand die weet waar hget probleem ligt?

 

Gr.

Paul

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Paulkokkie  schreef:6

De tv geeft het audiosignaal wel door naar de Denon, gelukkig, maar geeft de melding " Tv speaker actief door communicatiefout audiosysteem", zie foto.

IMG_0613_1.jpg

Wanneer ik dan via het action menu naar speakers ga, aanklik "Audiosysteem" springt ie daarop maar gaat binnen een minuut weer terug.

 

Irmand die weet waar hget probleem ligt?


Kan het mis hebben, de optisch uitgang van de XE9305 heeft geen enkele invloed met de instelling TV Speakers of AudioSysteem, deze instelling heeft betrekking op een HDMI verbinding.

 


@Paulkokkie  schreef:

Wanneer ik de optische kabel verwijder hoor ik niks, logisch, maar dat was gisteravond niet het geval, toen hoorde ik gewoon het tv geluid nog steeds.


Meestal als dit de enigste verbinding tussen de XE9305 en de AVR4520 en je de optische kabel verwijderd hoor je niks meer. Als je nog wel geluid hoort dan is er blijkbaar nog een koppelling actief vanaf de XE9305.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Wanneer ik de optische uitgang niet aansluit op mijn Denon heb ik alleen geluid via de tv luidspreker. Maar op de een of andere manier kan ik nu dus niet meer aanpassen, zoals boven beschreven.En deze aansluiting heb ik al sinds dat ik de TV heb, zo staat het ook in het aansluidiagram.

 

TV twee keer opnieuw opgestart. Probleem opgelost!!!