Deel jouw ervaring!
Het lukt mij niet om een pc of laptop aan te sluiten op de VGA ingang van mijn televisie.
De tv heeft een VGA ingang maar na aansluiten van de pc kan de betreffende optie in het menu niet worden geselecteerd. De pc wordt dus niet door de tv gedetecteerd.
Ik heb één computer met een HDMI uitgang en als ik die gebruik krijg ik wel beeld, maar geen geluid (ik weet niet of de HDMI uitgang van de pc ook geluid doorgeeft, maar daar gaat het mij hier niet om).
Het ligt niet aan de kabel of aan de pc want ik heb het met meerdere pc's en laptops geprobeerd.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
VGA:
-- Op je laptop moet je je VGA uitgang wel activeren (vaak met Fn - F5 ), anders heb je wel de kabel aangesloten, maar wordt er nog geen beeld over doorgegeven.
HDMI: wel beeld geen geluid: dit zit 'm ook aan de PC kant. Misschien kan de videokaart in je PC ook het geluid doorgeven over HDMI, maar moet je dat activeren. Waarschijnlijk kan de videokaart in je PC dat niet, en moet je het PC geluid apart met een audiokabeltje (minijack-minijack) naar de TV brengen. Zie de manual / iManual met het overzicht van de aansluitingen. Daar staat dit tussen.
VGA:
-- Op je laptop moet je je VGA uitgang wel activeren (vaak met Fn - F5 ), anders heb je wel de kabel aangesloten, maar wordt er nog geen beeld over doorgegeven.
HDMI: wel beeld geen geluid: dit zit 'm ook aan de PC kant. Misschien kan de videokaart in je PC ook het geluid doorgeven over HDMI, maar moet je dat activeren. Waarschijnlijk kan de videokaart in je PC dat niet, en moet je het PC geluid apart met een audiokabeltje (minijack-minijack) naar de TV brengen. Zie de manual / iManual met het overzicht van de aansluitingen. Daar staat dit tussen.
Op een 37EX500 een laptop aansluiten lukt me wel met een VGA kabel, en dat ik een audio kabel moet gebruiken heb ik ook gezien;alleen zie ik op de TV geen minijack aansluiting. Heb het geprobeerd met een minijack op de PC en 2 tulpjes op de TV en alle tulp ingangen geprobeerd, doch geen resultaat. Kan iemand me hierbij helpen?
http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/sony-bravia-kdl-32ex500/4505-6482_7-33949932.html
zie de foto van het achterpaneel
Het is zwart en zit pal naast je VGA aansluiting.
Model kdl-32EX600
Bij aanvang pc aansluiting (vga) werkend gekregen
Nu toch problemen, geeft steeds buiten bereik aan.. (soms geen sync)
Bij opstarten geeft hij 5 sec vista werkblad weer daarna wordt het zwart
en geeft buiten bereik.... raar voorheen deed hij het wel
Andere resolutie ook het zelfde
HDMI aansluiting werkt wel (pc)
De computer herkent het scherm ook
Samen met Nvidia programma.
De laptop blijft wel werken op vga
Naar mijn mening zal dit met de videokaart op zich te maken hebben.
Iemand nog andere oplossingen?
Geachte Binkyone,
voor de kdl-32EX600 raad ik even aan om op deze pagina te kijken:
Hier kunt u kijken onder uw Videokaart (NVIDIA / ATI / INTELL) hoe u de instellingen het beste kunt instellen.
Succes.
Greetz Ghost
Ik heb de instrukties op bovenstaande link gevolgd, maar heb nog steeds exact hetzelfde probleem als Binkyone.
is het probleem al opgelost.
Ik heb namelijk dit probleem gehad met de BDV e870 maar nadat ik de tv uit het verlengsnoer met beveiliging (zo'n verstelbare aan/uit verlengsnoer) heb gehaald en in de "gewone" stopcontact werkte het systeem perfect. Waar dit precies mee te maken heeft weet ik ook niet. Probeer dit eens en laat dan horen of het werkt of niet.
groetjes s
Ik wil mijn laptop aansluiten op mijn tv via de hdmi aansluiting. De laptop ziet de tv wel, maar op de tv verschijnt in de lijst met hdmi apparatuur helemaal niets. Ik kan ook niets aan de instellingen veranderen. Hoe krijg ik eea werkend?
Vermoedelijk moet je de laptop nog instrueren beeld uit te zenden naar de externe monitor, in plaats van naar het vaste scherm / parallel aan het beeld op het eigen scherm.
Vermoedelijk gaat dat met combinatie [FN]-toest (naast control) en een van de Functie-toetsen F1-F10, meestal F5 of F7 - zie de symbooltjes op de toetsen.
Post anders je merk laptop en je besturingssysteem.