annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

3D: forum slechte 3D-weergave Sony TV

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

3D: forum slechte 3D-weergave Sony TV

Ik heb op diverse forums op internet gelezen, dat veel Sony t.v.'s veel last hebben van slechte 3d-weergave.

Dit probleem schijnt al een aantal jaren te spelen. Eigenlijk vanaf de beginperiode van de 3d-t.v. 

Vooral klachten over dubbele ondertiteling, crosstalk en ghosting verschijnselen.

 

Helaas heb ik ook deze ervaring 😞  Ik heb de Sony KDL-65w855a en heeft ook al deze bovengenoemde verschijnselen. Dit maakt 3d kijken een ramp!

Voor de duidelijkheid: ik bekijk alleen originele real 3d blu-ray's, verder zijn alle instellingen betreft de 3d-blurayspeler en de t.v. op de juiste manier ingesteld. Ook hebben beide apparaten de laatste softwareversie. HDMI kabel is dik in orde en op de juiste manier aangesloten.

 

Natuurlijk is de 3d beleving ook afhankelijk van het bronmateriaal. De ene 3d bluray is de andere niet. Vergelijk Hugo met Clash of the Titans of nog erger.....Harry Potter 7.1 en je zult zien waar ik het over heb. Maar goed, de verschillen zitten hem vooral in diepte, pop-ups en veel of weinig 3d effecten.

 

De 3d versie van Hugo (film): deze film wordt bij veel 3d testen gebruikt. Waarom?? Deze film is in 3d opgenomen, en de blu-ray is van sublieme kwaliteit!!! Deze 3d blu-ray heeft ook niet voor niets 5 sterren qua 3d beeld!! Maar zelfs deze topfilm wordt niet goed weergegeven in 3d op de kdl-65w855a. Zeer veel crosstalk in de weergave. Zelfs bij een scene in de film, waarvan absoluut niet sprake is van een pop-up of moeilijk weer te geven 3d beeld, komt nog crosstalk voor. Het gezicht van Hugo komt in beeld en dan kijkt hij naar rechts; je ziet zijn neus, wang en kin dubbel.......dit kan echt niet!!!! In een andere scene is zijn hand dubbel. Bij andere beelden zie je objecten weer dubbel, dan zijn lichaam weer dubbel!!

Kortom; deze topfilm wordt echt verkloot op deze manier!!! Ik kijk hem nu dus ook alleen maar in 2d, terwijl ik echt een 3d liefhebber ben.

3d films die deze t.v. wel redelijk afspeelt zijn de films die bij 3d blu-ray reviews vaak als middelmatig of slecht worden bestempeld. Deze films hebben over het algemeen weinig pop-ups en dieptewerking, wat het dus tot een middelmatige 3d film maakt. Maar juist door de weinige diepte en pop-ups heeft deze t.v. minder last van crosstalk. Ook geen wonder, want deze films zien er soms ook gewoon bijna 2d uit. Dus ja....de slechte en middelmatige conversies doen het redelijk goed op deze t.v.

 

Ook wil ik even duidelijk maken waarom ik deze Sony t.v. slecht vind qua 3d:

 

In augustus 2013 heb ik een 55 inch t.v. gekocht met 3d. Deze t.v. had een uitstekende 3d-weergave. Helaas had deze t.v. enorm veel last van backlightbleeding en clouding. 21:9 films met zwarte balk boven en onder waren niet om aan te zien, ivm met grijze balken ipv zwart.

 

Deze t.v. omgeruild voor een ander merk 55 inch. Ook zeer goede 3d weergave, maar ook de negatieve punten wat betreft eerste t.v.

 

Weer omgeruild voor een ander merk 55 inch model. Zeer goede 3d weergave, zeer minimale momenten van crosstalk....niet noemenswaardig. Ghosting is mij niet opgevallen bij deze t.v. En last but not least....de ondertitels werden gewoon op een "normale" leesbare manier weergegeven. Niet dubbel dus.

Verder was de 2d weergave ook uitstekend, goed contrast, goede zwartwaardes, mooie kleurweergave, geen backlightbleeding en clouding......

Maar helaas......steeds last van softwarematige storingen 😞 t.v. valt soms zomaar uit en start opnieuw op, geluid en beeld liep niet synchroon, trage smartfuncties, vastlopers, etc.......

2x monteur geweest, 2x printplaat niet functionerend, derde keer niet meer leverbaar.....kortom geld retour en een ander model uitgezocht.......

 

Dit model ook een 55 inch.....zeer goede 3d weergave.....wat minder in 2d, maar nog steeds acceptabel......werd in de loop van de tijd steeds minder....meer backlightbleeding en clouding en jawel.....ook weer softwarematige storingen!!!!! Onderdelen niet meer leverbaar, dus reparatie zat er niet in...weer geld retour en uiteindelijk dan deze Sony 65w855a.....

 

Bij de vorige 4 modellen, waren 3 modellen passief 3d, dus dat is niet helemaal eerlijk om te vergelijken met deze actieve 3d t.v.

Gelukkig zat daar dus ook een model met actieve 3d bij 😉 Dit model heb ik een aantal weken in huis gehad en dus ook al die tijd mogen testen en kijken op 3d gebied. Kritische noot: bij zeer extreme pop-ups een zeer lichte vorm van crosstalk.....niet storend in ieder geval. Voor de rest zeer goede 3d-weergave......dus het kan dus wel met actieve 3d!!!

 

Naar Sony toe: los dit 3d probleem a.u.b. op!!! Dit probleem speelt al een geruime tijd, zie hiervoor diverse forums op internet. Ik hoop dat er op korte termijn hetzij een softwarematige oplossing komt of een hardwarematige, door bijvoorbeeld een betere 3d generator. Deze beroerde 3d weergave kan echt niet meer in 2014!! Ik stuur hierover ook nog een mail naar de klantenservice van Sony en zou graag willen dat deze dan weer doorgestuurd gaat worden naar de afdeling die hierover gaat. In deze mail zou ik dan ook de modellen en merken noemen die ik heb kunnen vergelijken qua 3d. Je zou deze merken en modellen dan kunnen vergelijken met de kdl-65w855a en dan zelf kunnen zien en ervaren hoe groot het verschil is met de andere merken en modellen.

 

Naar de eigenaren van Sony t.v.'s: hoe is jullie ervaring met de 3d weergave?? Natuurlijk graag over ACTIEF 3d systeem.....passieve techniek is niet eerlijk om mee te vergelijken.....die hebben duidelijk een betere 3d weergave (maar helaas vaak in combinatie met een ips paneel....die vaak slechte zwartwaarden en contrast weergeeft en een grotere kans op clouding en backlightbleeding....spreek ik uit eigen ervaring).

Zijn mijn klachten herkenbaar????

 

Groeten

 

Ferry

0 ANTWOORDEN 0