annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VPCF12M1E

sjoerd88
Nieuw

VPCF12M1E

Hi,

 

Momenteel heb ik het model VPCF12M1E, maar ik wil graag de oorspronkelijke windows 7 erop laten draaien. Deze zit er momenteel niet meer op en zou deze graag toch terug willen hebben zodat ik hem daarna naar Windows 10 kan omzetten. Probleem is als ik via Windows de product key wil verifieren krijg ik de volgende melding "Unsupported Product The product key you entered appears to be for software that was pre-installed on a device. Please contact the device manufacturer for software recovery options.". Weet iemand hoe ik toch de oude windows 7 in orginele en legale staat kan instaleren?

 

Alvast bedankt.

 

Grt, Sjoerd

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoe kan je de oorspronkelijke windows 7 niet meer hebben? 
Staat windows 8 erop? Je kunt vanuit windows 8 ook upgraden naar 10.

sjoerd88
Nieuw

Nou dat kan heel simpel aangezien ik er nooit veel van heb gesnapt en niet zo lang geleden begon me laptop raar te doen en heb ik iemand anders ernaar laten kijken en sindsdien is het alleen maar gekloot. Dus ik wil alles terugbrengen naar hoe het ooit geleverd was maar dat gaat blijkbaar nog niet zo makkelijk als gehoopt.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wel dat is niet een heel verhelderend verhaal. Dan zou ik aan de persoon vragen wat hij met je laptop gedaan heeft. 


Iets wat bij een VAIO wel handig is om te weten is dat je niet zomaar een herinstall kan uitvoeren. 
Dit omdat VAIO met een speciale installatie werkt om de vele drivers en voordelen van Sony te kunnen ondersteunen. Er zit bijvoorbeeld een standaard partitie in voor herstel en om een versimpelde versie van windows op te kunnen starten. 
Daarom is herstel alleen mogelijk als je een recovery dvd of usb hebt aangemaakt. Iets wat je VAIO aangeeft als je hem opstart (en wat met menig persoon regelmatig wegklikt blijkbaar). 

 

Dus als je vriend een herinstall gedaan heeft, zonder de recovery disc/usb te gebruiken dan werkt je VAIO nooit meer hetzelfde. De onderdelen en drivers zijn verwijderd die bijdragen aan de algemene performance. 

Niet heel gek dat het niet lekker werkt zo. Upgraden naar Windows 10 raad ik je ook af om deze reden. 

sjoerd88
Nieuw

Hoi Vince,

 

Wederom bedankt voor je reactie.

 

Er heeft dus wel een herinstallatie plaatsgevonden, ik heb nog wel een aantal Vaio producten op de computer staan al weet ik niet of dit anders is als eerst. 

 

Maar we dwalen volgens mij een beetje af van mijn gestelde vraag (misschien stelde ik hem ook wel verkeerd). Aangezien er een Windows 7 licensie bij deze computer kwam en ik wil nu gewoon een nieuwe Windows 7 herinstaleren (met of zonder de vaio producten als dat niet mogelijk blijkt). Probleem is alleen dat Windows aangeeft dat ik de producer (dus Sony) moet contacteren voor mijn windows licensie. 

 

Hopelijk volg je wat ik bedoel.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja dat volg ik. 

 

Je hebt niet exact een licentiecode ontvangen bij aanschaf om wederom te gebruiken. 
Deze wordt geactiveerd bij het aanzetten van je laptop. En daarmee kan je herstelmedia maken, om ten alle tijden je besturingssysteem opnieuw te installeren. 

 

Moment dat je een herinstallatie doet met een ander besturingssysteem, ben je dit kwijt. 
Je hebt dus geen licentie meer...

sjoerd88
Nieuw

Als ik dus een niewe Windows moet aanschaffen is het haast voordeliger een compleet nieuwe laptop te kopen dus..............

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als jij een laptop voor rond de 100 euro kan vinden, dan klopt dat. 

 

Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice en om herstelmedia vragen. Dat kost volgens mij iets van 60 euro.