annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

video van laptop via dlna op tv

profile.country.nl_NL.title
tiwisme
Bezoeker

video van laptop via dlna op tv

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken de gelukkige eigenaar van een LED TV (KDL-46EX700) waar ik een heleboel mee kan. Foto's kan ik prima via WIFI vanaf mijn laptop op mijn tv laten zien maar videofilms krijg ik niet voor elkaar. Kan iemand mij hier bij helpen?

Ik krijg prima de directory structuur van mijn laptop te zien met de mappen waar mijn filsm in staan maar de bestanden in de mappen worden niet weergegeven. Wat doe ik fout? Ik wil graag films van mijn laptop op de TV kijken, 46" kijkt een stuk beter als een 15" laptop schermpje 🙂

Wie heeft raad voor mij?

Thanx!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Klusserdeklus
Bezoeker

Hallo,

Even een reactie en een antwoord op uw topic. Wij hebben een KDL-32EX711 die inmiddels bedraad op het thuisnetwerk is aangesloten en zodoende kan BRAVIA internet VIDEO gebruikt worden.

M.b.v. DLNA is geprobeerd onze laptop (Medion) te koppelen met de TV maar dat lukt nog niet. Op de laptop is wél de BRAVIA TV te zien maar via de Windows Mediaplayer (versie 11) - Mediabibliotheek - Media delen - Mijn Media delen met - is níet de BRAVIA TV te zien en/of te selecteren (geen icoontje).

M.a.w. de verbinding tussen laptop en TV is nog niet gemaakt en dus kan er geen content vanaf de laptop op de TV worden afgespeeld. Ik las dat u op uw TV wel de directory structuur van uw laptop ziet. Hoe kan dat? Omdat u een DLNA gecertificeerde laptop heeft? Is dat nodig? Zo niet, hoe heeft u dan deze verbinding tot stand kunnen brengen?

Als antwoord op uw vraag moet u in Windows Mediaplayer aangeven welke media u wilt delen met uw TV. Dat gaat als volgt:

1. Open Windows Mediaplayer op uw laptop

2. Klik op de tab Mediabibliotheek

3. Klik op Media delen

4. Selecteer de BRAVIA TV en

5. Klik op Aanpassen

6. Nu kunt u aangeven welke media (muziek, afbeeldingen, video) u wilt delen

Succes!

Groeten!

profile.country.nl_NL.title
tiwisme
Bezoeker

Ik kan op mijn pc de tv wel zien, media staat ook al gedeeld. De tv geeft de video bestanden ook keurig weer alleen wil ze niet afsprlen. Verkeerde bestandsformaat? Ik weet het niet, krijg het niet voor mekaar. Was juist één van de redenen dat ik deze tv gekocht had, om video van mijn laptop te streamen naar de tv zodat ik nit naar zo'n klein laptop schermpje hoef te kijken.

gr

Tim

profile.country.nl_NL.title
Adriek1
Nieuw

Deze generatie Bravia TV's ondersteunt via het netwerk maar erg weinig video formaten. Updates zijn er niet geweest en zullen er ook wel niet komen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Adri23 

Zo te zien is dit een topic uit 2010, het heeft weinig zin op hierop nog te reageren.

 

De laatste update is nog geen half jaar geleden volgens de ondersteuning pagina:

Firmware-update | 26 /08 / 2013
Update naar PKG4.117EUL-0108 voor BRAVIA TV

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!