annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio T13 cannot enable Rapid Wake after recovery

profile.country.nl_NL.title
Nosig86
Bezoeker

Vaio T13 cannot enable Rapid Wake after recovery

Dear all,

Got a Vaio T13 (5 days old) and was forced already to do a Recovery from the recovery area. After I did that, I'm unable to activate Rapid Wake in the Vaio Control Centre. The message is "Cannot enable Rapid Wake. Rapid wake requires a dedicated partition" Tried already a second recovery and attempted a reinstall of Vaio Control Centre.

When I look into the Windows > Control Panel > Intel Rapid Storage application I do see the partition, but it is only 1 GB in size?)

Anyone experienced something similar?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Dear Nosig86,

Welcome to the Sony forum! At the moment you're on the Dutch language forum, so it is easier for people to help you if you post your message in Dutch. Should you prefer to post in English, you can go to the English language forum by clicking the little flag in the top left corner, next to the Sony logo.

Good luck!

Tycho

Moderator

 

Beste Nosig86,

Welkom op het Sony forum! U post hier op het Nederlandstalige forum, het is daarom makkelijker voor gebruikers om u te helpen als u post in de Nederlandse taal. Mocht u de voorkeur hebben voor de Engelse taal, dan raad ik u aan om naar het Engelstalige forum te gaan, door op het vlaggetje te klikken in de linker bovenhoek, naast het Sony logo.

Succes!

Tycho

Moderator

profile.country.nl_NL.title
Nosig86
Bezoeker

Oeps, hierbij in het NL:

Heb een 5 dagen versie Vaio T13. Maar helaas al gedwongen tot een Recovery naar fabrieksinstellingen. Nu krijg ik de Rapid Wake functie in het Vaio Control Center niet geactiveerd. Ik krijg dan de melding: "Cannot enable Rapid Wake. This requires a dedicated partition"

De partitie lijkt wel zichtbaar te zijn via Configuratiescherm > Intel Rapid Storage Devices maar is maar 1GB in grootte. Heb al een tweede recovery geprobeerd en een herinstallatie van de Vaio Control Center, maar dit mag niet baten.

Weet iemand hier raad mee?

profile.country.nl_NL.title
jedecke79
Bezoeker

Geen raad, maar wel precies hetzelfde probleem... Heb een Z3, en krijg de rapid wake niet (meer) werkend. Ik heb die melding over de partitie maar 1x gehad, maar verder kan ik hem aan of uitzetten, maar geen enkel verschil.

Enige wat anders is na recovery dan nieuwstaat is dat ik mijn 'alles op 1 partitie' sony indeling heb aangepast zodat ik naast C (Windows) ook een D (Data) schijf heb, maar nooit de hibernate partitie angeraakt.

MIsschien dat dat de Rapid Wake in de war brengt, heb jij dat ook ?

profile.country.nl_NL.title
Nosig86
Bezoeker

Nee mijn parititie indeling stond/staat nog als in de fabrieksinstellingen. Vreemd is inderdaad ook dat het Herstellen naar fabrieksinstellingen, dus blijkbaar niet succesvol naar fabrieksinstellingen hersteld.

Heb al met Sony Support contact opgenomen en de Vaio zou in eerste instantie donderdag worden opgehaald (stonden bij het verkeerde adres, en vrijdag niets mee gedaan omdat UPS per abuis de tracking op "on hold" had gezet. Moest via Sony mijn UPS trackingnummer achterhalen en met UPS afgesproken dat ze maandag langskomen. Ben benieuwd hoelang het gaar duren en of ze het gefixed krijgen, anders wordt het retourneren / geld terug vrees ik...

Op het internet is ook bar weinig te vinden over ervaringen met de T-series....