annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio SA2 vs Z21 met Windows 8

profile.country.nl_NL.title
niels-88
Bezoeker

Vaio SA2 vs Z21 met Windows 8

Hallo,

Ik ben nu in het bezit van een Vaio FW51MF(Laatste tijd last van blauwe schermen en vastlopers en herinstallatie van windows heeft niet geholpen)  en een FZ1E (al wat jaartjes oud en heeft zo zijn kuren verder kwa design nog steeds top naar mi mening).

Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een nieuwe Vaio en heb ik mijn oog laten vallen op 2 modellen

De VPC Z21L9E http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.3&ARTNR=460168

en de WPC SA2Z9E http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.3&ARTNR=465761

Nu doe ik niet bijzonder veel zwaar werk met m'n laptop vooral internet, schoolverslagen, downloaden en afspelen HD films (over HDMI). Dan weet ik ook dat ik niet zon zware latop nodig heb maar het oog wil ook wat, ik wil weer een aantal jar vooruit kunnen en ik heb een hekel aan een trage computer vandaar mijn keuze

Wat vind ik belangrijk wat de laptop moet kunnen:

  • Licht (mee naar school nemen e.d.) (zit met deze modellen wel goed denk ik zo vooral de Z)
  • lange accuduur (ook zonder sheet batterij
  • Windows 8 zonder problemen en gedoe kunnen instaleren en draaien

Zijn beide machines probleemloos te gebruiken met windows 8? (ookal ondersteund Sony ze (nog) niet volgens de upgrade offer pagina) of is het toch meer aan te raden om voor bijvoorbeeld de nieuwe T serie (met touchscreen) te gaan?

Bij de Z ga ik waarschinlijk niet voor het PMD eventueel later maar in het begin zeker niet

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_BE.title
Compfucius
Bezoeker

Geachte,

De vraag is of U echt W8 nodig heeft, op een gewone notebook vindt ik het echt eerder meer last dan voordelen. Ik ben iets te snel al mijn Sony's gaan upgraden, Z21's gaan vlekkeloos,  alles lijkt op eerste zicht goed te werken, zelfs de hotkeys, ik moet nog vinger authentificatie uittesten, webcam heb ik ook nog niet getest maar vermoed het ok is.

Daar tegen heb ik ook vorige model Z13 laten upgraden van W7 pro naar W8 pro maar het loopt verkeerd af, Windows wordt wel correct geïnstalleerd maar toestel is vreselijk traag, normaal starten ze in een ogenwenk, nu duurt het minuten, kan niet afgesloten of herstart worden, alleen slaapmodus werkt... Hotkey's werken niet, oude utilities worden zonder foutberichten geïnstalleerd maar blijken niet te werken

Ik ben nu compatibility lijst nauwkeurig gaan doornemen, nu stel ik vast dat mijn Z13 niet opgenomen zijn... Een beetje laat gezien ik de licenties al betaald heb... Dus eerst je SA nakijken of het compatiebel is

mvg