annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VAIO Laptop schakelt soms gewoon uit

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

VAIO Laptop schakelt soms gewoon uit

Ik heb sinds juni 2012 een Sony Laptop type VPCF24L1E met daarop o.a. Windows 7. Meestal kan ik de laptop gewoon gebruiken [Internetten of e-mailen] maar soms [c.a. 1x per maand] valt hij zonder enige aanleiding gewoon uit. De stroom schakelt af en het scherm wordt zwart. Als ik hem daarna weer opstart verschijnt eerst een scherm waarin wordt gemeld dat de laptop onbedoeld is uitgevallen en dat ik hem weer kan opstarten in diverse modussen. Ik start dan gewoon op. Daarna verschijnt een melding dat een Internet sessie is uitgevallen en dat de sessie weer kan worden hersteld.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van het plotselinge uitvallen en wat daar aan te doen is?. Ik gebruik de Laptop niet intensief, en hij is ook niet heet.

5 ANTWOORDEN 5
TheBarnes
Nieuw

Ik heb precies hetzelfde. Mijn laptop is ouder (een VPCF23C5E van eind 2011), maar af en toe en zonder waarschuwing stopt hij ermee. Alles gaat uit, je hoort alleen nog de harde schijf op slot gaan en eventueel de ventilator uitlopen.

 

Ik heb weleens wat lopen spitten in de syteem-logs, maar daar nooit iets gezien dat op spontaan uitgaan wees. Daarom vermoed ik dat het iets hardwarematigs is.

 

Het gebeurt bij willekeurig welke status van de accu of hoelang ik er achterelkaar mee ann het werk ben. Nooit echte binnen de eerste minuut. Soms gaat er bijna een maand voorbij zonder een incident. Daarom zie ik opsturen ook niet echt als iets waarmee dit opgelost gaat worden.

 

Ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft, het is bij vlagen erg irritant.

Loekie1
Ontdekker

Bij mij lijkt het probleem opgelost, hulp gevraagd op het Hijackthis forum. Kan ik iedereen aanraden.

Loekie1
Ontdekker

Excuus, het leek opgelost maar de computer is toch weer 2x spontaan uitgegaan. Ik probeer nu of er verschil zit tussen wifi en aansluiten op de kabel. 

Loekie1
Ontdekker

Toch geen verschil.

Het lijkt wel uit te maken of de computer een tijd heeft kunnen 'uitrusten'. Na een dag niet gebruikt te hebben gaat het even goed, maar na een aantal uren begint het weer en gaat hij steeds na krap een half uur uit.

dorpen
Nieuw

Waarschijnlijk een warmte probleem. Doet de ventilator het nog wel?