annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio Duo 11 handleiding

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
kansejc
Bezoeker

Vaio Duo 11 handleiding

Hallo,

ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Sony Vaio Duo SVS1121C5EB. Na het eerste in gebuik nemen krijg ik de aanbeveling de gebruikershandleiding te downloaden, daar de fabrieksgeinstalleerde handleiding slechts een introductie is. De procedure voor de volledige download uit deze intodutiehandleiding wil niet werken. Ik heb handmatig de handleiding gedownload en deze komt in de map documenten van mijzelf(gebruiker). De tegel in het startscherm blijft hardnekkig de inleiding op het scherm zetten en ik kan de gedownloade volledige handleiding wel openen, maar dan moet ik hem opzoeken in de verkenner en openen op de manier zoals je dat in windows 7 zou doen. Hoe krijg ik deze volledige handleiding op de plaats van de inleiding en gekoppeld aan de tegel?

Message was edited by: -Tycho-

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Hallo Anacro,

Ja, hier is de Wet van Murphy bezig. Je hebt gelijk dat de Zip-file geen PdF bevat maar wel een onverzichtelijk bestanden waar je niets mee kunt. Volgens mij zit er geen z.g. Self-extracter in. Dat hoort normaal gesproken wel. Ik heb een 'uitpakprogramma' WinZip-17 gedownload en de Zip-file van Sony ge-Unzipt. Het is mij zodoende gelukt om de Handleiding van jouw Laptop te lezen en daaruit blijkt dat jouw Laptop Window 8 gebruikt i.p.v. mijn Windows 7. De besturing van Windows 7 is geheel anders dan bij Windows 8 vandaar dat ik even op het verkeerde been ben gezet. Dan nu de oplossing.

1. Als alles goed is moet er op jouw scherm een verzameling tegeltjes verschijnen als je op de speciale Windows toets drukt. Je ziet dan, rechts, een verzameling tegeltjes met daarboven de tekst VAIO Software. Op een van die tegeltjes staat VAIO Gate. Druk daarop en links verschijnt een kolom met, door Sony voor-geinstalleerde, programma's in de VAIO Gate. Een van die programma's is de Handleiding.

2. Als 1. niet lukt, druk dan weer op de Windows toets en daarna op de VAIO tegel en ga met de pointer helemaal naar rechtsonder tot ie op het -teken staat. Druk daarop en vanuit de rechterkant komen een aantal programma's. Ga voorzichtig met de muis naar boven tot het vergrootglas symbooltje. Druk daarop en een zoekveld verschijnt. Type in het zoekveld Handleiding en er zal een tegeltje met Handleiding op het scherm verschijnen. Druk daarop.

3. Als 1. en 2. niet lukken zul je zelf het Zip-file moeten Unzippen. Ik geef hier in het kort even de stappen.

Ga naar de Website van www.winzip.com en kies Download Trial

vul je e-mail adres in

kies: Download WinZip Now

opslaan

utvoeren

               er wordt gevraagd of je het programma toestemming wilt geven

ja

next

               verwijder vinkje voor AVG Security Toolbar

next

next

Finish

               druk op knop: Use Evaluation Version

Close

Je ziet nu het scherm van WinZip. sluit de achterliggende schermen voor een beter overzicht

Druk op het pijltje in het blauwe vlakje linksboven en selecteer Open from my PC

Ga naar de map Downloads en selecteer AECA 100611_1.zip

open

Kies dan uit de menu's de optie 'Tools' en daaruit 'Self Extracting.EXE'

OK

OK

JA

JA

OK

Er wordtr gevraagd waar de uitgepakte map geplaatst moet worden

Druk op de knop Browse en ga naar: Mijn Documenten [niet Documenten]

OK

Unzip

OK

Sluit alles af

Ga naar de locatie Mijn Documenten en open map AECA-100611 en dan map NLD

Je ziet dan twee indexen

als je op index drukt verschijnt de Handleiding

als je op index2 drukt verschijnt de Probleem oplosser

Je kunt beide Webpagina's in je lijst met favoriete Websites opnemen onder juiste naam

p.s. je kunt de short-cut van WinZip gewoon van je Bureaublad verwijderen na gebruik. WinZip vindt je zonodig terug in de lijst programma's.

succes !

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Hallo,

Als je een VAIO hebt, dan heb je ook een VAIO Gate. Dat is een speciale voorziening die Sony heeft ingebouwd. Het is een balk met veel gebruikte applicaties. Je kunt daarin ook je zelf gekozen applicaties onderbrengen. Je kunt deze balk activeren door de pointer tegen de bovenrand van je scherm te duwen. Dan komt de VAIO Gate naar beneden. Als dat niet gebeurt moet je eerst de VAIO Gate activeren via de Startknop en dan: Alle programma's en VAIO Gate.

In de VAIO Gate staat o.a. een kubus met VAIO Software [even klikken op kubus] met daarin ook de VAIO Handleiding. Je kunt de  handleiding ook vinden via de Startknop-Alle programma's en na even zoeken vind je dan Handleiding VAIO. Dus downloaden is niet nodig want je hebt hem al op de Laptop staan.

Message was edited by: WWortel

profile.country.nl_BE.title
anacro
Nieuw

Beste WWortel,

kan u aub eens haarfijn uitleggen waar die Vaio-handleiding dan wel juist staat?

Ik zoek er al een maand vruchteloos naar, sinds de aankoop van mijn pc !

Er wordt je verteld dat je de (zeer beperkte) introductieversie kan updaten.

Eerst krijg je zo'n schermpje waar je je taal moet kiezen, en dan wordt je uitgelegd hoe je verbinding met het intenet moet maken (!!), maar verder dan dat kom je niet ...

Ik ben ondertussen wel danig gefrustreerd ...

Je zit met een dure pc die je niet eens ten volle kan gebruiken ...

mvg

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Beste anacro

heb je mijn vorige instructies wel goed gelezen en uitgevoerd? Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.

Daarom hier nogmaals in het kort de mogelijkheden:

1. Open de VAIO Gate en klik op de kubus van VAIO Software. Daarin zit o.a. de Handleiding VAIO.

of

2. Ga naar Start-Alle Programma's en zoek in de alfabetische lijst [ergens bovenin] naar Handleiding VAIO

of

3. Handmatige activatie: Ga naar map: C: \ Program Files (x86) \ Sony \ VAIO Manual

Onderin deze map vind je: ManualLauncher.exe  Als je daarop drukt verschijnt een schermpje waar je je taal kunt kiezen waarna de Handleiding verschijnt.

of

4. Ga naar Sony Website. Bij Tab Garantie en Ondersteuning kies je sectie Online ondersteuning

Voer dan jouw VAIO Type in. Je vind dit gegeven op een sticker onder je laptop bij: Product Name

Dan zie je de downloadbare VAIO Handleiding als PdF

Als je hem eenmaal hebt kun je hem opslaan als PdF. Ik voeg een PdF van de handleiding van mijn VAIO VPCF24L1E toe. Waarschijnlijk heb jij een andere VAIO maar misschien heb je er iets aan voor het algemene gedeelte.

groeten

Message was edited by: WWortel

profile.country.nl_BE.title
anacro
Nieuw

Dag WWortel,

echt bedankt voor je aangeboden hulp !

nr 1, 2 en 3 lopen bij mij steeds dood, zoals ik al meldde.

maar, met mogelijkheid 4 zit ik een stap verder!

ik zit bij volgende link:

http://www.sony.be/support/nl/product/sve1712w1eb

maar in die zipmap is geen pdf terug te vinden,

(waarschijnlijk door mijn gebrekkige ervaring met die dingen)

zie jij iets meer?

alvast bedankt !

(er is licht aan het eind van de tunnel :smileyhappy:)

profile.country.NL.title
WWortel
Nieuw

Hallo Anacro,

Ja, hier is de Wet van Murphy bezig. Je hebt gelijk dat de Zip-file geen PdF bevat maar wel een onverzichtelijk bestanden waar je niets mee kunt. Volgens mij zit er geen z.g. Self-extracter in. Dat hoort normaal gesproken wel. Ik heb een 'uitpakprogramma' WinZip-17 gedownload en de Zip-file van Sony ge-Unzipt. Het is mij zodoende gelukt om de Handleiding van jouw Laptop te lezen en daaruit blijkt dat jouw Laptop Window 8 gebruikt i.p.v. mijn Windows 7. De besturing van Windows 7 is geheel anders dan bij Windows 8 vandaar dat ik even op het verkeerde been ben gezet. Dan nu de oplossing.

1. Als alles goed is moet er op jouw scherm een verzameling tegeltjes verschijnen als je op de speciale Windows toets drukt. Je ziet dan, rechts, een verzameling tegeltjes met daarboven de tekst VAIO Software. Op een van die tegeltjes staat VAIO Gate. Druk daarop en links verschijnt een kolom met, door Sony voor-geinstalleerde, programma's in de VAIO Gate. Een van die programma's is de Handleiding.

2. Als 1. niet lukt, druk dan weer op de Windows toets en daarna op de VAIO tegel en ga met de pointer helemaal naar rechtsonder tot ie op het -teken staat. Druk daarop en vanuit de rechterkant komen een aantal programma's. Ga voorzichtig met de muis naar boven tot het vergrootglas symbooltje. Druk daarop en een zoekveld verschijnt. Type in het zoekveld Handleiding en er zal een tegeltje met Handleiding op het scherm verschijnen. Druk daarop.

3. Als 1. en 2. niet lukken zul je zelf het Zip-file moeten Unzippen. Ik geef hier in het kort even de stappen.

Ga naar de Website van www.winzip.com en kies Download Trial

vul je e-mail adres in

kies: Download WinZip Now

opslaan

utvoeren

               er wordt gevraagd of je het programma toestemming wilt geven

ja

next

               verwijder vinkje voor AVG Security Toolbar

next

next

Finish

               druk op knop: Use Evaluation Version

Close

Je ziet nu het scherm van WinZip. sluit de achterliggende schermen voor een beter overzicht

Druk op het pijltje in het blauwe vlakje linksboven en selecteer Open from my PC

Ga naar de map Downloads en selecteer AECA 100611_1.zip

open

Kies dan uit de menu's de optie 'Tools' en daaruit 'Self Extracting.EXE'

OK

OK

JA

JA

OK

Er wordtr gevraagd waar de uitgepakte map geplaatst moet worden

Druk op de knop Browse en ga naar: Mijn Documenten [niet Documenten]

OK

Unzip

OK

Sluit alles af

Ga naar de locatie Mijn Documenten en open map AECA-100611 en dan map NLD

Je ziet dan twee indexen

als je op index drukt verschijnt de Handleiding

als je op index2 drukt verschijnt de Probleem oplosser

Je kunt beide Webpagina's in je lijst met favoriete Websites opnemen onder juiste naam

p.s. je kunt de short-cut van WinZip gewoon van je Bureaublad verwijderen na gebruik. WinZip vindt je zonodig terug in de lijst programma's.

succes !

profile.country.nl_BE.title
anacro
Nieuw

Met methode 3 is het uiteindelijk gelukt !

Hartelijk dank WWortel